اسلام آباد خبر11:49 - 1400/03/30

مرزبان: برکناری اسکوچیچ اصلاً به‌نفع تیم ملی فوتبال نیست/ قهرمان لیگ بیستم روزهای آخر مشخص می‌شود

مرزبان: برکناری اسکوچیچ اصلاً به‌نفع تیم ملی فوتبال نیست/ قهرمان لیگ بیستم روزهای آخر مشخص می‌شود : مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال کار درستی نیست و حاشیه‌های زیادی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت که مانع موفقیت می‌شود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،علی‌رضا مرزبان، مربی تیم فوتبال سپاهان و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشیشبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نمایش یوزهای ملی‌پوش ایرانی مقابل تیم ملی فوتبال عراق اظهار داشت: بازیکنان و کادرفنی تیم ملی ایران برای این دیدار حساس تحت فشار بودند و با نتایجی هم که در دورۀ قبلی به‌وجود آمده بود، اهمیت تقابل با عراقی‌های بیش‌تر هم می‌شد. شرایط خاصی داشتیم اما با هم‌دلی و هم‌بستگی ملی‌پوشان و کادرفنی موفقیت مهمی کسب شد که جای خوش‌حالی دارد.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: لژیونرهای تیم ملی هم تأثیر مهمی در این موفقیت داشتند و با تجارب بین‌المللی و خاصی که داشته‌اند و زندگی با استرس و قوانین حرفه‌ای را آموخته‌اند، نمرۀ قبولی گرفتند و با تعصب برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کردند. 

 

سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال پدیده و پیکان دربارۀ نمایش بازیکنان ملی‌پوش ایران در بحرین و برترین آن‌ها عنوان کرد: نمی‌توان یک بازیکن را به‌عنوان ستاره انتخاب کرد چون در حق بقیه جفا می‌شود. یوزهای سپیدپوش با عرق ملی و تعصب مثال‌زدنی کار را پیش بردند و من فکر می‌کنم یک بازیکن وطن‌پرست و متعصب از یک بازیکن صرفاً خوب خیلی بهتر باشد. بچه‌ها بازی‌ها را جدی گرفتند و بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای و با اتحادی فوق‌العاده توانستیم صعود کنیم.

 

مرزبان با اشاره به حواشی پیرامون کارشکنی‌های AFC در بحث اعطای میزبانی به کشور بحرین بیان داشت: ما فکر می‌کنیم همۀ دنیا باید به ساز ما برقصند و همه باید حرف ما را قبول داشته باشند. بالاخره شرایطی پدید آمده که می‌بایست از آن تمکین می‌کردیم. باید رفتار حرفه‌ای و احساس بین‌المللی داشته باشیم و مسئولیت عدم موفقیت را به گردن دشمن خارجی نیاندازیم. باید با تمام دنیا تعامل سازنده و مثبت داشته باشیم تا دیگر اتفاق ناگواری رخ ندهد.

 

کارشناس فوتبال ایران درمورد انتقادات به دراگان اسکوچیچ و احتمال برکناری او از سکان هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: دراگان اسکوچیچ با این تیم ملی کار کرده و حالا هم که تجربۀ خوبی به‌دست آورده، می‌توان راه موفقیت را پیدا کند. به عقیدۀ من تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال کار درستی نیست و حاشیه‌های زیادی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت که مانع موفقیت می‌شود.

 

وی درخصوص مسیر آیندۀ تیم ملی و مرحلۀ نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اذعان داشت: بازیکنان مجرب و متبحری داریم که چراغ راه موفقیت تیم ملی فوتبال ایران خواهند بود. نباید از حریفان آسیایی خود هراس و ترس داشته باشیم و فکر می‌کنم در آخرین گام هم موفق خواهیم بود.

 

مربی تیم فوتبال سپاهان نهایتاً با اشاره به بازگشت مصدومان این تیم به شرایط عادی، پیرامون تیمش گفت: بازی‌های تدارکاتی خوبی را درنظر خواهیم داشت و تمرینات‌مان را به‌طور جدی پی‌گیری می‌کنیم. رشد خوبی داشته‌ایم و با این‌که فشارها از بیرون زیاد است، در کورس تنگاتنگ قهرمانی با پرسپولیس هستیم و رقابت‌مان نزدیک است. فکر می‌کنم تکلیف قهرمان لیگ بیستم ر روزهای آخر مشخص شود و امیدوارم که بازی‌هایی زیبا و تماشاگرپسند را پشت سر بگذاریم.

 

انتهای پیام/