ولایتی در قم: تحریم ها کاغذپاره نیست

کد خبر: 21276
|
14:50 - 1392/03/21
نسخه چاپی

علی‌اکبر ولایتی گفت: دیپلماسی این است که با تدبیر و حفظ موازین جمهوری اسلامی ایران راه را برای ملت ایران در جهان باز کنیم و باید با دنیا از موضع عزت، حکمت و مصلحت برخورد کنیم.

 

به گزارش ایسنا ، این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه شهر مقدس قم مرکز اسلام و تشیع در جهان است، گفت: روز 24 خرداد به فرمان مقام معظم رهبری همگی یکبار دیگر به پای صندوق‌های رأی می‌رویم و همانند روز 22 بهمن به دنیا و همه کسانی که در مقابل ایران موضع منفی دارند، به خصوص آمریکا ثابت می کنیم که ملت ایران صرف نظر از مشکلاتی که دارند انقلاب اسلامی را از آن خود می دانند و از آن رویگردان نیستند.

 

وی از مراجع عظام، جامعه مدرسین، علما، فضلا و طلاب و اهالی محترم قم به خاطر حمایت از خود تشکر کرد و گفت: شعار دولتی که ان‌شاءالله تشکیل خواهم داد، دولت اخلاق مدار و اهل ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است.

 

ولایتی افزود: در این مدت در هر شهری که با مردم برخورد می کنیم، می گویند: جوانان بیکارند، تورم و گرانی بیداد می‌کند، جوانان به دلیل نداشتن تسهیلات از ازدواج محروم هستند البته مردم ما همه این مشکلات را به خاطر انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تحمل می‌کنند.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنای دولت من این است که مشکلات اقتصادی داخلی را به نحو اساسی حل کند و به مشکلات خارجی بپردازد به موازات حل این مشکلات با قدرت از حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای دفاع کند و در برابر هر نوع زیاده خواهی بیگانگان مقاومت کند، اما مقاومتی مدبرانه.

 

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی افتخار داشتم، به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و ایثارگران حرکت هایی در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهم که بدون تردید خدماتی است که در تاریخ معاصر ایران بی نظیر است نه به خاطر تلاش ما بلکه به خاطر برکت خون شهدا و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره).

 

ولایتی افزود: حضرت امام خمینی(ره) من را مأمور کردند که پس از جنگ تحمیلی مسئول مذاکرات باشم و فرمودند «به آقای ولایتی بگویید که هرطور که صلاح می‌دانی عمل کن»؛ خدا را شکر می‌کنم که در مقابل حضرت امام و مردم ایران روسفید بیرون آمدیم و نگذاشتیم خون شهدا به هدر برود.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در آن زمان که مذاکرات سخت و نفس‌گیر صلح در حال برگزاری بود و حکومت بعثی عراق می‌خواست آنچه را که در جنگ به دست نیاورده در صلح بدست آورد؛ با همین مقاومتی که امروز اعلام می کنیم ایستادیم.

 

وی با بیان اینکه این مذاکرات دوسال طول کشید ادامه داد: در روزهای اول مذاکرات صلح در موارد مختلف که حیاتی بود، از محضر حضرت امام خمینی (ره) از نیویورک سوال می کردم؛ در این مذاکرات فقط "نه" نگفتیم بلکه توانستیم با تدبیر در مقابل حکومت بعثی عراق بایستیم. به غیر از مذاکرات سیاسی و تلاش برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران، تهیه تدارکات و تجهیزات جنگی از کارهای مختلفی بود که در 8 سال جنگ انجام دادیم.

 

ولایتی با اشاره به موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما معتقد به دفاع از حقوق به حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و حمایت از آن در همان خطی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، هستیم. حق مسلم هسته‌ای ایران، ساخت هزاران سانتریفیوژ و انجام غنی‌سازی اورانیوم صرفاً به واسطه تدبیر و ایستادگی رهبر معظم انقلاب بوده است و لاغیر.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نام دولت ما، "دولت متمم" است، یعنی دولتی که فرع بر ملت است و اصل، ملت است، در خط مقام معظم رهبری در جهت حفظ دستاوردهای هسته‌ای حرکت خواهیم کرد ولی با دنیا تعامل می‌کنیم، نه با آنهایی که زیاده‌خواهی می‌کنند مثل آمریکایی‌ها که به روی مردم ایران شمشیر می‌کشند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، در روز 14 خرداد در حرم حضرت امام خمینی (ره) گفت: همانطور که ایشان فرمودند، ما می خواهیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم، در صورتی که احترام متقابل، حقوق برابر بدون دخالت در امور داخلی ما و بدون زیاده‌خواهی باشد. جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و عزتی که دارد، براساس سه عنصر عزت، حکمت و مصلحت باید رابطه را با دنیا توسعه دهد.

 

ولایتی افزود: در مناظرات تلویزیونی بعضی ها گفتند که آن زمان، زمان دیگری بوده و دنیا عوض شده است، اما همین اواخر از سوی رهبر معظم انقلاب مأمور شدم به پاکستان بروم و به خانواده شیعیانی که در کویته قتل عام شده بودند عرض تسلیت کنم، که در این سفر به پاس احترام، ملاقاتی با آقای "زرداری" رئیس جمهوری وقت پاکستان داشتم.

 

وی افزود: مطلع شدم که بعد از قطعی شدن ملاقات بنده با ایشان، قبل از تشکیل جلسه رئیس جمهور پاکستان به صورت فوق العاده هیأت دولت را تشکیل داده و طرح خط لوله صلح برای انتقال گاز از ایران به پاکستان و هند - که اساس آن در زمانی که وزیر امور خارجه بودم گذاشته شده بود و ما نام آن را خط لوله صلح گذاشتیم؛ زیرا معتقدیم که بین پاکستان و هندوستان خط لوله گاز کشیده شود تا صلح بین این دو کشور برقرار شود - را بعد از سالها که معلق مانده بود، تصویب کرده است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای "زرداری" در این جلسه که وزرای خارجه، کشور، دارایی، نفت و انرژی و اصحاب رسانه پاکستان نیز حضور داشتند اعلام کرد: همین امروز خط لوله صلح را نهایی کردیم و مشاهده کردید که با فاصله یک الی دو هفته به همراه رئیس جمهور کشورمان به مرز رفتند و کلنگ خط لوله را به زمین زدند.

 

ولایتی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بیش از هر کس دیگری به امور بین الملل مسلط هستند و با رابطه ای که با کشورها و دیپلمات ها داریم و با پیروی از رهنمودهای رهبری سیاست های ایشان را ادامه خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه صادر کردن اعلامیه در داخل، دیپلماسی نیست، دیپلماسی آن است که باید با تدبیر، تعقل و با حفظ موازین جمهوری اسلامی ایران بتواند برای زندگی و پیشرفت این ملت در صحنه جهانی راه باز کند، گفت: رابطه را با دنیا توسعه می دهیم و تحریم ها را کم می کنیم و نباید بگذاریم که قطعنامه بعد از قطعنامه علیه ما صادر شود؛ قطعنامه ها کاغذا پاره نیست، این وظیفه دیپلماسی است که در صحنه بین المللی با زبانی که دنیا می فهمد از موضع عزت، حکمت و مصلحت تعامل کند.

 

ولایتی با بیان اینکه "بکارگیری افراد متدین، دارای تجربه، تخصص، اهل مشورت و اعتدال پنج ویژگی دولتی است که ان‌شاءالله تشکیل خواهیم داد"، گفت: در مجمع جهانی بیداری اسلامی تصویب کردیم که قم مرکز سازمان بین‌المللی علمای اسلام باشد پس باید آنچنان این شهر ساخته و آراسته شود که ویژگی‌های این مرکزیت را داشته باشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها