تعویق اجرای طرح پزشک خانواده در تهران/قیمت دارو هنوز افزایش نیافته است

کد خبر: 11528
|
18:57 - 1392/02/26
نسخه چاپی
تعویق اجرای طرح پزشک خانواده در تهران/قیمت دارو هنوز افزایش نیافته است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تغییر شیوه تخصیص اعتبارات حوزه سلامت در کشور،اعلام کرد: زمان اجرای طرح پزشک خانواده در تهران هنوز معلوم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد به نقل از خبرگزاری پانا، محمد حسن طریقت منفرد امروز در حاشیه همایش معاونان پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در تهران به علت گستردگی فضاهای درمانی اصراری بر اجرای سریع طرح پزشک خانواده نداریم.

وی افزود: کارشناسان پزشک خانواده معتقدند بهتر است پس از اجرای این طرح در استانهای کشور و اصلاح مشکلات آن، طرح پزشک خانواده به تهران برسد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد، تهرانی‌ها تا قبل از پایان این دوره از دولت یعنی تا مرداد، صاحب پزشک خانواده شوند.

شیوه تخصیص اعتبارات حوزه سلامت باید تغییر کند

طریقت منفرد با اعلام اینکه اعتبارات حوزه سلامت کشور پراکنده است و ما معتقدیم ساختار نحوه هزینه کردن این اعتبارات در کشور باید تجدید نظر شود، افزود: در حال حاضر اعتبارات سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت، رفاه ، بیمه ها و چند ارگان دیگر توزیع می شود و در این شرایط پاسخگویی به نیازهای سلامت مردم نیز محدود می شود.

وی تجدید نظر در ساماندهی اعتبارات سلامت را از برنامه های جدی وزارت بهداشت اعلام کرد .

طریقت منفرد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه امسال در مجلس تغییری در سهم سلامت داده شده است، افزود: نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق توافق کرده اند که در بودجه امسال، 5000 میلیارد تومان به بودجه جاری سلامت کشور اضافه کنند.

وی گفت : اگر این مبلغ در صحن علنی نیز پذیرفته شود، تحرک بزرگی در نظام سلامت کشور بوجود می آید.

ارز دارو؛ همچنان مبادلاتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اعلام اینکه ارز دارو همچنان مبادلاتی است، تصریح کرد: آنچه کتبا به وزارت بهداشت ابلاغ شده این است که ارز دارو امسال مبادلاتی است و برای جبران تفاوت قیمت داروهایی که با این ارز وارد می شوند ، دولت بیش از 2000 میلیارد تومان یارانه می پردازد .

وی درباره تغییر قیمت داروها از طرف وزارت بهداشت، گفت: هنوز قیمت داروها در فهرست های وزارت بهداشت افزایش نیافته و اگر هم قیمت ها اضافه شود، یارانه آن را تعدیل خواهد کرد.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه دارو و مواد اولیه دارویی کالایی است که هر روز به گمرک وارد و از آن ترخیص می شود، گفت: داروهایی که پس از اعلام مبادلاتی شدن ارز دارو در گمرک مانده بودند به آن مقداری که تایید شد و مورد نیاز بود ترخیص شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها