روحانی:بزرگان اصلاحات تصمیم گرفتند بمانم

کد خبر: 21531
|
10:26 - 1392/03/22
نسخه چاپی

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مغز ، فکر وتلاش ۷۵ میلیون ایرانی کلید تدبیر است و کلید آن است که خودشیفتگی نخواهم داشت و هیچ کاری را بدون مشورت با صاحب‌نظران انجام نخواهم داد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حسن روحانی در جمع  مردم شیراز در مجموعه ورزشی شهید دستغیب این شهر افزود : ۲۴ خرداد اعلام می کنیم که رای ما ضد بیکاری خواهد بود و به آنهایی که گرانی و بیکاری را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرده اند، رای نخواهیم داد.
وی اضافه کرد : به منظور استفاده های تبلیغاتی راه آهن شیراز را که هنوز آماده نبود ، افتتاح کردید و مردم این را بر شما نخواهند بخشید.
روحانی گفت: اولین قدم‌ها در دولت تدبیر و امید مبارزه با بیکاری و مهار گرانی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه به من می‌گویند کلید تدبیر شما کجاست؟ افزود : می‌گویم مغز ، فکر وتلاش ۷۵ میلیون ایرانی کلید تدبیر است و کلید آن است که خودشیفتگی نخواهم داشت و هیچ کاری را بدون مشورت با صاحب‌نظران انجام نخواهم داد.
روحانی افزود : خود را کارشناس همه امور عالم نمی‌دانم و نمی‌خواهم کشورهای جهان اداره کشور خود را از من بیاموزند، کشور را با فکر نخبگان ایرانی اداره خواهم کرد.
این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توسعه کشور را در چارچوب قانون اساسی حق مسلم مردم می‌دانیم، افزود : در دولت تدبیر و امید؛ مردان،‌ زنان، دختران و پسران احساس آزادی خواهند کرد و این دولت معتقد نیست که به زور باید مردم را به بهشت هدایت کرد.
روحانی گفت: شعار ما یک کلمه است و آن اینکه دولت قیم مردم نیست و بر اساس قانون اساسی و اصول دینی، حاکم بر سرنوشت مردم فقط خود مردم باید باشند و دولت فقط امانت دار و مالک کشور هم ملت ایران است.
وی با تشکر از آیت الله هاشمی و حجت الاسلام خاتمی  و جبهه اصلاحات و اعتدال‌گرایان به خاطر ائتلاف این دوجبهه گفت: در طول هفته گذشته در هرجایی که من و آقای عارف صحبت می‌کردیم،درخواست مردم ائتلاف بود. ما نیز به بزرگان اصلاحات و اعتدال اعلام کردیم که هر تصمیمی بگیرید تسلیم خواهیم بود که تصمیم نهایی دیشب این شد که بنده در عرصه بمانم و یار دیرین من آقای عارف نیز بسیار اخلاقی عمل کرد.
وی ادامه داد : ما هر دو در این مدت دوشادوش هم گفتمان اعتدال و اصلاحات را ترویج کردیم ، آقای عارف زحمت فراوانی در این راه کشید، اما واقعیت این بود که اگر ائتلاف نمی‌شد دیگرانی که شما علاقه نداشتید ممکن بود پیروز شوند. بدانید برای همه ما آنچه مهم است دستیابی شما به هدف بزرگتان است .
روحانی گفت: شما در روز ۲۴خرداد به عقلانیت، اعتدال و اصلاحات رای خواهید داد و خدا را گواه می‌گیریم به صاحب این شب و به امام حسین (ع) قسم یاد می‌کنم که هیچ هدفی جز توسعه و نجات کشور در ذهن ما وجود ندارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۸ سال بداخلاقی، انزوای بزرگان، کنار گذاشتن مدیران لایق و تهمت زدن به آنها دیگر بس است. اما اگر دولت تدبیر و امید با رای شما مردم تشکیل شود، به آنها تهمت نخواهیم زد.
روحانی گفت: دولت تدبیر و امید با توجه به شرایط زمان، راه سازندگی دولت آقای هاشمی و دولت آقای خاتمی را با مشورت با شما مردم و استفاده از رهنمودهای رهبری نظام، با استفاده از عقلانیت و اعتدال  در پیش خواهد گرفت.
روحانی گفت: مشکلات زیاد، اما اراده مردم بلند است و قادریم با وحدت و یکپارچگی مشکلات را حل کنیم.
در این مراسم حاضران شعارهای اصلاحات اصلاحات، پیروز انتخابات – هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد – روحانی روحانی حمایتت می کنیم سر می‌دادند.
روحانی پس از سخنرانی در جمع مردم شیراز این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها