همه انصرافی های انتخابات ریاست جمهوری

کد خبر: 13205
|
00:19 - 1392/02/31
نسخه چاپی
همه انصرافی های انتخابات ریاست جمهوری
پیشبینی ها و اخبار واصله حاکی از ادامه انصراف ها و ائتلاف برای رسیدن به نامزد نهایی در هریک از جریان های حاضر در رقابت های انتخاباتی است.

از آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برخی از کاندیدا ها با دلایل خاصی از نامزدی خود انصراف داده اند. اکنون با نزدیک شدن به اعلام نفرات تائید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان، اخبار جدیدی از انصراف به گوش می رسد که تا اعلام این نتایج و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

 

* ابوترابی فرد انصراف داد

 

روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از ابوترابی فرد خواستند که از کاندیداتوری انصراف داده و همچنان در مجلس شورای اسلامی ادامه فعالیت دهد.

 

نمایندگان امضاکننده این نامه، از حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی درخواست کردند برای کمک به وحدت رویه در جریان اصولگرا از رقابت های انتخاباتی کناره‌گیری کند و حضور او را در مجلس شورای اسلامی موثرتر دانستند.

 

حسین سبحانی‌نیا ، با بیان این‌که هنوز ابوترابی به صورت رسمی انصراف نداده است، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که نمایندگان با‌آقای ابوترابی کردند قرار است که ایشان انصراف دهد.

 

اما پیش از ظهر امروز ابوترابی به قول خود به نمایندگان مجلس عمل کرد و از تریبون مجلس شورای اسلامی از انصراف خود در این عرصه خبر داد .

 

* رامین مهمان‌پرست انصراف داد

 

سخنگوی پیشین وزارت خارجه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود برای ادامه رقابت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد و در تشریح دلایل حضور و همچنین انصراف خود از این عرصه اظهار کرد: اینجانب که در پاسخ به فرموده رهبر معظم انقلاب و با هدف توجه و اولویت به نسل جوان و آینده‌ساز کشور و تامین نیازهای اساسی آنها پا به عرصه انتخابات گذاشتم، با توجه به حضور چهره‌های مختلف از گروه‌ها و سلیقه‌های متنوع و شور به پا خواسته در این مسیر، به منظور رقابت هرچه پرشورتر میان برگزیدگان نهایی و کاستن از تعدد داوطلبین همفکر و همسو، انصراف خود را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نمایم.

 

* احمدی نژاد به نفع جلیلی انصراف داد

 

داوود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به نفع سعید جلیلی یکی از کاندیداهای گفتمان سوم تیر کنار می‌رود.

 

* رحیمی انصراف داد

 

هچنین اواسط هفته گذشته محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور که برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرده بود در گفت‌وگویی با سایت اطلاع‌رسانی رییس‌جمهور خبر از انصراف خود جهت رقابت در این عرصه داد.

 

وی در این گفت‌وگو اعلام کرد: قبل از ثبت نام بنا به اصرار شماری از همکاران و دوستان با وجود مشغله‌های فراوان در دولت، برای ورود به عرصه انتخابات تصمیم گرفتم، اما همچنان که پیش بینی می‌کردم و رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد نیز همین نظر را دارند این ورود ممکن است ایفای برخی مسئولیت های سنگین اجرایی کشور را با کندی یا وقفه مواجه کند، بنابراین در نهایت تصمیم به انصراف گرفتم.

 

* جوانفکر به نفع مشایی کنار کشید

 

به فاصله اندکی از اعلام انصراف رحیمی، جوانفکر مشاور مطبوعاتی سابق رییس جمهور با انتشار بیانیه‌ای خبر از انصراف خود در این عرصه داد.

 

وی که به نفع مشایی کاندیدای مورد حمایت احمدی‌نژاد انصراف داد در بیانیه خود تاکید کرد: اینجانب به عنوان یک عضو بسیار کوچک از پیکره عظیم ملت نستوه ایران، راه نجات را در ادامه دولت مردمی ، انقلابی و ارزشی دکتر احمدی نژاد می‌دانم و از همین رو در احترام به نظر و تشخیص ایشان ، ضمن استعفا از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، از عموم مردم ، علاقمندان و هواداران عزیز دعوت می کنم تا در ۲۴ خردادماه با انتخاب مهندس اسفندیار رحیم مشایی ، فرصت لازم را برای برداشتن گامهایی بلندتر در مسیر عزت ، پیشرفت ، سرافرازی ، شکوفایی و آبادانی کشور فراهم آورند و با انتخاب صحیح و هوشمندانه خود ، مانع از حاکم شدن اراده عناصر فسیل شده و از رده خارج ، بر سرنوشت ملت ایران و فرصت سوزی های غیرقابل جبران شوند. "

 

این در حالی است که جوانفکر در هنگام ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در وزارت کشور اعلام کرده بود با مشایی برای ورود به انتخابات مشورت نکردم و به نفع وی کنار نمی‌روم.

 

* خلیلیان انصراف داد

 

خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم نیز در هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام انصراف کرد.

 

در پی انصراف خلیلیان از کاندیداتوری، برخی از سایت‌ها اعلام کردند به نفع مشایی از ادامه حضور در این عرصه انصراف داده است، که روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با رد اینگونه اخبار اعلام کرد که خلیلیان به نفع هیچ کاندیدایی انصراف نداده است.

 

* اطاعت به نفع هاشمی کنار کشید

 

همچنین جواد اطاعت نماینده مجلس ششم که برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود چندی بیش انصراف خود را از ادامه حضور در این عرصه اعلام کرد.

 

وی در گفت‌وگویی با اعلام این‌که به نفع هاشمی رفسنجانی انصراف داده است اظهار کرد: با حضور ایشان دیگر تکلیفی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و به تبعیت از تصمیم اصلاح‌طلبان در اجماع بر روی کاندیدای واحد٬ انصراف خود را به نفع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام می‌کنم.

 

شایان ذکر است پیشبینی ها و اخبار واصله حاکی از ادامه انصراف ها و ائتلاف برای رسیدن به نامزد نهایی در هریک از جریان های حاضر در رقابت های انتخاباتی است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد