اسلام آباد خبر10:26 - 1394/08/05
با همکاری انجمن ادبی کلهر و انجمن شعرا و مداحان مذهبی شهرستان/

سوگواره شعر عاشورایی در اسلام آبادغرب برگزار شد/کم سعادتی مسئولین از حضور در این مراسم مذهبی

اسلام آبادخبر:عصرروز یکشنبه سوگواره شعر عاشورایی بنام (اشکی به پای نی) در مجتمع غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آبادخبر، عصرروز یکشنبه مراسم یکروزه سوگواره شعر عاشورایی بنام (اشکی به پای نی) که به همت انجمن شعر و ادب کلهر و با همکاری کانون شعرا و مداحان مذهبی شهرستان اسلام آبادغرب  در مجتمع غدیر این شهرستان برگزار شد، به کار خود خاتمه داد.

 


براساس این گزارش، دکتر جلیل نیکنژاد جریان امروزین، فراخور سوزناک کربلا و حماسه عاشورا را در کالبد شعر و بازتاب آن در جامعه مدرنیته امروز دانست.

 

 

استاد نیکنژاد، شرکت نداشتن مسئولین در این برنامه مذهبی را از کم سعادتیشان خواند و با خوانش شعری از کتاب سیلاب ستاره خودشان ، شور خاصی به مراسم بخشید.

 

  این مراسم معنوی با نوای سوزناک فلوت مهراب بیانی ، مداحی سجاد صیفوری، شعر خوانی شعرای برتر استان چون حمیدرضا علیمددی و روح اله شرفی و سخنرانی دکتر جلیل نیکنژاد، حال و هوای عرفانی خاصی پیدا کرده بود .

 

گفتنی است، مراسم با اجرای شاعر جوان هم دیاری،  معین شاهویسی برگزار شد که به گفته دکتر نیکنژاد: ما امروز با نسل شعرای جهانی ای چون ایشان در شهرمان روبرو هستیم،

 



به گزارشاسلام آبادخبر،  مراسم یکروزه سوگواره شعر عاشورایی  با اهدای جوایزی به شعرای برتر این انجمن آقایان؛ سید صادق خاموشی، حسین جلیلیان و خانم ها؛ زهرا نیکخواه و مریم رضایی به کار خود پایان داد.

 

 

 

انتهای پیام/