اسلام آباد خبر13:43 - 1401/02/29
فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم اولویت مدیران باشد/ فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی

فرماندار اسلام آبادغرب با تاکید بر فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، گفت: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم اولویت مدیران باشد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، با حضور مدیران شهرستان امروز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱  جلسه شورای اداری در سالن شهدای ۱۰تیر فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب در جمع مدیران شهرستان در جلسه شورای اداری اظهار کرد: مردم از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی جمهوری اسلامی هستند و از ابتدای انقلاب مسئولین به دنبال فراهم کردن شرایط برای نقش آفرینی مردم هستند و مردم هم انصافاً  در همه صحنه‌ها حاضر بوده اند و مسئولین وظیفه دارند که صادقانه در خدمت این مردم باشد و گره گشای مشکلات مردم باشند.

 

وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم افزود: خروجی خدمت مسئولین باید رضایتمندی مردم و ارباب رجوع را به دنبال داشته باشد، امروزه مردم با مشکلات اقتصادی درگیر هستند و مسئولین باید در میان مردم باشند و با روی گشاده پیگیر مشکلات مردم بوده و مطالبات و خواسته های به حق مردم را پیگیری نمایند و به مردم مشاوره بدهند.

 

وی با بیان اینکه حضور مردم رونق بخش  همه مراسمات در همه ایام است، گفت: با مشارکت آحاد و اقشار مختلف مردم برنامه های بزرگداشت سوم خرداد، رحلت امام و ۱۵ خرداد با حضور آحاد و اقشار مختلف مردم گرامی داشته شود.

 

وی عنوان کرد: خالق سوم خرداد مردم بودند که بدون رابطه استخدامی با دولت رفتند و از شرف و کیان مملکت اسلامی دفاع کردند و خالصانه شهید شدند و همه اینها در تاریخ معاصر اتفاق افتاده و قابل فراموشی نیست؛ همین مردم رفتند و رزمنده شدند از مملکت دفاع کردند و شهید شدند و اینها سرمایه عظیمی است که نسبت به آن نباید بی توجه باشیم و  جایگاه والای مردم باید قدر دانسته شود.

 

فرماندار اسلام آباد غرب با اشاره به برخی برنامه های پیش بینی شده جهت مناسبت های پیش رو گفت:  فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، زنگ مقاومت، مسابقات فرهنگی هنری، اردوی جهادی طرح شهید رهنمون،  نشست های بصیرتی بسیج، محفل انس با قرآن، مسابقه نقاشی پایداری، و تئاتر خیابانی را از اهم برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

حیدری در خاتمه بر اهمیت اقامه نماز در ادارات شهرستان و آراستگی نمازخانه ها در شأن نماز و نمازگزار تأکید نمود.

 

 

در ادامه حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آباد غرب با تسلیت رحلت آیت الله فاطمی نیا گفت: این عالم ربانی یک ستون معنوی در کشور بود که با مسائل مادی قابل جایگزینی نیست وی با اشاره به ایام رحلت امام امام خمینی رحمة الله علیه عنوان کرد: رحلت امام(ره) نیز یک خلاء معنوی بود اما آثار و برکات ایشان در کشور جاری است که جایگزین ایشان (امام خامنه ای) با رهبری حکیمانه خلاء جای خالی ایشان را سبز نموده است.

 

وی با اشاره به سالروز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به عنوان کرد: دشمنان با حمله به جمهوری اسلامی ایران ناکام ماند و این ناکامی در طول انقلاب ادامه داشته و دارد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت: در بحث اصلاحات و سیاست‌های اقتصادی دولت همه مسئولین در حمایت از دولت مورد خطاب مقام معظم رهبری هستند و خطاب دوم مردم هستند و همه ما مسئولین وظیفه داریم خدمتگزار مردم باشیم، مردمداری از وظایف مسئولین مدیران ادارات می باشد.

 

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم شهرستان و همچنین عدم پاسخگویی برخی از شرکت ها و کارخانجات عنوان کرد: برخی شرکت ها همکاری خوبی دارند و شفاف سازی می کنند اما برخی از شرکت ها با وصف اینکه از فضای شهرستان استفاده می‌کنند اما پاسخگو نیستند که لازم است مسئولین شهرستان و استان به این موضوع ورود کنند.

 

سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آباد غرب نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حماسه آزادسازی فتح خرمشهر و با گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی(ره) استاد فاطمی نیا, با اشاره به عملیات فتح خرمشهر،  بعد از پایداری رزمندگان اسلام و پس از آن آزادسازی فتح خرمشهر با تلاش و ایثارگری رزمندگان سپاه و ارتش، امام خمینی رحمة الله علیه فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد که این مبنای این آیه قرانی ست؛ «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی...» یعنی قدرت جسمانی و روحانی و نیروی ایمان که مسلمانان با کمک آنها بر دشمن غلبه پیدا کردند، از جانب خدای متعال بوده و آنان با نیروی خدا به سوی او گام برداشتند.

 

وی با اشاره به برنامه های سالروز فتح خرمشهر گفت: باید هویت ملی قشر جوان و نوجوان تقویت شود و قدر و منزلت قهرمانان ملی ما باید پاس داشته شود همه باید بفهمند  در سال ۱۳۶۱ چه اتفاق مهمی رخ داده است.

 

وی عنوان کرد: در تاریخ ۳۰۰ ساله معاصر ۵۷ جنگ در ایران رخ داده که هر بار قسمتی از مملکت ما جدا شده تا اینکه در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاکش کشور جدا نشده و این مدیون رهبری پیامبرگونه امام راحل و پایمردی و ایثار مردم ایران می باشد و این باید در راستای هویت ملی بعنوان سند افتخار پاس داشته شود.

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آباد غرب در این جلسه عنوان کرد مدیریت و خدمت به مردم فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود چون گره گشایی از کار مردم معامله با خداست و کم کاری و کوتاهی در کار مردم به بهانه تغییر مدیریت پذیرفته نیست.

 

در خاتمه این جلسه مدیران شهرستان برنامه ها و پیشنهادات خود را جهت رفع برخی مشکلات شهرستان ارائه نمودند.

 

انتهای پیام/