افزایش یارانه نقدی در سال 92 غیرممکن است/کاندیداهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند

کد خبر: 17529
|
20:10 - 1392/03/11
نسخه چاپی
افزایش یارانه نقدی در سال 92 غیرممکن است/کاندیداهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند
دبیراول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه مصوب سال 1392 منبعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد، گفت: وعده افزایش یارانه نقدی تنها با ارایه اصلاحیه مبتنی بر کسب درآمد امکان پذیر است؛ بنابر این کاندیدهای ریاست جمهوری از دادن شعارهای نشدنی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،،غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با خبرنگار پانا، درباره اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری درخصوص افزایش یارانه نقدی، اظهارکرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی دم از قانون گرایی و مقید بودن به آن می زنند و این موضوع را به عنوان یک تعهد به مردم اعلام می کنند، بنابراین کاندیداهای ریاست جمهوری باید این مساله را در نظر بگیرند که در بودجه امسال هیچگونه افزایشی برای پرداخت یارانه نقدی در نظر گرفته نشده است.

دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در بودجه مصوب توسط مجلس شورای اسلامی افزایشی در خصوص یارانه های نقدی تصویب نشده است، تصریح کرد: رییس جمهور آینده در صورت تمایل به افزایش مبلغ پرداختی یارانه ها باید اصلاحیه مصوبه فوق را به مجلس بدهد تا مورد بررسی قرار گیرد اما با توجه به بودجه کنونی منابع درآمدی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد.

اسداللهی با بیان اینکه افزایش یارانه نقدی به نوعی از این جیب به آن جیب است، گفت: با توجه به شرایط کنونی منابع درآمدی افزایش یارانه نقدی به هیچ وجه به صلاح مردم نیست، چرا که مردم در هزینه های جاری زندگی خود مانده‌اند؛ نمی توان دو هزار تومان از جیبشان برداریم و 200 تومان به آنها بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: شاید دولت بتواند با کسب درآمد از محل افزایش نرخ حامل های انرژی منبع مالی افزایش یارانه نقدی را تامین کند، اما این درست نیست چرا که دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

نماینده مردم تربت جام و تایباد با بیان اینکه مجلس افزایش یارانه نقدی را به صلاح مردم ندید و تصویب نکرد، یادآور شد: افزایشی در پرداخت یارانه ها در قانون پیش بینی نشده است، آقایان اگر می خواهند اوضاع را سرو سامان دهند از شعار بپرهیزند.
دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نامزدهای ریاست جمهوری با مردم صادق باشند؛ شرط صداقت این است که تصمیمات خود را ب
ر اساس واقعایت جامعه اتخاذ کنند و از شعارهای نشدنی پرهیز کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد