شیوه تخصیص یارانه ها اصلاح می شود

کد خبر: 11542
|
19:19 - 1392/02/26
نسخه چاپی
شیوه تخصیص یارانه ها اصلاح می شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی اصلاح شیوه تخصیص منابع یارانه ها در حوزه های مختلف، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح مدل تأمین مالی کشور را به عنوان سه برنامه جدید دولت نام برد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید شمس الدین حسینی در حاشیه همایش نقش راهبردی روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در تحقق حماسه اقتصادی گفت: اگر هر یک از ما سعی کنیم بیشترین و بهترین اندیشه ها را در استفاده از فرصتها بکار گیریم همان تفسیر حماسه اقتصادی است.
 
وزیر اقتصاد با بیان این مطلب افزود: هر روز و هر لحظه بخشی از یک سال است و حماسه محدود به زمان نیست.
 
وی در پاسخ به این سئوال که دولت چه برنامه هایی برای کنترل رشد نقدینگی و تورم کشور دارد، گفت: در سال گذشته دو تکانه ارزی در اقتصاد کشور داشتیم که باعث شد نقدینگی و تورم جامعه دستخوش تغییرات منفی شود.
 
حسینی ادامه داد: در کنار این مسئله، تحریم ها و مشکل تأمین ارزی نیز بوجود آمد و باعث شد دولت از همان زمان به دنبال طرح هایی باشد تا بتواند معیشت حداقلی مردم را تأمین کند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که در جهت تأمین معیشت مردم صورت گرفت، ذخیره سازی برخی اقلام اقتصادی اساسی در زندگی مردم بود که از سال گذشته آغاز و تاکنون نیز ادامه داشته است.
وزیر اقتصاد با اشاره به جلسه روز گذشته که با حضور رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد هماهنگی های لازم صورت گیرد تا هم معیشت مردم تضمین گردد و هم نسبت به کاهش تورم موجود در جامعه اقداماتی موثر انجام شود.
 
سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص ترکیب تأمین مالی دولت با توجه به کاهش اجباری صادرات اظهار داشت: در این رابطه دو اقدام صورت گرفته که اولین اقدام این بود که با افزایش صادرات غیرنفتی، کاهش درآمدهای ارزی را جبران نمائیم و از سوی دیگر با تقویت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، شیوه تأمین مالی غیرتورمی را دنبال کنیم.
 
حسینی اصلاح شیوه تخصیص منابع یارانه ها در حوزه های مختلف، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح مدل تأمین مالی کشور را به عنوان سه برنامه ای که باید برای انجامش در کشور بسیج شوند، نام برد.
وی در خصوص وضعیت هلدینگ خلیج فارس در بورس گفت: حدود چهار سال پیش شرکت ملی پتروشیمی پیشنهاد داد که برای واگذاری پتروشیمی ها با توجه به مسایل فنی بهتر است هلدینگ تشکیل شود و بر همین اساس دو سال پیش ترکیب شرکت های هلدینگ مشخص شد و هیأت واگذاری نیز آنرا تصویب و هلدینگ تشکیل شد.
 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس باید یک سال مالی را پشت سر می گذاشت تا شرایط واگذاری آن فراهم شود، گفت: سازمان خصوصی سازی و شرکت ملی پتروشیمی ایران ترازهای مالی را فراهم کردند ، حسابرسی های لازم نیز انجام ودر نهایت هلدینگ خلیج فارس توسط شرکت بورس ایران پذیرش شد.
 
وی با اشاره به اینکه پس از گمانه زنی های فراوان، قبل از عید نوروز این هلدینگ با قیمت 995 تومان عرضه، اما حتی یک مشتری نداشت، تصریح کرد: در سال جاری با تجهیز بازار سرمایه، 5 درصد سهام این هلدینگ عرضه و کشف قیمت شد و در یک ماهه اخیر در حال معامله است.
حسینی افزود: 40 درصد سهام این هلدینگ متعلق به سهام عدالت است و پنج درصد نیز در بورس عرضه و کشف قیمت شده است، بنابراین تعهد 5 درصد سهام هلدینگ را داریم. وی ادامه داد: قرار است 17 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس بابت باز پرداخت طلب برخی دستگاه ها و بانک های دولتی در بورس عرضه شود و در صورتی که خریدار داشت وجوه آن به طلبکاران ارایه می گردد.
 
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش قیمت سهام این هلدینگ گفت: هر بلوک آن هم اکنون چندین هزار میلیارد تومان قیمت دارد و به همین دلیل بخشی از قیمت آن بصورت نقدی از خریداران دریافت و مابقی به صورت اقساط می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر علاوه بر اینکه رقابت برای فروش هلدینگ تهدید نمی شود، خریداران می توانند با توجه به قطعی بودن آن، برای خرید اقدام نمایند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد