اسلام آباد خبر15:59 - 1400/04/05

بازار طلا و سکه در هفته جاری به کدام سو می‌رود؟/ خریداران طلا عقب نشینی کردند

بازار طلا و سکه در هفته جاری به کدام سو می‌رود؟/ خریداران طلا عقب نشینی کردند : رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه برای بازار طلا و سکه در هفته جاری روند طبیعی همراه با آرامش پیش‌بینی می‌شود؛ گفت: تغییر قیمت‌‌ها با نوسان بسیار کم و در حدود یک درصد است و آرامش و اعتماد به بازار طلا باز خواهد گشت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت بازار طلا و پیش‌بینی این بازار در هفته جاری، اظهار کرد: بازار طلا، در هفته‌ای که گذشت با نوسانات متعادل با شیب کم را پشت سر گذاشت و میزان دادوستد در سه روز آخر هفته به دلیل امید به کاهش قیمت کاهش یافت، زیرا خریداران، تصمیم خود را به عقب انداختند تا خریدی به صرفه‌تر انجام دهند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن روند جاری، این‌که همین روند در هفته اول تیر ماه نیز ادامه داشته باشد، بسیار محتمل است؛ ولی پیش‌بینی بر این است که اگر اتفاق ویژه‌ای در قیمت هر انس جهانی طلا و بازار ارز رخ ندهد، نوسان یک درصدی در قیمت طلا در بازار داخل را خواهیم داشت.

محمدولی با اشاره به واکنش مثبت بازار به انتخاب رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: آرامش روزهای پس از انتخابات در بازار طلا موجب اطمینان خریداران و افزایش میزان تقاضا در هفته‌های آینده خواهد شد و بر میزان دادوستد خواهد افزود.

وی گفت: با توجه به نگاه مثبت منتخب مردم به بازارهای اقتصادی، طبیعی است که روی بازار طلا موثر باشد؛ به خصوص که بازارهای کشور در سال‌های اخیر با مشکلاتی مثل تحریم مواجه بودند و اقتصاد در این مدت با رکود دست و پنجه نرم کرد، قبول مسئولیت آیت‌الله رئیسی و برنامه‌های اقتصادی ایشان نوید آینده نسبتا خوبی را به مردم داده و انشاالله، نوید بخش تحول برای فعالان اقتصادی نیز خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا افزایش فروش طلا برای خرید رمزارزها رخ داده است؟، گفت: خیر، چنین چیزی در بازار دیده نمی‌شود و از طرفی میزان فروش طلا توسط مردم تغییر چندانی نسبت به قبل نکرده است، البته روند تغییر در نوع سرمایه‌گذاری عموم در رمز ارزها را رد نمی‌کنم ولی این تغییر به این شکل که عنوان می‌شود شدید نیست.

محمدولی گفت: روند خرید و فروش طلا معمول است و شدت آنچنانی ندارد و فروش و انتقال سرمایه به بازار هم‌ارزی در بازار طلا دیده نمی‌شود.

 

انتها پیام/ط