اسلام آباد خبر13:55 - 1400/09/17

رشد پلکانی قیمت ارز با روند سیاسی،نه اقتصادی!/ لزوم مهار اخلالگری در قیمت‌ها برای ادامه مذاکرات معقول

رشد پلکانی قیمت ارز با روند سیاسی،نه اقتصادی!/ لزوم مهار اخلالگری در قیمت‌ها برای ادامه مذاکرات معقول : رشد پلکانی قیمت ارز در کشور آن هم در جریان انجام مذاکرات پس از تعویق در ادامه گفتگو های ایران و 1+4 نشان می دهد که این روند افزایش قیمت بیش از آنکه دلایل اقتصادی داشته باشد سیاسی است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+4 برخی اتفاقاتی که پیش از این در فضای اقتصادی و سیاسی کشور قابل پیش بینی بود رخ داد.

بسیاری پیش بینی می کردند که مذاکرات وین بار روانی در بازار داخل به ویژه در بازار ارز و دلار  خواهد داشت به همین خاطر پیش از آغاز مذاکرات از سوی مقامات دولتی تاکید شد که روند مذاکرات به هیچ وجه به مسائل داخلی مرتبت نیست و تنها با هدف رفع تحریم ها و حل اختلافات میان ایران و کشورهای 1+4 مذاکره خواهیم کرد.

این اما در حالی بود که برخی در داخل کشور تلاش کردند تا افزایش چند درصدی نرخ دلار در روزهای اخیر را به موضوع تعویق مذاکرات ربط دهند و از همین ره آورد فضاسازی رسانه ای علیه دولت را کلید زدند.

این جریان سیاسی با توسل به برخی کانال های اعلام نرخ ارز و طلا با بالابردن پلکانی قیمت دلار در تلاش هستند تا در سناریوی طرف های اروپایی شرکت کننده در مذاکرات بازی کرده و پازل دشمنی علیه ملت ایران را تکمیل کنند.

به نظر می رسد تلاش های گسترده ای در حال شکل گیری است تا همزمان با مذاکرات ضمن ایجاد بار روانی و اعلام قیمت های رو به افزایش فشار بر تیم مذاکره کننده برای پذیرش خواسته های فرا برجامی اروپا را افزایش دهند.

این در حالی است که رئیس جمهور صراحتا اعلام کردکه برخی تلاش می کنند قیمت ارز و دلار را بالا ببرند اما دستگاه های امنیتی در حال پیگیری این موضوع هستند.

این مسئله نشان می دهد که ماجرای افزایش قیمت دلار در داخل کشور از یک روند اقتصادی به یک روند سیاسی تبدیل شده و دستگاه های نظارتی باید با شناسایی سرمنشا های ایجاد این جو روانی و التهابات بازار اقتصادی، فضا را برای تداوم معقول مذاکرات آماده کنند.

 

انتهای پیام/ک