انتخاب های ورزشی نیازمند توجه به فرهنگ است/ تکریم مربیان حلقه گم شده تربیت ورزشکاران

کد خبر: 27564
|
14:30 - 1392/04/06
نسخه چاپی
معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای انتخاب مربیان ورزشی بایستی توجه به فرهنگ و شخصیت آن ها مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم ورزشکارانی با اخلاق تربیت کنیم.

سید باقر پیشنمازی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، در خصوص نگاه وزارت ورزش و مسئولین به مشکلات و نارسایی های اخلاقی در حیطه ورزش اظهار داشت: از آن جایی که رسانه ها، ورزش را به صورتی بسیار دقیق رصد می کنند، این مسئله برداشت می‌شود که مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد اما نگاه ما اینگونه نیست.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان افزود: اگر رسانه ها حوزه های دیگر را نیز مانند ورزش رصد کنند مسلما این مشکلات در آن حوزه ها نیز نمایان می شود زیرا این از ویژگی های رسانه هاست.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که به دلیل آنکه در جامعه قهرمانان ورزشی تاثیرگذاری بالایی دارند و بسیاری از افراد جامعه آن ها را به عنوان الگوی خود قرار می دهند، باید در شکل گیری شخصیت آن ها سرمایه گذاری اساسی صورت بگیرد.

به گفته پیشنمازی بهترین راه ممکن برای تحقق امر سرمایه گذاری در شکل گیری شخصیت قهرمان های ورزشی، توجه به مسئله مربیان است.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در حال حاضر فدراسیون های ورزشی ما برای انتخاب مربیان تنها به مسئله فنی توجه می کنند که این مسئله نیازمند یک تغییر نگرش است.

وی افزود: فدراسیون ها باید علاوه بر معیار فنی برای انتخاب مربیان ورزشی، به مسئله اخلاقی، معنوی و شخصیتی مربیان نیز توجه داشته باشند تا به این وسیله آن ورزشکاران و قهرمانانی با اخلاق تربیت شده و وارد اجتماع شوند.

پیشنمازی با تاکید بر لزوم تغییر فرآیند انتخاب مربیان گفت: بایستی این گونه نباشد که به هر فردی کارت مربی گری داده شود، بلکه باید وی از لحاظ شخصیتی نیز تایید شود زیرا این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان افزود: با وجود این شرایط باز هم مربیانی با اخلاق و دارای معنویت به فعالیت ادامه می دهند اما این افراد در این سیستم تربیت نشده بلکه حاصل تربیت در محیطی که رشد کرده اند، هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده تربیت ورزشکاران در سیستم ورزشی کشور توجه به مربیان است، خاطر نشان کرد: جایگاه مربیان باید مورد توجه قرار بگیرند و تکریم شوند. به هر میزان که به مربیان توجه کنیم ورزشکاران بهتری را تربیت خواهیم کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد