اسلام آباد خبر15:16 - 1400/04/23
گزارش تصویری|

آیین اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اسلام آبادغرب

آیین اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اسلام آبادغرب به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  آیین اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در کانون شهید صادقی امداد با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

در این آیین محمد بیگزاده رئیس کمیته امداد شهرستان ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: سیره اهل بیت(ع) ازدواج آسان است و باید گسترش یابد  و لازم است شکر نعمت ازدواج بجای آورده شود.

 

در ادامه حجت الاسلام کرمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) و  امام جمعه موقت شهرستان اظهار کرد: ازدواج سنت پیامبر است و مورد تاکید دین اسلام و پیامبر مکرم اسلام(ص) می باشد.

 

وی با اشاره به اثرات مثبت پیام محبت آمیز همسران ، والدین و فرزندان نسبت به همدیگر، عنوان کرد: اخلاق مداری در دین اسلام خیلی مهم است و پیامبر(ص) نسبت به اخلاق نیکوی زن و شوهر به همدیگر سفارش نموده است.

 

 

حجت الاسلام کرمی گفت: لازماست در این برهه زمانی که خانواده درگیر مشکلات اقتصادی هستند و اغلب نان آور خانواده شرمنده خانواده خویش است، همدیگر را درک کنند و سطح توقعات را پایین بیاورند.

 

 امام جمعه موقت شهرستان با اشاره به تحکیم بنیان خانواده و ازدواج آسان وتاسی از روش و سیره و مرام امیرالمومنین و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله، نوعروسان محترم ومدعوین را به رعایت تقوای الهی،عفاف و حجاب توصیه نمود وبرای مزدوجین محترم آرزوی خوشبختی را از خداوند متعال مسئلت نمودند.

 

محمد بیگزاده رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب  در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  اسلام آباد خبر ، اظهار کرد: به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام آئین اهدا ۱۹جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری آئین اهداء ۱۹جهیزیه به نوعروسان مزدوجین محترم در هفته عفاف و حجاب عنوان کرد: یکی از دغدغه های کمیته امداد بنا به توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)ایجاد بستر ازدواج آسان برای جوانان تحت حمایت است .

 

 

بیگزاده در ادامه گفت که پایداری ازدواج و آموزش مزدوجین محروم تحت حمایت از رسالت های این نهاد در تحقق برنامه تحکیم بنیاد خانواده است .

 

بیگزاده ارزش ریالی جهیزیه های اهداء که شامل ۵قلم اساسی(یخچال،ماشین لباس شویی،اجاق گاز فر،تلویزیون وجاروبرقی)می باشد را ۵۷۰میلیون تومان اعلام کرد،که با همکاری کمیته امداد و خیرین نیک اندیش تامین شده است .

 

بیگزاده افزود:از ابتدای سال این دومین مرحله اهدا جهیزیه به نوعروسان محترم می باشد و انشالله با کمک خیرین بزرگوار در طی سال جاری اهدا جهیزیه ادامه دارد.

 

این مراسم با حضور تعدادی از نوعروسان و مزدوجین محترم ،امام جمعه موقت شهرستان،رئیس محترم اداره تبلیغات اسلامی، مدیر محترم اداره آموزش وپرورش،رئیس اداره ورزش وجوانان و اساتید حوزه برگزار شد.