اسلام آباد خبر01:57 - 1400/03/22
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

دیدار رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، رئیس و کارکنان جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی جمعی از کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستاندیدارنمودند.

 

 در این دیدار ابتدا مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن تبریک این هفته گزارشی اجمالی از عملکرد یکساله این مدیریت  ارائه نمود و از برنامه ها و پروژه های در دست اقدام این مدیریت خبر داد.

 

 حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در این دیدار ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، کشاورزی را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم رشد و توسعه اقتصاد اقتصاد ملی برشمردند. وی افزود جهاد کشاورزی یادآور فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی و رشادت‌های جهادگران در عمران و آبادانی کشور است.

 

 حجت الاسلام سید روح الله موسوی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت بیان داشت: حدیث بسیار پُرمعنایی درباره کشاورزان نقل شده است: «الزّارعون کنوز اللّه فی ارضه»؛ یعنی کشاورزان کسانی هستند که گنجینه های خدا در زیر زمین را می دِروند و استخراج می کنند.

 

وی افزود: مهم ترین گنجینه خدا در زمین و خاک عبارت است از موادی که مایه ادامه حیات بشر و حیوانات است؛ این از طلا و نفت مهم تر است. طلا و نفت وسیله به دست آوردن مایحتاج زندگی است؛ اما محصول غذایی، مهم ترین مایحتاج زندگی است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: باید همه دست اندرکاران بخصوص مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان توجه کنند که کشاورزی یکی از اساسی ترین محورهای توسعه در کشور و شهر ماست؛ یک چیز حاشیه ای نیست.

 

وی بیان داشت: توجه به صنعت ـ که لازم است ـ نباید موجب عطف توجه از کشاورزی شود. کشاورزی، پایه و زیربنا و اساس است. بنابراین حمایت از کشاورزان جزو مهمترین برنامه هاست.