اسلام آباد خبر10:55 - 1394/06/25
بانوی اسلام آبادی عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشور/

سارا شیربیگی: برای مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا به مالزی می رویم /مظلومیت ورزش بانوان در اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: بانوی اسلام آبادی عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشورگفت: در شهرهای بزرگ وضعیت بهتری است و به ورزش عمومی اهمیت داده می شود و بانوان در پارک های مخصوص بانوان آزادانه به فعالیت های ورزشی می پردازند، اما در شهرستان ما چنین مکانی وجود ندارد و اگر این برنامه اجرا شود باعث پیشرفت ورزش و سلامت جامعه خواهد شد .

به گزارشاسلام آبادخبر، سارا شیربیگی دختری از دیار اسلام آبادغرب است، او از کودکی مانند خانواده اش به ورزش علاقه داشته و  پابه توپ شده است، هرچند ورزش های دیگری را مانند رزمی و راگبی را تجربه نموده ولی کار جدی خود را با فوتسال ادامه داده است .

 

سارا شیربیگی بانوی فوتسالیست اسلام آبادی، خانم گلی فوتسال بانوان کشور  و گلزن تیم ملی را در کارنامه خود دارد و مدت 3 سال است که عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشور است، چندی پیش از سوی کادر فنی تیم بزرگسالان کشورمان به اردوی آمادگی تیم ملی فوتسال دعوت شد.

 

سارا شیربیگی در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبربا ارائه سوابقی از فعالیت با شگاهای خود  را چنین بیان کرد:  علاوه بر بازی در تیم های شهرستان اسلام آبادغرب و کرمانشاه ، مقام سوم کشور با تیم فدک یاسوج، مقام چهارم کشور با تیم فولاد ماهان اصفهان، مقام سوم کشور با تیم متین ورامین، مقام دوم کشور با تیم نفت آبادان و سال گذشته مقام دوم کشوررا  با تیم سفید رود رشت و کسب عنوان خانم گلی فوتسال کشور با 67 گل کسب کردم.

 

وی در تشریح سوابق ملی خود افزود: مدت 2 سال در تیم ملی راگبی فعالیت داشتم که در مسابقات برون مرزی در کشور ایتالیا مقام دوم توسط تیم ایران کسب شد و مدت 3 سال است که عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشور هستم.

 

شیربیگی با اشاره به  کسب عنوان های تیمی در مدت فعالیتش در تیم ملی بیان داشت: درمسابقات جام جهانی اسپانیا مقام پنجم جهان را به دست آوردیم و  2 سال پی در پی  به همراه تیم ملی در مسابقات کشور روسیه مقام سوم  را کسب  نمودیم.

 

این گلزن تیم ملی گفت: 3 روز دیگر به همراه تیم ملی فوتسال بانوان کشور برای جام ملت های آسیا به کشور مالزی اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه جام ملت های آسیا برای اولین بار است که برای بانوان برگزار می شود، گفت: با وصف اینکه  تیم ایران که  نایب قهرمان آسیا می باشد، فکر می کنم یکی از مهمترین مسابقات پیش روی ما خواهد بود و هدف ما قهرمانی است.

سارا شیربیگی گفت: در مرحله اول تیم ایران با تیم کشورهای هنگ کنک، مالزی و ازبکستان هم تیم می باشد و شناخت خوبی از این تیم ها داریم و در ماه گذشته 3 بازی با تیم ازبکستان داشته ایم که هر سه بازی را بردیم و پیش بینی ما این است که 100 درصد از گروه بالا می رویم و در مرحله بعد با تیم های قوی تری ماند ویتنام ،چین ، تایلند و ژاپن مسابقه می دهیم.

 

وی افزود: با توجه به پیشرفت تیم ملی فوتسال بانوان ایران، تیم های سایر کشورها نیز پیشرفت داشته اند و با توجه به بالا بودن سطح مسابقات ما همه تلاش خود را برای کسب مقام اول به کار می گیریم.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاراسلام آبادخبرگفت: تاکنون به غیر از حمایت خانواده ام هیچ حمایتی از مسئولین شهرستان و استان از ایشان انجام نشده است وبا وصف اینکه در غرب کشور فقط من، یک نفر در حال حاضر در تیم ملی فوتسال عضو می باشم، تاکنون هیچ حمایتی از مسئولین ندیده ام.

 

سارا شیربیگی با اشاره به مظلومیت ورزش بانوان در شهرستان  گفت: در شهرهای بزرگ وضعیت بهتری است و به ورزش عمومی اهمیت داده می شود و بانوان در پارک های مخصوص بانوان آزادانه به فعالیت های ورزشی می پردازند، اما در شهرستان ما چنین مکانی وجود ندارد و اگر این برنامه اجرا شود باعث پیشرفت ورزش و سلامت جامعه خواهد شد .

 

وی افزود: زمانی که در شهرستان هستم چون همیشه امکان در اختیار داشتن سالن ورزشی برایم فراهم نیست، برای 10 دقیقه دویدن در یک پارک مشکل دارم، ولی اگر پارک بانوان در شهرستان فراهم شود، حتی می توانم مشوق ورزش بانوان شهرستان نیز باشم.

 

انتهای پیام/