نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان برگزار شد/ رسیدگی به اعتراضات کاندیداها

کد خبر: 12299
|
19:03 - 1392/02/28
نسخه چاپی
نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

اسلام آباد خبر: نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش اسلام آباد خبر نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست، علی جلیلیان با اشاره به اینکه انتخابات های پیش رو برای سرنوشت کشور بسیار مهم و تاثیرگذار هستند، اظهار داشت: دشمنان به خوبی از اهمیت این انتخابات آگاهی دارند و می دانند که پس از شکست نقشه های شوم خود در فتنه ها، حضور حداکثری مردم می‌تواند نقشه های آینده آنان را نیز نقش بر آب کند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه افزود: مردم ما انتخابات فراوانی را در طول سال های پس از انقلاب تجربه کرده اند و در انتخابات پیش رو نیز با بصیرت خود، حضوری پرشور را رقم می زنند.

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره و تاکید کرد: برگزاری پرشورانتخابات پیش رو یک حماسه سیاسی است که مردم با حضور خود آن را رقم می زنند.

وی افزود: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با دقت و اشراف بر تمام مسایل بر برگزاری آن نظارت می کند.

وی در پایان به رسیدگی به اعتراضات کاندیداها اشاره کرد و گفت: این اقدام با دقت در حال انجام است.

سید سعید حیدری طیب نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی گفت: کاندیدها باید در تبلیغات خود اخلاق را رعایت کنند و یک رقابت سالم داشته باشند.

وی افزود: ولایت فقیه در جامعه ما یک نعمت بزرگ است که باعث شده است که نظام ما منفعلانه عمل نکند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید برای پیشرفت نظام اسلامی تلاش کنیم و برای رسیدن به این هدف باید احزاب و نخبگان سیاسی در این مسئله همکاری داشته باشند.

در ادامه محمد ابراهیم محبی نیز با اعلام تعداد ناظران هیئت نظارت بر انتخابات گفت: ۲۵۰۰ نفر کار نظارت را انجام می دهند.

وی افزود: یک نفر ناظر در مناطق کم تر از صد هزار نفر جمعیت و ۲ نفر در مناطقی که جمعیت آن ها از ۱۰۰ هزار نفر بیش تر است کار نظارت بر هر صندوق رای را بر عهده دارند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا را ۸۳۰۴ داوطلب اعلام کرد که ۱۰۴۹ نفر در شهرها و مابقی در روستاها ثبت نام شده اند.

محبی تاکید کرد: ۶۰ بازرس نیز در استان بر این انتخابات نظارت خواهند داشت.

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه همچنین از انصراف ۵ کاندیدا در شهرهای استان کرمانشاه خبر داد.

وی تعداد صندوق های رای که در ۲۴ خرداد ماه آرای مردم برای انتخابات اعضای شوراهای شهر و روستا در استان در آن ریخته خواهد شد را ۲۵۰۰ صندوق اعلام کرد و گفت: هم اکنون صلاحیت افراد در حال بررسی است و نتایج دقیق ۲ روز دیگر اعلام خواهد شد.

 

منبع : مرصاد نیوز

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد