اتهام رئیس جمهور مخلوع یمن به ایران

کد خبر: 27566
|
14:32 - 1392/04/06
نسخه چاپی
علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن از محل تبعید خود در عربستان سعودی باز هم به جمهوری اسلامی ایران حمله ور شد و به مقامات ایرانی اتهاماتی مبنی بر حمایت مقامات ایرانی از حوثی ها نسبت داد.



 شبکه العربیه اظهار کرد: علی عبد الله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن و دیکتاتور سابق این کشور در مصاحبه اختصاصی با این شبکه اتهاماتی را برضد ایران مطرح کرد.

دیکتاتور یمنی در این باره مدعی شده؛ جمهوری اسلامی ایران پیش از آن که گروه حوثی ها با ما وارد جنگ شوند از آنها به صورت گسترده ای حمایت کرد .

وی در بخش دیگری از این مصاحبه که قرار است فردا جمعه راس ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ از این شبکه سعودی پخش شود می افزاید: من با دولت آمریکا برای مقابله با شبکه های تروریستی در جنوب یمن همکاری کردم اما بر خلاف ادعای مخالفانم من مرزهای یمن را برای هر اقدامی از سوی آمریکا برضد ملت یمن باز نکردم .

علی عبد الله صالح دیکتاتور سابق یمن افزود در قسمتی دیگر از این مصاحبه به کشته شدن برخی از نزدیکانش در حادثه هوایی و اتهاماتی که به وی نسبت داده شده بود که عامل قتل آنها خود وی بوده پرداخت و توضیح داد که محمد اسماعیل و احمد فرج که هر دو از نزدیکان من بودند در حادثه هوایی کشته شدند و مشکل هواپیمای آنها فنی بوده و اقدام خرابکاری عمدی نبوده است .

وی در خصوص تحولات جاری در منطقه هم گفت: بهار عربی یک نامگذاری آمریکایی است و متاسفانه برخی از کشورهای عربی نیز در این ماجرا دست داشته و دارند ومن با نامگذاری این تحولات بنام بهار عربی مخالفم .

 

مرجع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد