اسلام آباد خبر10:38 - 1394/07/18
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

اسلام آبادغرب از دیر باز نقش مثبتی در ارتقاء سطح کشتی ملی کرمانشاه داشته است /کسب چندین سهمیه تیم ملی دستاورد مهم این مسابقات برای کشتی استان

اسلام آباد خبر: مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بنا به نظر کارشناسان در فدراسیون کشتی سطح کیفی این مسابقات و امکانات و شیوه برگزاری در سطح بین المللی بود و این نعمت بزرگی برای کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب است .

مجتبی جوهری در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی رقابتهای جوانان کشور در ورزشگاه شهید شهبازی اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، اظهار داشت: یکی از مباحثی که براساس پیشینه  ورزشی هر شهرستانی به جد پیگیر آن هستیم که در هر شهرستان نقاط قوت را در نظر بگیریم و در صدد هستیم که آن ورزش ها را احیا بکنیم.

 

وی با بیان اینکه کشتی اسلام آبادغرب از دیر باز نقش مثبتی در ارتقاء سطح کشتی کرمانشاه و به تبع آن کشتی ملی داشته است، افزود: با توجه به سابقه کشتی در اسلام آبادغرب و پتانسیل های مثبتی که در ورزش کشتی اسلام آبادغرب هست،  به همین خاطر تصمیم گرفته شد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی و آزاد جوانان را در اسلام آبادغرب برگزار کنیم و خوشبختانه با توان خوبی که همه مسئولین ادارات و ارگانهای شهرستان گذاشتند ، امروز این مسابقات در نهایت کیفیت برگزار شد.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بنا به نظر کارشناسان در فدراسیون کشتی سطح کیفی این مسابقات و امکانات و شیوه برگزاری در سطح بین المللی بود و این نعمت بزرگی برای کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب است .

 

وی افزود: حضور جوانان برای تماشای این مسابقات و همچنین حضور جوانان کشتی گیر، مربیان و داوران ما در سطح استان ، افراد فنی که در کنار این مسابقات زحمت کشیدند تجربه خوبی کسب کردند و نشان دادند که اسلام آبادغرب توان برگزاری مسابقات بیش از این نیز دارد و این مسابقات  که ملی بود و حتی مسابقات بین المللی را هم می توانیم در این شهرستان برگزار کنیم.

 

جوهری گفت: حضور33 تیم از  31 استان دراین مسابقات که قطعا" نماینده استان ها هستند که در این شهرستان حضور پیدا کردند که هم حالت گردشگر ورزشی دارند و از طرفی هم سفیرانی هستند که توانمندی و مهمان نوازی مردم خوب اسلام آبادغرب را بعنوان یک خاطره خوب به شهرستان های خود می برند و از سوی دیگر پخش مستقیم مسابقات باعث شده اسلام آبادغرب چندین روز در آنتن تلویزیون و در کانون توجه قرار بگیرد.

 

وی افزود: یقینا" ما هرچه بتوانیم مسابقه برگزار کنیم مثمر ثمر خواهد بود چون برگزاری اینگونه مسابقات به احیای ورزش در سطح استان و در سطح ملی کشور کمک خواهد کرد و هم توانمندی های مردم شهرستان های استان کرمانشاه را معرفی می کنیم.

 

جوهری در خصوص عملکرد تیم کرمانشاه در این مسابقات گفت: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی خوب کشتی ما در سال 94  واقعا" نشان دادند که برنامه ریزی جواب داده چون ما نسبت به سال گذشته در کشتی آزاد نتیجه خوبی گرفتیم و دو نفر از جوانان ما قطعا" بعنوان تیم ملی و چندین نفر دیگر هم به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و هدف از برگزاری این مسابقات قبل از کار فرهنگی و مسائل اقتصادی و گردشگردی می توان از مهمترین نتایج آن معرفی پتانسیل ها و استعدادهای جوانان خوب استان به فدراسیون های ورزش دانست .

 

وی افزود: در کشتی فرنگی جوانان ما درخشیدند اما نتیجه ای کسب نکردند، در هر صورت کشتی میدان بزرگی است و استان های دیگر هم زحمت بیشتری کشیدند و هیئت کشتی ما  با برنامه کار می کند که انشاءالله نتیجه ادامه این کار در سالهای آتی بسیار خواهیم دید.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ باشگاهی کشتی در هفته آینده در اسلام آبادغرب گفت: : چون میزبان مسابقات هستیم تصمیم داریم یک تیم خوب و پر توانی در مسابقات لیگ باشگاهی شرکت دهیم و نتایج آنرا بعدا" اطلاع رسانی می کنیم.

 

انتهای پیام/