اسلام آباد خبر03:49 - 1400/04/20
با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان/

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت برنامه ریزی جشن غدیر برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت برنامه های ۱۴۰۰ و برنامه ریزی جشن غدیر برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز یکشنبه ۲۰ تیر در  دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب با موضوع گزارش کمیته ها، برنامه های ۱۴۰۰ و برنامه ریزی جشن غدیر و سالروز اقامه نماز و سالروز عملیات مرصاد برگزار شد.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان  با ارائه گزارشی در خصوص  مصوبات قبلی، به آسیب‌های اجتماعی شهرستان و دستور کمیته های مختلف به مناسبت های پیش رو از جمله غدیر، محرم، سالروز عملیات مرصاد و سالروز اقامه نماز جمعه اشاره کرد و بر همگرایی ادارات متعدد و همه دستگاههای فرهنگی شهرستان جهت دغدغه مندی نسبت به مسائل عمومی جامعه تاکید کرد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: در باب اهمیت غدیر یک جمله از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در خصوص غدیر کافی است؛  «پیام غدیر را حاضرین به غایبین برسانند» و این برای همه زمانها تکلیف ما را مشخص کرده و راه را روشن کرده است و یا اینکه  « غدیر عید الله اکبر است»  لذا ما باید وظیفه خودمان را جهت ایجاد فضای شادی قبل از ورود به محرم انجام دهیم.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی با جمع‌بندی برخی برنامه ها گفت: برگزاری نمایشگاه هنرمندان در فضای مجازی و حقیقی، صعود همگانی به تپه شهدای گمنام،اجرای ورزشهای همگانی، مسابقه دوچرخه سواری، مسابقه حفظ خطبه غدیر  و خطبه خوانی غدیر ، پیاده روی و اطعام روز غدیر به جای بازسازی واقعه غدیر بخاطر شرایط  کرونا در شهرستان، کاروان خودرویی و موتوری و اجرای سرود پاتوقی از برنامه های پیشنهادی جهت عید سعید غدیر می باشد.

 

وی عنوان کرد: در سال روزی اقامه نمازجمعه حضور حداکثری در نمازجمعه جهت ترمیم حضور مردم به خاطر کرونایی،  تقدیر از کارگزاران نمازجمعه ، فضاسازی شهری ، تجلیل از بانیان مواسات، حضور کانون های فرهنگی، برگزاری میز خدمت با همکاری ادارات از دیگر برنامه‌های پیشنهادی شهرستان  می باشد.

 

 

سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آباد غرب در این جلسه در خصوص سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه گفت: یک برنامه متمرکز در یادمان مرصاد به صورت استانی برگزار خواهد شد و همه ادارات شهرستان جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم تلاش نمایند.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه های غدیر و محرم به صورت مردمی بیان داشت: این چنین برنامه ها نباید دولتی شوند ، وی همچنین جهت کاهش آسیب های اجتماعی برگزاری تئاتر خیابانی و اجرای شب های تربیتی در پارکهای شهرستان در جمع خانواده ها و جامعه هدف را پیشنهاد کرد.

 

 

عیسی ترنج رییس اداری ورزش و جوانان شهرستان با بیان نکاتی در خصوص رژه موتورسواری و خودرویی، برگزاری مسابقه تیراندازی را مناسبت عید غدیر پیشنهاد نمود.

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان در این جلسه این جلسه عنوان کرد: جلسه ی فرهنگ عمومی باید تخصصی تر برگزار شود و در این راستا بر اجرای کمک های مالی بر اساس وسع و توان مالی از سوی ادارات شهرستان تاکید کرد.

 

دیگر مدیران شهرستان در جلسه این شورا پیشنهادات و نکته نظرات خود را بیان نمودند.