جلوگيري از تعقيب ردپاي اينترنتي شما توسط گوگل

کد خبر: 16686
|
22:29 - 1392/03/09
نسخه چاپی
اگر نگران اين هستيد که گوگل از اطلاعات فردي شما سوء استفاده کرده، آنها را در اختيار تبليغاتچي ها و ديگران قرار دهد، راه هاي زيادي براي خنثي کردن دنبال کننده هاي وب هست. ولي دقيقا چه چيزي را مي توان خنثي کرد؟ 
 
اولين نکته اين است که بدانيد وقتي کوکي هاي دنبال گر يا ابزارهاي مشابه آنها را مسدود مي کنيد، به طور کامل ناشناس نخواهيد شد. ISP شما و سايت هايي که مرورشان مي کنيد، هنوز چيزهاي زيادي درباره تان مي فهمند، کار شناسايي و يا ارائه اطلاعات به طور خودکار توسط مرورگر شما انجام مي شود. 
 
بنياد EFF سرويس Panopticlick را براي بررسي ميزان ناشناس بودن مرورگر پيشنهاد مي کند. اين تست با رتبه بندي، مشخص مي سازد که تا چه ميزان بر اساس داده هاي ارائه شده توسط مرورگرتان، قابل شناسايي هستيد. امتياز آنتروپي 33 بيت يا بيشتر يعني مي توان شما را از روي اطلاعات مرورگرتان شناسايي کرد ولي کمتر از آن، نشانه امن بودن است. 
 
اما حتي اگر امتياز آنتروپي خوبي هم در چنين تستي کسب کنيد، به اين معنا نيست که نبايد اطلاعات شخصي تان را بيشتر محافظت کنيد. در زمانه اي که ما زندگي مي کنيم، اطلاعات شخصي در وب، حکم پول نقد را دارند. بنابراين بايد خيلي جدي در اين زمينه عمل کنيد. از آنجايي که اکثر ما هر روز با گوگل سر و کار داريم، شايد آگاهي از زير و بم هاي سيستم رديابي کاربران و حريم خصوصي اين شرکت، خيلي مهم باشد و حتي از آن هم مهم تر، ارائه تبليغات شخصي سازي شده بر اساس اطلاعات فردي است که نبايد از آن غافل شد. 
 
استفاده از تنظيمات خود گوگل براي در امان ماندن از تبليغات
نکته برجسته در سياست حريم خصوصي گوگل اين است که اين شرکت به شما لينک هايي را ارائه مي کند که از طريق آنها مي توانيد اطلاعاتي را که با گوگل به اشتراک گذاشته ايد، مشاهده و مديريت کنيد. برخي از اين اطلاعات را خودتان آزادانه به گوگل داده ايد و برخي را گوگل از نتايج جستجو، مرور وب و استفاده شما از ديگر سرويس ها جمع آوري کرده است. 
 
براي ديدن (تقريباً) هر آن چيزي که گوگل از شما مي داند بايستي به Google Dashboard برويد. در آنجا مي توانيد به تمام سرويس هايي که با حساب گوگل خود از آنها استفاده مي کنيد، دسترسي يابيد: جيميل، گوگل داکز، يوتوب، پيکاسا، بلاگر، اد سنس، و هر چيز ديگري در قلمروي گوگل. داشبورد در عين حال به شما امکان مديريت فهرست افراد، تقويم، گروه هاي گوگل، تاريخچه وب، حساب صوتي گوگل و ساير سرويس ها را مي دهد. 
 
مهمتر اينکه مي توانيد داده هايي را که توسط هر يک از سرويس هاي گوگل ذخيره شده اند مشاهده، مديريت يا کلا پاک کنيد. براي اينکه ببينيد ديگر چه سايت هايي به اطلاعات حساب شما دسترسي دارند، روي Authorize Account Access در قسمت Account کليک کنيد. مي توانيد از داخل بخشي که باز مي شود، دسترسي سايت هاي ديگر به حساب گوگل تان را بر داريد. 
 
اما برويم سراغ تبليغات. در بخش Ads Preferences Manager مي توانيد تبليغات را مسدود کنيد يا تمام تبليغات هدفمند به سمت خودتان را با گزينه Opt out of در پايين صفحه غير فعال کنيد تا به اين صورت فقط تبليغات کلي براي تان به نمايش در آيد، نه تبليغاتي که با استفاده از اطلاعات شخصي شما جهت دهي شده. (يک راه ديگر براي اينکار، استفاده از اپليکيشن Keep My Opt-Outs براي کروم است.) 
 
افزونه اي براي مسدود کردن کوکي هاي تبليغاتي
افزونه هاي زيادي براي شناسايي و مسدود کردن شرکت هايي که با تعقيب شما در وب قصد تبليغ دارند، وجود دارد. براي مثال Ghostery براي کروم و براي فايرفاکس با نصب يک آيکون بر روي صفحه مرورگر نشان مي دهد که چه تعداد ردياب در صفحه مورد نظر فعال هستند. مي توان با کليک بر روي آيکون، برخي را مسدود يا آزاد کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها