اسلام آباد خبر14:55 - 1400/05/03
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

راه دسترسی به بقعه امامزاده حسن(ع) ایمن سازی می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: مسیر دسترسی به بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) شهر حمیل در حال ساماندهی است، این مسیر برای تسهيل در تردد زائران و برای رفاه اهالی روستاهای اطراف در حال عملیات راهداری است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،   به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، مهندس فریبرز کرمی گفت: همواره ایجاد مسیرهای امن در دستور کار این اداره کل بوده و دسترسی ایمن به بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) نیز از این جمله موارد است.

کرمی گفت: با توجه به جلساتی که با بخشی پور نماینده مردم شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو داشتیم بر ایمن سازی، حذف نقطه پر حادثه و راه دسترسی به امامزاده حسن(ع) به منظور تسهیل در رفت و آمد و رفع گره ترافیکی در دستور کار قرار گرفت و این عملیات در حال انجام است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتمام پروژه مذکور شاهد رفت آمدی ایمن و کاهش ترافیک در این محور باشیم.

 

به گزارشاسلام آبادخبر، آستانه باشکوه امام زاده حسن(ع) در فاصله 40 کیلومتری اسلام آباد غرب و 11 کیلومتری بخش حمیل آماده پذیرایی از مسافرین و زائرین است.

 

این بنای مذهبی از قدیم مورد تکریم و احترام زائران و مردم منطقه قرار گرفته و بنا بر روایات های بزرگان منطقه، اگر کسی قصد داشت به زیارت امام رضا علیه السلام برود، ابتدا مردم به زیارت برادر کوچکتر یعنی امام زاده حسن ( شاهزاده حسن) سپس با توجه به اینکه گفته می شود امام زاده محمد ( شاهزاده محمد واقع در سیمره) معروف به برادر امام رضا(ع) است، به زیارت امام زاده محمد می رفتند و در نهایت به خدمت امام رضا (ع) در مشهد(شاه خراسان) شرفیاب می شدند.

 

 

امام زاده حسن علیه السلام هر ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران و زائران اهل بیت بوده است که در ایام عید این مکان مقدس بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 

این بقعه متبرکه در بین اهالی منطقه و روستاهای اطرطاف دارای احترام خاصی است و  با توجه به قرار گرفتن امامزاده حسن(ع) بر روی تپه مشرف به طبیعت روستاهای اطراف، اگر کار بازسازی و امکانات زائرسای امامزاده برای اسکان مسافران در شب فراهم باشد علاوه بر اینکه استفاده معنوی این مکان افزایش خواهد یافت به یک مکان توریستی با درآمدزایی اقتصادی تبدیل خواهد شد.

 

 

 

امام زاده حسن (ع) بر بالای تپه­ های که حدود 275 متر از سطح جاده آسفالت ارتفاع دارد قرار گرفته و در نزدیکی روستای ˈروتوندˈ واقع شده است.

 

 

شجره ­نامۀ امامزاده حمزه، معروف به امامزاده حسن واقع در هرسم، بخش حُمیل اسلام آباد غرب براساس دستخطی که منسوب به علاّمه نسّاب مرحوم آیت­الله العظمی سیّد شهاب الدّین مرعشی نجفی است که در پاسخ استعلام یکی از بزرگان محل از هویت چند امامزادۀ مدفون در منطقه ˈهلیلانˈ و ˈهرسمˈ مرقوم شده است.

 

شجره نامه امام زاده حسن (ع) آنطور که آیت الله مرعشی نجفی آورده به این صورت است: ˈحمزة ابوالقاسم بن علی بن طعنة بن حمزة بن محمّد بن عبدالرحمان الشجری ابن القاسم بن حمزة بن محمّد البطحانی، که از اولادانِ حسن بن زید بن امام حسن مجتبی (ع) است.

 

این امام زاده شریف در طول سال نیز پذیرای زائران فراوانی از سراسر کشور است و مردم منطقه از ایشان کرامات فراوانی را مشاهده کرده اند.

 

 

انتهای پیام/