اعزام مبلغین مهدویت به سراسر کشور

کد خبر: 24088
|
13:58 - 1392/03/29
نسخه چاپی
معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: مرکز تخصصی مهدویت در ایام نیمه شعبان مبلغینی را به سراسر کشور اعزام می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ظهر امروز در جمع خبرنگاران یکی از فعالیت‌های این مرکز را اعزام مبلغین به سراسر کشور دانست و اظهار کرد: مرکز تخصصی مهدویت در ایام نیمه شعبان دو گونه اعزام عمومی و تخصصی دارد که در مرحله اعزام تخصصی، افرادی که آموزش‌های تخصصی مهدویت را گذرانده اند، اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: این مرکز در مرحله اعزام تخصصی ۳۵۰ نفر را اعزام می‌کند و این افراد در مراکز استان‌ها نشست‌های تخصصی برگزار می‌کنند و به شبهات قشرهای مختلف مردم به خصوص نخبگان پاسخ می‌دهند.

معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اعزام‌های عمومی مرکز مهدویت اظهار کرد: مرکز تخصصی مهدویت دو هزار نفر از افرادی که دوره‌های تربیت مهدویت را گذرانده اند، در طول ایام نیمه شعبان اعزام می‌کند و برخی از مخاطبین این گونه کارشناسان، کودکان و نوجوانان هستند.

نصوری تصریح کرد:‌ افراد توان پاسخگویی به شبهات در نمایشگاه‌های مهدویت را دارند و نگاه صحیح به بحث مهدویت را برای مردم تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه مرکز تخصصی مهدویت، گفت: مرکز تخصصی مهدویت در سال هشتاد با مصوبه شورای عالی حوزه و زیر نظام مقام معظم رهبری تاسیس شد و یکی از اهداف تاسیس مرکز مهدویت این بود که مبلغین در تبلیغ مهدویت نگاه تعمیقی داشته باشند و مخاطبان برنامه‌های این مرکز را دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: مرکز مهدویت از سال ۸۰تا ۹۰ به جمعیت بسیاری آموزش‌های مهدویت داده که از جمله فعالیت‌های این مرکز تامین محتوای جشنواره امام رضا (ع) در بخش انتظار بوده و همچنین برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت نیز با همکاری این مرکز صورت گرفته است.

نصوری با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در ایام نیمه شعبان گفت: در روزهای نزدیک به ایام نیمه شعبان تقاضاهای مراکز و نهاد‌های مختلف برای دریافت محتوا و اعزام کارشناس افزایش پیدا می‌کند و این مرکز درصدد پیرایش جشن‌های نیمه شعبان از بدعت‌ها است.

کارشناس تبلیغ و ارتباطات مهدویت با اشاره به سابقه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در قم به شکل مردمی، تصریح کرد: از سال‌های گذشته تا امروز، در خیابان چهارمردان قم جشن‌های مفصلی برگزار می‌شود و این مرکز برای برگزار کنندگان این جشن‌های دوره‌های آموزشی برگزار کرده و نگرش درست مهدویت را برای این افراد نهادینه کرده است و در ادامه این فعالیت ها، این مرکز به دنبال ارائه محتوای درست مهدویت در جشن‌های نیمه شعبان است.

معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه مهدویت اظهار داشت: کارشناسان مرکز مهدویت محتواهای لازم برای برنامه‌های ۲، ۳، ۵ و ۱۵ دقیقه ای رسانه‌ای را فراهم کرده اند و در اختیار صدا و سیما قرار می‌دهند.

وی افزود: مرکز مهدویت به مهدیه‌های سراسر کشور برای تهیه محتوا و سخنرانی‌های جشن‌های نیمه شعبان و نمایشگاه‌های مهدویت مشاوره ارائه می‌دهد.

نصوری با اشاره به چاپ دو اثر جدید در حوزه مهدویت در آستانه نیمه شعبان گفت: مرکز تخصصی مهدویت دو اثر مهم در حوزه مهدویت را چاپ کرده که یکی از این آثار کتاب زندگی  مهدوی در سایه دعای عهد است که به قلم محسن قرائتی است و این اثر به سبب تاکیدات مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی نگاشته شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بحث‌های انحرافی مثل ظهور صغری مطرح شده و با توجه به این مطلب مرکز مهدویت کتاب اشباح انحراف را به قلم دکتر جواد اسحاقیان منتشر کرده که در این کتاب انحراف‌ها در حوزه مهدویت  و خاستگاه آن ها تبیین شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت تهیه نرم افزارهای مهدویت را یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت دانست و افزود: معاونت‌های پژوهشی و انفورماتیک این مرکز نرم افزارهای قبیله تزویر، ره توشه مبلغ و مشق انتظار را تولید کرده اند.

وی اضافه کرد: در نرم افزار قبیله تزویر مدعیان دروغین مهدویت معرفی شده اند و افکار آن ها نقد شده است و با توجه به اعزام مبلغان از شهر قم به سراسر کشور نرم افزار ره توشه مبلغ برای تامین محتوای مورد نیاز آن ها تولید شده که در این نرم افزار آیات قرآن مرتبط با بحث مهدویت ارائه شده و در نرم افزار مشق انتظار نیز محتوای رسانه‌ای در حوزه مهدویت ارائه شده است.

نصوری با اشاره به فرارسیدن دهه مهدویت اظهار کرد: دهه مهدویت از پنج شعبان تا پانزده شعبان است و شعب مرکز تخصصی مهدویت در سراسر کشور فعالیت شان را برای ایام نیمه شعبان آغاز کرده اند و اعزام کارشناس مهدویت از امروز تا سه روز بعد از نیمه شعبان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مسجد جمکران نماد مهدویت در کشور و جهان است و مرکز تخصصی مهدویت آمادگی اعزام کارشناسان برای کاروان‌های عازم مسجد جمکران را دارد که در تمام مدت حضورشان پاسخگوی سوال‌های زائرین مسجد جمکران در خصوص مهدویت هستند.

منبع: تسنیم

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب