امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب؛

امام محمدباقر(ع) پایه گذار انقلاب فرهنگی بود

کد خبر: 10645
|
02:28 - 1392/02/24
نسخه چاپی
امام محمدباقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی در زمانه خود بودند و شایسته است جوانان ما با مراجعه به احادیث و روایات این امام بزرگوار، بیشتر با شأن و مقام ایشان آشنا شوند.

به گزارش اسلام آباد خبر حجت‌الاسلام شجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با فارس،با اشاره به اینکه بهترین سرمشق و الگو در زندگی، اهل‌بیت هستند به مناسبت سال‌روز ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: شایسته است جوانان ما با مراجعه به احادیث و روایات این امام بزرگوار، بیشتر با شأن و مقام ایشان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه محمد نام و باقر لقب این امام بزرگوار است در مورد مقام علمی ایشان گفت: امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم زمان خود بودند به گونه‌ای که بسیاری از دشمنان به علم و آگاهی این امام بزرگوار اعتراف می‌کردند و ایشان انقلابی فرهنگی در زمان خود ایجاد کرده بود.

وی در مورد ساده‌زیستی امام محمد باقر (ع) گفت: با وجود مقام و رتبه‌ای بالا، امام باقر(ع) بیشتر روز را به کار کردن بر سر مزارع در زیر نور آفتاب می‌پرداخت و این کار را در پیش‌ گرفتن راه و رسم رسول خدا(ص) و محتاج نشدن به خلق می‌دانست.

به گفته امام‌ جمعه اسلام‌آباد غرب، این امام بزرگوار علاوه بر فراگیری علوم و معلومات زمانه جوانان را به تدریس و نشر آنچه که فراگرفته بودند ترغیب می‌کرد و علم را وسیله‌ای برای بیداری اذهان معرفی می‌کرد.

ابطحی با تاکید بر اینکه الگو گرفتن از اهل‌بیت پشیمانی نخواهد داشت افزود: تقوا و نورانیتی که در کلام و روایات اهل‌بیت وجود دارد، موجب هدایت جوانان ما به راهی بدون پشیمانی و اندوه خواهد شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد