اسلام آباد خبر16:01 - 1400/03/31

تغییر بی‌سروصدا در کمیتۀ ملی المپیک؛ آکادمی بی‌مدیر شد/ خداحافظ؛ همین حالا!

تغییر بی‌سروصدا در کمیتۀ ملی المپیک؛ آکادمی بی‌مدیر شد/ خداحافظ؛ همین حالا! : فعالیت رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در این مرکز به پایان رسید و وی از جمع مدیران کمیته جدا شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که قریب به یک ماه تا آغاز بازی‌های المپیک باقی مانده، یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های کمیتۀ ملی المپیک دست‌خوش تغییرات شده و اتفاقی که رخ می‌دهد، با توجه به شرح وظابف سازمانی این مجموعه و البته نزدیکی با المپیک، در این مقطع چندان منطقی و طبیعی به نظر نمی‌رسد.

رضا قراخانلو که از حوالی سال ۱۳۹۷ به‌عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک واقع در مجموعۀ ورزشی انقلاب تهران آغاز به فعالیت کرد و از سوی سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیتۀ ملی المپیک به این سمت گمارده شده بود، اکنون به انتهای مسیر و به پایان مأموریت خود در ساختمان آکادمی رسیده.

وی که از مدیران منصوب رئیس کمیتۀ ملی المپیک بود و بلافاصله پس از آغاز ریاست رضا صالحی‌امیری راه به مجموعۀ ورزشی انقلاب پیدا کرد، بواسطه دوشغله بودن، موانعی قانونی را بر سر حضور در پست ریاست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک داشت. کش‌وقوس بر سر حل تضاد و تعارض بین طرفین با مفاد قانونی بیش از یک سال طول کشید تا رضا قراخانلو با رفع معضل دوشغله بودن و البته تأمین منافع، رسماً در مجموعۀ آکادمی حاضر شود و برخلاف چندین ماهی که در ساختمان مذکور حضور فیزیکی نداشت، بالاخره به دورکاری و حضور پاره وقت پایان دهد.

البته در همین مدت که شخصی به‌طور رسمی و فیزیکی بر آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ریاست نمی‌کرد، معضل آتش‌سوزی بر اثر تأسیسات فرسوده مجموعۀ فوق به‌وجود آمد که در صورت پیشگیری به‌موقع، می‌شد از این خسارت عظیم جلوگیری کرد.

وی که سابقۀ حضور در هیأت علمی دانشگاه را هم در کارنامه دارد، اکنون باید به همان شغل خود ادامه دهد و احتمالاً سرپرست جدید آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک هم طی روزهای آینده از سمت رئیس کمیته ملی المپیک تعیین خواهد شد.

این پایان همکاری در شرایطی رخ داده که زمانی کم‌تر از ۲ ماه به آغاز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ فرصت باقی‌ست و این آکادمی نقش کلیدی در پروسه آماده سازی ورزشکاران دارد و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی کاروان اعزامی به این رویداد، از امکانات و ابزار آکادمی استفاده می کنند.

پایان همکاری رضا قراخانلو در حالی رخ داده که طی چند هفتۀ اخیر، از جمع مدیران میانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز تنی چند کاسته شده و علت آن نیز شفاف‌سازی نمی‌شود.

انتهای پیام/