اسلام آباد خبر18:31 - 1400/04/16
گزارش/

قطعی آب و برق صدای مردم اسلام آبادغرب را درآورد/اعلام دقیق برنامه قطعی برق مطالبه مردم شهرستان 

قطعی آب و برق صدای مردم اسلام آبادغرب را درآورد، اعلام دقیق برنامه قطعی برق از مطالبات اصلی مردم شهرستان است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  پیام های متعددی از مردم شریف اسلام آباد غرب دریافت شده که حاکی از این است که در چند روز اخیر در برخی مناطق شهرستان دوباره قطعی برق داشته‌اند،  همچنین برخی کسبه و بازاریان با توجه به برقی بودن کرکره ها و اهمیت امنیت کسب و کارشان از زمان قطعی برق بدون اطلاع قبلی گلایه داشتند.

 

به گفته شهروندان عزیز قطعی برق در برخی محلات شهر، نانوایی های نیمه اتومات یا تمام اتوماتیک را به تعطیلی کشاند که شهروندان با صف های طولانی در محل دیگر نانوایی های سنتی مواجه شدند.

 

گزارشات مردمی دیگری به این پایگاه خبری رسیده که بعد از قطع برق آب محلات نیز قطع می شود که در این ایام شیوع کرونا و فصل گرما مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.

 

 با توجه به گزارشات متعدد صدا و سیما و رسانه ها اکثریت از مردم می دانند که قطعی برق یک مشکل کشوری است،  اما حداقل خواسته مردم شهرستان از امور برق استان و شهرستان این است که برنامه قطعی برق را پیشاپیش از طریق یک منبع موثق و قابل دسترسی برای عموم اعلام گردد تا مردم و کسبه نسبت به امورات خود برنامه ریزی داشته باشند.

 

خبرنگار ما این موضوع را مسئولین ذی ربط در شهرستان پیگیری نموده است؛

 

 

فرزاد درویشی رئیس امور برق شهرستان اسلام آبادغرب  در این رابطه اظهار داشت: برنامه خاموشی های برق هر روز صبح در سایت شرکت توزیع برق بصورت استانی اعلام می‌شود و و برنامه آن بدین صورت است که به صورت کشوری مقدار کمبود برق در شبکه کشوری برآورد می شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای خاموشی و قطع فیدرهای استانی و شهرستانی صورت می گیرد.

 

وی عنوان کرد: برخی مواقع فرکانس برق در کشور پایین می آید که به صورت لحظه ای عمل می شود و بدون هماهنگی با استان برخی پست ها از  مدار خارج می شوند.

 

مهندس درویشی گفت: در کل کشور ۱۵ الی ۱۶ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد و پیک مصرف استان کرمانشاه ۷۰۰ مگاوات است یعنی 20 برابر مصرف کل استان کرمانشاه در کشور کمبود برق وجود دارد لذا انتظار داریم مردم همکاری نمایند تا این بحران نیز پشت سر گذاشته شود.

 

رئیس امور برق اسلام آبادغرب گفت: جداول از پیش تعیین شده قطعی برق علاوه بر سایت شرکت توزیع برق باهمکاری اصحاب رسانه شهرستان از طریق پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی می شود.

 

 

صفوی رئیس آبفا شهرستان در این رابطه گفت: افت ولتاژ برق در روز گذشته باعث سوختگی پمپ آب چاه شماره ۳ اسلام آبادغرب شد که این امر علاوه بر بروز خسارت منجر به قطعی چند ساعته آب در برخی محلات و گلایه های مردم شد.

 

وی افزود: قطعی مکرر برق باعث خالی شدن مخازن آب در شهرستان شده که پس از وصل شدن برق ، جبران پر کردن آب مخازن چندین ساعت طول می کشد به همین علت برخی محلات نیز با ۵ الی ۶ ساعت قطعی آب مواجه شوند.

وی افزود: درخصوص مستثنی کردن چاه های آب شرب از قطعی برق با اداره برق و فرمانداری مکاتبه شده است.

 

 

فرماندار اسلام آباد غرب در خصوص قطعی برق گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که با کاهش درصد مصرف برق واحدهای صنعتی اولویت به واحدهای خانگی داده شود که خاموشی واحدهای خانگی کاهش می یابد و بنا بر اعلام مسئولین کشوری وزارت نیرو قطعی برق از پیش به مردم اعلام خواهد شد.