قالیباف: 24 خرداد باید بر مدیریت های بی منطق پایان دهیم

کد خبر: 21277
|
14:51 - 1392/03/21
نسخه چاپی

محمدباقر قالیباف گفت: در 24 خرداد مهمترین نکته‌ای که باید مد نظر بگیریم این است که دیگر باید به چنین مدیریت‌های بی‌منطقی پایان دهیم.

 

به گزارش ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: با اطمینان تمام می‌گویم جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب بدون شک قابل‌تر، فعال‌تر و محکم‌تر از جوانان دهه اول انقلاب پای نظام ایستاده‌اند و دارای ظرفیت و توانایی بالایی هستند.

 

وی با بیان اینکه "انقلاب و نظام امروز دیگر درگیر عرصه نظامی، جنگ و دفاع کردن نیست"، افزود: دشمنان کشور ما دریافته‌اند از مسیر جنگ و امنیتی راه به جایی نمی‌برند و به همین دلیل بر روی بعد کار آمدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند تا کشور از این ناحیه‌ها با مشکل مواجه شود.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دشمنان ما همیشه اشتباه کرده‌اند و امروز هم اشتباه می‌کنند، چراکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است و ما برای مسائل اقتصادی انقلاب نکردیم؛ ما برای اسلام و فرهنگ محرو و صف انقلاب کرده‌ایم، اما همین فرهنگ عاشورا و امام(ره) به ما آموخت که اگر ما در اداره جامعه ضعیف باشیم آن هم در حوزه اقتصاد مردم دچار مشکل می‌شوند.

 

قالیباف افزود: ما با تبعیت از رهبری باید کارآمدی دین را به بهترین شکل نشان دهیم و امروز در مقطعی هستیم که پیشرفت در کشور با توجه به دهه پیشرفت و عدالت یک ضرورت است و باید آن را اجرایی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور مباحثی همچون حاکمیت دوگانه هیچ‌گونه معنی و مفهومی ندارد، بیان کرد: به عنوان یک کاندیدا می‌گویم باید به گونه‌ای عمل کنیم که رهبری نگرانی نداشته باشد و قوه مجریه باید در راستای تدابیر، سند چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی پیش برویم.

 

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: مقام رهبری و قانون اساسی در راس امور قرار دارد و راهی جز راه رهبری نباید رفت، چراکه اگر از مسیر رهبری جدا شویم یعنی مسیر اصلی را گم کرده‌ایم. امروز کشور نیازمند یک روحیه جهادی است و در روحیه جهادی جای اختلاف و دعوا نیست، در روحیه جهادی روحیه کار، تلاش و محبت وجود دارد و جز دغدغه مردم چیز دیگر نباید مدنظر باشد.

 

وی تاکید کرد: همانگونه که در دهه ابتدایی انقلاب جوانان وارد صحنه شدند و در جنگ به پیروزی رسیدند امروز هم جوانان باید به میدان بیایند و در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی هرکدام باید شهید خرازی و همت باشند.

 

قالیباف افزود: در دولت‌های قبلی تلاش‌هایی شده، اما هرچه تلاش شده کفایت لازم را نداشته است ما نیازمند تلاشی هستیم که بتواند تبعیض، فقر و فساد را بردارد کاری که بتواند بیکاری، گرانی و به خصوص فرهنگ را پوشش دهد این حرکت باید حرکتی باشد که در راس و در اولویت فعالیت‌های یک رییس جمهور باشد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اصفهان سرآمد استان‌ها وشهرهای با منابع انسانی بالا است، اظهار کرد: اصفهان نه تنها استان خود بلکه با ظرفیت انسانی‌اش در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی کشور می‌تواند از منابع انسانی این استان در کشور هم بهره‌مند شد.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل کشور ما نبود نیروی انسانی و منابع مالی نیست، تاکید کرد: امروز سو تدبیر کشور ما را با مشکل مواجه کرده است اگر می‌بینیم شرق اصفهان با نبود آب دست و پنجه نرم می‌کند این به دلیل کمبود آب نیست این نداشتن مدیریتی قوی بر روی آب منطقه بوده است که متاسفانه این ضعف مدیریتی فقط در این بخش نبوده بلکه در همه عرصه‌های کشور وجود داشته است.

 

قالیباف ادامه داد: در هشت سال گذشته بیش از 600 میلیارد دلار وارد کشور شده است و طبق آمارها در سال 85؛ 25 میلیون و 800 هزار نفر مشغول کار بوده‌اند، اما با وجود این 600 میلیارد دلار در سال 91 آمار افراد مشغول به کار 25 میلیون و 500 هزار نفر بوده که یعنی 300 هزار نفر کاهش نیروی کار در کشور اتفاق افتاده است و این سو مدیریت را نشان می‌دهد.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریت و ضعف اداره و نبود جهاد مدیریتی دارد، گفت: در 24 خرداد مهمترین نکته‌ای که باید مد نظر بگیریم این است که دیگر باید به چنین مدیریت‌هایی پایان دهیم. ما نباید به مدیریت 20 سال قبل بازگردیم 20 سال است این گره باز نشده است و مردم دیگر نمی‌خواهند آزمون و خطا کنند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در 24 خرداد خطی بر پایان مدیریت‌های غیر منطقی بکشیم و خون جدیدی وارد کالبد مدیریت کشور کنیم.

 

وی همچنین اظهار کرد: اگر در انتخابات پیروز شوم به پشتوانه‌ یچندین سال مدیریت خود در کشور می‌گویم برای کارگر، صنعت گر دانشجو، کشاورز و.... برنامه‌ای تنظیم شده دارم که به کمک راهنمایی‌های بزرگان ظرف مدت دو سال قادر هستیم وضعیت ثبات را در اقتصاد بر قرار کنیم.

 

قالیباف با بیان اینکه کشور اصفهان را یک کلانشهر صنعتی، پر کار و پر تلاش می‌شناسد، تاکید کرد: متاسفانه سو مدیریت کاری کرده که ما در چنین استانی شاهد بیکاری باشیم این استان نه تنها خود را بلکه می‌تواند دست میهن را هم بگیرد. برنامه ما این است که بتوانیم ابتدا یک آرامش نسبی در اقتصاد ایجاد کنیم آن هم بر روی کاغذ بلکه با عمل؛ چراکه مدیری خوب کسی است که به جای حرف زدن عمل کند در کنار این آرامش رسیدگی به مناطق محروم و مسائل فرهنگی را نیز در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد