پیام های تبریک دیپلماتیک منتخب ملت ایران ادامه دارد/نامه نگاری روحانی با روسای پنج کشور

کد خبر: 27259
|
19:32 - 1392/04/05
نسخه چاپی

منتخب ملت ایران پیام تبریک‌ روسای دولت‌های قزاقستان، فلسطین، کویت، الجزایر و چین را داد.

حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به پیام تبریک نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان بر توسعه روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد.رییس جمهوری منتخب همچنین خاطرنشان کرد که توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایه از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین روحانی در پاسخ به پیام تبریک محمود عباس رییس دولت و رییس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز، برای ملت مقاوم و سرافراز فلسطین از درگاه خداوند منان ، سعادت و بهروزی درخواست کرد. رییس جمهوری منتخب همچنین برتوسعه و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه میان ایران وفلسطین که همواره از اولویت های سیاست خارجی ایران بوده است، تاکید کرد.

علاوه بر این روحانی در پاسخ به پیام تبریک صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت اظهارداشت: کشور دوست کویت همواره جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشته و این جایگاه تداوم خواهد یافت. رییس جمهوری منتخب همچنین برهم نظر بودن خود با امیرکویت مبنی بر اینکه گسترش روابط دوستانه دو کشور موجب صلح و ثبات هرچه بیشتر در این منطقه حساس از جهان خواهد شد، تاکید کرد.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری دموکراتیک خلق الجزایرنیز اظهار داشت: امیدواریم با تلاش های متقابل دو کشور بیش از پیش شاهد تقویت و گسترش روابط دوستانه بین دو ملت برای منافع مشترک باشیم.روحانی همچنین اراده دولت یازدهم ایران را تحکیم و گسترش روابط و پیوندهای برادرانه با جمهوری الجزایر در همه زمینه ها دانسته است.

رئیس دولت یازدهم در پاسخ به پیام تبریک شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین نیز تاکید کرد: مناسبات دوستانه و پیوندهای تاریخی دو کشور بزرگ ایران و چین از سابقه دیرینه ای برخوردار است و این اشتراکات و اعتماد متقابل همواره زمینه را برای تقویت روابط دوجانبه و برقراری صلح و آرامش در منطقه فراهم کرده است. روحانی با تشکر از پیام تبریک رییس جمهوری چین، اظهارداشت: توسعه روابط با چین درهمه زمینه ها از اولویت های ویژه سیاست خارجی دولت آینده ایران است.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران اظهارامیدواری کرد که شاهد افزایش هرچه بیشتر همکاری های دو کشور باشیم.

 

منبع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد