توضیحات معاون استاندار کرمانشاه درباره چند تجمع غیرقانونی؛

برپایی جشن‌های قانونی و امن حق مردم است

کد خبر: 310728
|
21:26 - 1403/01/05
نسخه چاپی
برپایی جشن‌های قانونی و امن حق مردم است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به برپایی چند تجمع عمومی غیرقانونی در برخی از نقاط استان به اسم جشن نوروز گفت: برپایی جشن‌های قانونی و امن حق مردم است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، علی شعبانی با اشاره به انبوه ظرفیت‌های گردشگری و زیبایی‌های منحصر به فرد استان که فرصت مناسبی برای بهره‌مندی و نشاط مردم در بهار امسال را فراهم آورده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریتی استان ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم است البته هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی نیازمند کسب مجوزهای قانونی لازم است تا با حمایت قانون، در فضایی امن و آرام اجرا شود.

 

وی افزود: استان کرمانشاه با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده و وجود میراث جهانی، صدها اثر طبیعی و بکر، صنایع دستی، رسم و فرهنگ بومی و رنگارنگ، عرصه کم‌نظیری برای تفریح و گشت و گذار مسافران و خود مردم استان است تا در فصل زیبای بهار از این مواهب دیدنی بهره‌مند شوند.

 

شعبانی عنوان کرد: مردم شریف استان حق دارند که به سهولت برای تفریح در هریک از این اماکن گردشگری و طبیعت استان، برنامه‌ریزی کنند و تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئول هم موظف به تسهیل زمینه گشت و گذار و شادی هم‌استانی‌های شریف و گردشگران نوروزی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها و تدارک این موضوع از سال گذشته آغاز شده است.

 

وی تاکید کرد که با توجه به ضرورت تأمين امنیت و آرامش شهروندان و مسافران و حفظ نظم و سلامت در برگزاری مراسم‌های عمومی، لازم است که تمام تجمعات بزرگ و جشن‌ها، با کسب مجوزهای قانونی لازم برگزار شود تا مبادا شادی و نشاط عمومی با سوءاستفاده برخی افراد و گروه‌های فرصت‌طلب دچار خدشه نشود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برپایی چند تجمع عمومی در برخی از نقاط استان به اسم جشن نوروز، گفت: عده‌ای از گروه‌های وابسته و خارج‌نشین که همواره به دنبال تشدید شکاف و اختلاف بین مردم، اقوام و مذاهب مختلف کشور و استان کرمانشاه با سوءاستفاده از مناسبت‌های ملی و تخطئه رویدادهای مهم دینی و ترویج اباحه‌گری هستند، اخیرا به دنبال ایجاد انحراف سیاسی در برنامه‌های شادی و نوروزی مردم استان برآمده و با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط تلاش دارند که رویکرد سیاسی و امنیتی خود را در قالب چنین برنامه‌هایی دنبال کنند.

 

به گفته شعبانی، در همین راستا همزمان با سایر استان‌های غربی، در چند نقطه استان کرمانشاه عده‌ای با تشویق محافل و گروهک‌های فرصت‌طلب خارجی، اقدام به برپایی تجمعات عمومی کرده و شهروندان شریف را دعوت به حضور در این برنامه‌ها کرده‌اند، در حالی که قریب به اتفاق شرکت کنندگان از غیرقانونی بودن این جشن‌ها و اهداف پشت پرده آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

 

وی عنوان کرد: در این مراسمات تعدادی از وابستگان فکری گروهک‌ها هم با نمایش پرچم و نماد تجزیه‌طلبانه آنها تلاش کردند که با کمک تبلیغات رسانه‌های ضدایرانی و غربی، یک برداشت سیاسی و امنیتی برای مخاطبان ایجاد کنند.

 

شعبانی گفت: افراد و جریان‌های فکری و تشکیلاتی پشت این تجمعات که عمدتا سابقه انواع اقدام ضدایرانی و ضدمردمی از جمله دست داشتن در ترور، تخریب، حمله و جاسوسی علیه مردم ایران را در کارنامه دارند، می‌دانند که مردم بصیر و شریف استان کرمانشاه آنها را کاملا شناخته و حاضر به همراهی با آنها نخواهند بود به همین دلیل این بار با عنوان متفاوتی به دنبال اهداف خلاف عفت عمومی، سیاسی و در مرحله بعد پروژه‌های ضدامنیتی افتاده‌اند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: به همین دلیل برخورد با مجریان و مبلغان این اقدام غیرقانونی، در حال انجام است و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اجرایی استان که مسؤل حفظ امنیت و آرامش جامعه هستند، اجرای وظایف خود را از همان ابتدای کار آغاز کرده‌اند.

 

شعبانی با تشکر از اقدامات فرماندهی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان در مقابله با بانیان این تجمعات خلاف قانون و عفت عمومی، گفت: در این زمینه برخی از متخلفان بازداشت و احضار شده و با ورود دستگاه قضایی، برای برخی افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیری است.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقادات دینی و اخلاقی مردم متدين استان و امنیت آنها از خطوط قرمز مجموعه مدیریتی بیگانگان از ظرفیت‌های ملی و مذهبی ایرانیان را نخواهند داد.

 

منبع: روابط عمومی استانداری و امور بین‌الملل کرمانشاه