پیشنمازی: بعضی ها فقط عضله پرورش داده اند/ برای رسیدن به اینجا خون دل ها خورده ایم

کد خبر: 27266
|
21:10 - 1392/04/05
نسخه چاپی
معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: در بعضی از رشته ها شاهد آن هستیم که به فرهنگ توجهی نمی شود و تنها به فکر پرورش عضله هستند.

 

به گزارش خبرنگارمرصاد،نشست معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان و روسای ادارات تربیت بدنی شهرستان های استان کرمانشاه، روسای هیئت های ورزشی و هم چنین مسئولان ورزشی ادارات استان در محل سالن شهید هادیان شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست، سید باقر پیشنمازی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مربیان ورزشی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه چهاردهمین استانی است که برای شرکت در این دوره ها به آن سفر می کنم.

وی افزود: اگر این چنین دوره هایی برگزار شود، دیدگاه ها به هم نزدیک تر شده و به اهداف عالی راحت تر دست خواهیم یافت.

DSC_0059

پیشنمازی به مشکلات هیئت های ورزشی در طول ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: مسئله و دغدغه اصلی مسئولان هیئت ها و فدراسیون ها این است که آن ها با مشکلات مالی برای ادامه فعالیت ورزشی مواجه هستند. این مشکل سایر مسائل را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث می شود که از راندمان کاری آن ها کاسته شود.

به گفته معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان فلسفه اصلی استقلال هیئت ها و فدراسیون های ورزشی از نهاد های دولتی این است که بتوانند خود مشکلات را مرتفع کنند.

DSC_0055

وی تاکید کرد: روسای هیئت ها براساس انتخابات هایی که به صورت مستقل برگزار می شود انتخاب می شوند اما هنوز نتوانسته اند استقلال مالی پیدا کنند که این یک مشکل است.

پیشنمازی وابستگی اقتصاد کشور به نفت را یکی از مهم ترین مسائلی دانست که می تواند با توجه به شرایط فعلی هیئت ها و عدم استقلال مالی آن ها به ورزش صدمه وارد کند. برهمین اساس مسئولان باید بیش از پیش به جلوگیری از وابستگی بیشتر اقتصاد به نفت  توجه کنند.

DSC_0063

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان همچنین به رسانه ها اشاره و تاکید کرد: برخی از رسانه ها با پرداختن به حواشی مسابقات در پی فروش بیش تری هستند که این مسئله فضایی را ایجاد کرده است که آسیب های فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین به توصیه های رهبری اشاره کرد که تاکید کرده بودند رسانه های ورزشی باید این روند را کنار بگذارند.

DSC_0071

پیشنمازی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند که در راس هیئت ها و نهاد های ورزشی افراد حزب الهی قرار بگیرند تا تاثیرات خود را بر مجموعه تحت نظارت خود داشته باشند.

DSC_0067

وی در ادامه یکی از مسائلی که باعث شده است ورزش در کشور دارای حساسیت شود را علاوه بر عملکرد رسانه ها، تاثیرگذاری قهرمان های ورزشی در جامعه دانست و گفت: این مسئله به صورتی است که موجب شده است ورزشکاران یکی از افراد تاثیرگذار جامعه محسوب شوند.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان همچنین به برخی از مسائل پیش آمده در خصوص جوایز کسب قهرمانی های اشاره کرد و گفت: برخی از ورزشکاران به دنبال منفعت های مالی در عرصه ورزش قهرمانی هستند. گاهی رخ داده است که ورزشکاری با استفاده از برخی از مسائل ماشینی را وارد کرده است و به دنبال وارد کردن ماشین های دیگر است که جلویش را می گیرند اما به آن ها بر می خورد و تهدید به خروج از ایران می کنند و می گویند که ما دیگر برای ایران بازی نمی کنیم.

DSC_0073

وی خاطر نشان کرد: برخی از رشته ها فقط عضله پرورش داده اند در حالی که به مسائل فرهنگی توجه نشده بود.

پیشنمازی خاطر نشان کرد: باید برای حل این مشکلات مسائل مرتبط را بررسی کنیم. همانطور که مرحوم محمد نوری از خوانندگان کشور، در یکی از ترانه هایش می گوید که ما برای رسیدن به اینجا خون دل ها خورده ایم. به همین دلیل باید این گونه مشکلات حل شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد