اسلام آباد خبر11:33 - 1394/08/03
هنرمند اسلام آبادی

در صورت حمایت مسئولین، صنایع دستی اشتغالزایی خواهد داشت

اسلام آباد خبر: شیرین چرخی هنرمند اسلام آبادی گفت: اگر از صنایع دستی و هنرمندان حمایت شود می توان اشتغالزایی و درآمدزایی داشت.

به گزارشاسلام آباد خبر، خانم شیرین چرخی دانشجوی کارشناسی رشته صنایع دستی است و مدت 7 سال است که کارهای هنری فرش، تابلوفرش، گلیم ، گلیم فرش انجام می دهد.

 

این هنرمند اسلام آبادی در چند شاخه کار چوب از جمله نازک کاری، معرق و مشبک و پیگره تراشی انتزاعی روی چوب نیز فعالیت هنری دارد و در آموزشگاه های مختلف نیز تدریس می نماید.

وی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبرمشوق اصلی خودش را در سوق به فعالیت هنری خانواده اش معرفی می کند.

 

چرخی نکته ای را هم به مسئولین گوشزد می کند که اگر از این صنایع دستی حمایت شود می توانم اشتغالزایی و  درآمدزایی هم داشته باشم.

 

وی درباره نحوه انجام فعالیتش می گوید: نازک کاری روی چوب با استفاده از کمان اره در می آوریم و بعد طبق اصول خوشنویسی آن ها را حجم می دهیم.

 

 

 چرخی ادامه می دهد برای اینکه کارها حرفه ای تر شکیلتر در بیاید به دستگا ه هایی نیازمند است که خرید آن ها هزینه بالایی برایش دارد.

 

وی توصیه هم به جوانان و نوجوانان دارد.چرخی به آنها میگوید که به سراغ کارهای هنری بروند چرا که فارغ از مسائل مالی آرامش خاصی به انسان می بخشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه یک کار هنری در مورد عاشورا در دست اقدام دارد آن را تابلو فرش ظهر عاشورا معرفی می کند.

 

چرخی در مورد اثر هنری در دست اقدامش می گوید: این طرح گوشه ای از ظهر عاشورا را به نمایش می گذارد و کار کردن بر روی این اثر مدهبی آرامش خاصی به من می دهد و حس حال دیگری نسبت به سایر کارها به من می دهد.