توصیه سردار نقدی به کاندیداها

کد خبر: 12762
|
23:52 - 1392/02/29
نسخه چاپی
بسیج مستضعفین خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رفاه مردم، طرح‌های جهادی اقتصاد و طرح‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست جهاد اقتصادی که با حضور مسئولان و فعالان بسیج کشاورزی، بسیج مهندسین و فرماندهان نواحی و پایگاه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سالن همایش سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار کرد: امسال مقام معظم ولایت ماموریت حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را تعیین فرموده‌اند و از آنجا که واژه حماسه با بسیج همراه است پس بسیج پیشتاز حماسه‌سازی است.توصیه سردار نقدی به کاندیداها

وی فعالیت‌های بسیج در سال حماسه اقتصادی را متفاوت از برنامه‌های ویژه جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: برخی برنامه‌ها برای خلق حماسه اقتصادی مربوط به دولت است که به دولت فعلی ارائه شده است و به جهت اجرا با یک حرکت جهادی به دولت بعدی نیز ارائه می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، سیمانی کردن نهرهای آب کشاورزی را موجب تحول در کشاورزی کشور دانست و اظهار کرد: یکی از کارهای مهم برای خلق حماسه اقتصادی، کم کردن فاصله کشاورزان با کشاورز نمونه است که آموزش روش‌های عملیاتی کشاورز نمونه به سایر کشاورزان موجب تحول چشمگیر در تولیدات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه "اگر مردم مانند دوران دفاع مقدس وارد اقتصاد شوند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد"، ادامه داد: وظیفه بسیج ترویج آموزه‌های کشاورزان نمونه بین سایر کشاورزان است که در این زمینه با جهاد کشاورزی نیز توافقاتی صورت گرفته چرا که جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت ها و بوروکراسی اداری نمی تواند این کار را در زمان کم انجام دهد.

نقدی استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای امور ترویجی و تولید محور در روستاهای محروم را یادآور شد و تصریح کرد: کافی است هر شهرستان یا ناحیه بسیج فقط دو محصول اصلی کشاورزی در منطقه خود را انتخاب و پیرامون امور ترویجی آموزه های کشاورز نمونه فعال شوند.

وی در ادامه خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای خلق حماسه سیاسی لازم است به جای طرح تعامل و سازش با دشمنان برای رفاه مردم، طرح‌های جهادی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، فعال کردن ظرفیت های نهفته را سبب شکوفایی اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: تحریم ها فرصتی است برای بروز ظرفیت های نهفته چرا که سازش با دشمن، وضع کشورمان را همچون مصر خراب خواهد کرد.

وی با تاکید بر عدم مصرف کالاهای غیر ضروری و وارداتی گفت: امسال پیش بینی اردوهای جهادی یک روزه برای جوانان، اردوهای سه روزه برای کارشناسان، اردوهای یک هفته ای و دو هفته ای برای انجام کارها در بسیج شده است. تا قدمی بلند برای خلق حماسه اقتصادی در کشور برداشته شود.

نقدی همچنین با بیان اینکه "یکی از راه های بالابردن تولیدات کشاورزی، جمع آوری و توزیع محصولات تولیدی است، به طوری که توسط شرکت های تعاونی، بازاریابی نیز صورت می‌پذیرد"، در ادامه درباره وام‌های مشاغل زودبازده دولت اظهار کرد: اگر وام‌های مشاغل زود بازده که دولت در سال‌های اخیر پرداخت کرده واقعا در تولید و ایجاد کار خرج می‌شد، شاهد تحول چشم‌گیری بودیم که اینطور نشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "هرچه فعالیت‌های تولیدی، مردمی‌تر شود هزینه‌ها نیز کاسته خواهد شد"، تصریح کرد: در صورت تقویت و ساماندهی مشاغل خانگی، صنایع دستی و اختصاص سود اصلی به کارگر و تولید کننده این مشاغل فراگیر خواهد شد و بسیج سازندگی می‌تواند در این زمینه بویژه در حوزه آموزش و ترویج فعال شده و وارد میدان شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد