واکنش غرضی به کناره گیری برخی کاندیداها: در ایران این حرکت ها خریداری ندارد

کد خبر: 21275
|
14:49 - 1392/03/21
نسخه چاپی

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کناره‌گیری برخی دیگر از نامزد‌ها از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی گفت: در جمهوری اسلامی ایران این نوع حرکت‌ها هیچ خریداری ندارد.

 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد غرضی در نشست خبری که صبح روز سه‌شنبه در هتل لاله تهران با حضور رسانه‌های خارجی برگزار شد، با بیان این‌که «سیاست‌های ما گاهی شرقی و گاهی غربی‌ می‌شوند» خاطرنشان کرد: کلمات نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی کلماتی بودند که از بین مردم برخواست و به آسمان‌ها رفت. امام(ره) این شعار را پذیرفتند و این‌گونه بود که نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. من نیز برای تحکیم این نظام برنامه‌هایی در زمینه‌ توسعه جمهوریت و همچنین توسعه اسلامیت این نظام دارم.

 

وی با بیان این‌که «انتخاب استانداران توسط مردم هر استان، یکی از برنامه‌هایی است که برای توسعه جمهوریت در پیش خواهم گرفت»، گفت: من در زمینه توسعه اسلامیت معتقدم که دولت‌ها حق ندارند در جیب مردم و فقرا دست کنند.

 

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما ابراز عقیده کرد: صداوسیما در این مدت با من برخورد بدی داشت که این برخورد بد در سابقه آن نیز قابل مشاهده است. امیدوارم صحبت‌هایی را که در نشست‌های خبری و همچنین در مراسم دیگر انجام می‌دهم مورد تحریف قرار ندهند.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «رای مردم قابل تقسیم نیست»، اظهار کرد: رای ملت ایران یک تکلیف شرعی است که بر عهده این ملت قرار دارد. افراد نباید تصور کنند که رای مردم قابل تقسیم بین اشخاص و گروه‌هاست. این‌که تصور شود رای ملت ایران رای قابل تقسیمی است، با اعتقادات نظام جمهوری اسلامی قابل توجیه نیست.

 

وی در مورد پرونده هسته‌یی نیز با بیان این‌که «اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم تماما مطابق با قوانین سازمان‌های جهانی بوده است»، گفت: ما در مورد پرونده هسته‌یی و انرژی اتمی کشور به همین روشی که از گذشته تاکنون اجرا شده است ادامه خواهیم داد.

 

وی با تاکید بر این‌که «بمب اتم به حال هیچکس مفید نیست»، اظهار کرد: اگر بمب اتم به حال کسی مفید بود باید کشورهای شوروی، اسرائیل و همچنین کشور آمریکا را نجات می‌داد. معتقدم این بمب به حال هیچ‌کسی مفید نیست.

 

غرضی در مورد شیوه تبلیغات انتخاباتی خود نیز این‌گونه اظهار کرد: من با توجه به اقدامات فراوانی که در زمینه شبکه مخابراتی کشور انجام داده‌ام، فردی نرم‌افزاری هستم و معتقدم با استفاده از ظرفیت‌های این بخش به راحتی می‌توان هرگونه اقدامی را انجام داد. من برای انتخابات ریاست جمهوری از طریق صدا و سیما، تلفن همراه و همچنین رسانه‌های موجود در کشور با مردم در تعامل هستم. من معتقدم تکنولوژی به جمع کردن آرا کمک بسیاری می‌کند من برای تبلیغاتم به تبلیغات میدانی و خیابانی اعتقادی ندارم چرا که معتقدم انتخابات مرکز تصادم نیست بلکه مرکز تعامل است.

 

وی با اشاره به تحریم‌های موجود در کشور با بیان این‌که «من در 72 سال زندگی خودم همواره در تحریم بوده‌ام»، گفت: من هرگز آزادی نداشتم؛ چراکه قبل از انقلاب بیش از یک دهه فراری بوده‌ام که می‌توان گفت این دهه را در تحریم به سر بردم زمانی هم که در وزارت نفت وزیر بودم به نحوی دیگر نفت ما تحریم بود و من باز در تحریم بودم. همواره در طول زندگی‌ام از دوران کودکی یاد گرفته‌ام که چگونه در تحریم‌ها زندگی کنم. نسبت به تحریم‌ها هیچگونه نگرانی‌ ندارم چرا که من در زمانی که تحریم‌ها برقرار بود نیز جنگیده‌ام.

 

وی با اشاره به تحریم بانک مرکزی اظهار کرد: آن‌ها از طریق بانک مرکزی می‌توانستند پول کشورمان را کنترل کنند، ولی حال که این بانک را تحریم کرده‌اند این ما هستیم که می‌توانیم بر پول کشور خود کنترل داشته باشیم من معتقدم دنیا بزرگتر از تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر مردم ایران به من رای بدهند به آن‌ها نشان خواهم داد که چگونه در این شرایط با کنترل بانک مرکزی و اقتصاد کشور تورم را به کمترین رقم ممکن می‌رسانم چرا که من با اقتصاد این کشور سازمان‌های وسیع اجتماعی را بدون دریافت حتی یک ریال از دولت تاسیس و اداره کرده‌ام.

 

وی با بیان این‌که «بازارهای نفتی دنیا را به خوبی می‌شناسم» اظهار کرد: در این مورد هیچگونه نگرانی‌ای وجود نخواهد داشت؛ چراکه ما به دلیل تعامل‌هایی که با کشورهای دیگر داریم بازارهای مناسبی برای نفتمان خواهیم داشت حال اگر غربی‌ها نفت ما را تحریم کنند ما به جای این‌که برای فروش نفتمان قیمت آن را کاهش دهیم بازارهای فروشمان را تغییر خواهیم داد.

 

وی با اشاره به سابقه چهار ساله‌اش در وزارت نفت، گفت: می‌دانم که نفت کشور را در کجا به فروش برسانم و ما می‌توانیم به راحتی نفت خود را در بازارهای موجود در دنیا به فروش برسانیم.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که «ارتباطات ایران همواره در سطح جهانی هیچگونه محدودیتی از لحاظ جغرافیایی نداشته است» خاطر نشان کرد: در مقاطع هزار ساله تاریخ دنیا زبان فارسی در 4 پایتخت بزرگ دنیا زبان رسمی دولت بوده است. زبان فارسی در دربار عثمانی در دوران صفویه و همچنین در هند و اندونزی زبان دولت‌های بزرگ بوده است به طوریکه هنگامی که حافظ و سعدی در شیراز شعری می‌سرودند این اشعار در دریای چین خوانده می‌شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران همواره در کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و همچنین کشورهای آمریکای جنوبی دولت‌ها با کودتا عوض می‌شده ولی پس از انقلاب اسلامی ایران ما شاهد هستیم که این ملت‌ها برای تغییر دولت‌های‌شان دیگر اقدام به کودتا نمی‌کنند، آن‌ها برای انقلاب کردن به میدان‌های و خیابان‌های شهرشان می‌آیند.

 

وی با بیان این‌که «ما با کشورهای آمریکای لاتین ارتباط سیاسی نداریم» اظهار کرد: ارتباط ما با این کشورها ارتباطی قلبی و اجتماعی است ما در حال جاانداختن فرهنگی خاص بین این دو ملت هستیم. ما با کشور آمریکا نیز حرف‌های اجتماعی داریم هیچ حرف سیاسی نداریم.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این پرسش که نظر شما در مورد کناره‌گیری دو تن از کاندیدا‌ها انتخابات ریاست جمهوری از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی چیست، این‌گونه پاسخ داد: دیگر در جمهوری اسلامی ایران این‌گونه حرکت‌ها خریداری ندارد؛ چراکه سبد رای کشور مانند یک کیک نیست که بتوان آن را تقسیم کرد این دو گروه چپ و راستی که در کشور فعالیت می‌کنند به دلیل سوابقی که دارند دیگر نمی‌توانند به ادامه فعالیت‌های خود بپردازند.

 

وی با بیان این‌که «به انتخابات به عنوان یک ابزار قدرت نگاه نمی‌کنم» اظهار کرد: انتخابات را ابزاری اجتماعی می‌دانم که می‌تواند کشور را در مقابل قدرت‌های بیگانه نجات دهد. با طرح شعار 55 میلیون رای معتقدم چنانچه این امر تحقق یابد هم تیغ‌های نظامی آمریکایی‌ها غلاف می‌شود و هم این‌که اختلافات داخلی موجود برطرف می‌شود. انقلاب ما بیش از 98.2 درصد رای داشت و امروز می‌خواهم این رای‌ها را بازگردانم.

 

وی افزود: امروز گروه‌هایی آمدند که حرف‌هایی غیر از حرف انقلاب مطرح می‌کنند من آمده‌ام و می‌خواهم به ملت ایران بگویم که این روش‌های تقسیمی که در کشور به وجود آمده است روش‌های درستی نیست و من هیچکدام از آنها را قبول ندارم.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال می‌دهید که اصولگرایان نیز مثل اصلاح‌طلبان به اجماع برسند؟ اظهار کرد: آن‌گونه که در قرآن آمده است بین این‌گونه رفاقت‌ها همواره یک دشمنی‌ وجود خواهد داشت. معقتدم این‌که عده‌ای برای خود نامی انتخاب می‌کنند آغازگر یک اختلاف است برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی با چه کسی ائتلاف کند و یا این‌که چه کسانی کنار بروند. من این را می‌گویم که همان‌طور که در نامه‌ای به شورای نگهبان گفتم به نفع هیچ یک از کاندیدا‌های باقیمانده کناره‌گیری نخواهم کرد.

 

وی در مورد تعامل با آمریکا نیز با بیان این‌که «کشور ما همواره با آمریکا در تعامل بوده» خاطرنشان کرد: آمریکا در کشور ما کودتا به وجود آورد که با انقلاب اسلامی خود شمشیر این کودتا را شکستیم. آمریکا سپس در دومین تعامل خود جنگ بین ایران و عراق را آغاز کرد که ما در این تعامل نیز آن‌ها را شکست دادیم.

 

وی ادامه داد: تعامل سوم بین ایران و آمریکا منوط به حمله آمریکا به افغانستان و عراق و به امید قیچی کردن ایران بود که این تعامل نیز به شکست انجامید اکنون نیز آمریکا به سوریه رفته و ما نیز در حال تعامل با این کشور در سوریه هستیم.

 

این کاندیدای‌ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که« من به مذاکره هیچ اعتقادی ندارم» افزود: من معقتدم تعامل در بستر اجتماعی و میدان عمل جایگزین مناسب‌تری برای انجام مذاکرات است آمریکا بداند که مسوولیت اتفاقاتی که در ترکیه می‌افتد بر عهده اوست.

 

وی در پایان با بیان این‌که «کشور ایران کشوری صاحب نفوذ در خاورمیانه است» گفت: ‌آمریکا به جای پذیرش این نفوذ قصد دارد توسط اسرائیل مانع از افزایش این نفوذ بشود. آمریکا با حمایت از اسرائیل قصد دارد با انجام اقدام نظامی در سوریه همکاری ما با این کشور را برهم بزند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها