فقط رضایی و قالیباف برنامه اقتصادی دارند

کد خبر: 21530
|
10:25 - 1392/03/22
نسخه چاپی

“المانیتور” در گزارشی مدعی شده است که مباحث مطرح شده در مورد مهار فساد بیشتر شبیه شعار است.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی “المانیتور” در بررسی وضعیت برنامه‌های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری، گزارشی منتشر نموده است.

این گزارش در مورد مهم‌ترین نگرانی بخش خصوصی آورده است: یک نکته اساسی که بخش خصوصی نگران آن است مسئله فساد و سوء مدیریت به است که هنوز هیچ یک از نامزدها برنامه معنی داری برای مدیریت فساد موجود ارائه نکرده‌اند.

مباحث مطرح شده در این زمینه بیشتر شبیه شعار است و تمام نامزدها می‌خواهند به همه اطمینان دهند که با فساد مالی مبارزه می‌کنند و روش‌های مدیریتی بهتری ارائه خواهند کرد.

البته بدیهی است که چالش‌های زیادی وجود دارد و رییس جمهور آتی به سختی خواهد توانست بر مطالبات بخش خصوصی تمرکز کند. آمار نشان می‌دهد که بخش خصوصی، اصلی‌ترین منبع ایجاد اشتغال در اقتصاد است و در نتیجه باید به انتظارات آنها توجه بیشتری نشان داد.

این سایت در بخش دیگری نیز از گزارش از برنامه‌دار بودن “محسن رضایی” و “محمدباقر قالیباف” در مناظره تلویزیونی خبر داد و می نویسد: فقط دو نامزد هستند که برنامه‌های جامعی برای مدیریت اقتصادی آینده کشور تدوین کرده‌اند؛ محسن رضایی که می‌خواهد با افزایش قدرت استان‌ها نوعی “فدرالیسم اقتصادی” ایجاد کند تا مسوولیت‌های اقتصادی بیشتری را متوجه استان‌ها نموده و تمرکززدایی کند.

محمد باقر قالیباف که تصویر گسترده‌تری از جایگاه ایران در اقتصاد جهان دارد که بر اساس آنچه او “رقابت مثبت” می‌خواند به دنبال حضور پررنگ تر ایران در عرصه اقتصاد جهانی است.

برنامه او همچنین به مدیریت اقتصادی با محوریت کارشناسی اشاره می‌کند.

همچنین دعوت علی اکبر ولایتی از حضور نهاوندیان در تیم او می‌تواند قدم مثبتی تلقی شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد