گاف روزنامه تازه تأسیس به سبک زنجیره‌ای‌ها / وقتی اوباما دوست و رفیق ایرانی ها می شود

کد خبر: 292725
|
20:47 - 1394/02/13
نسخه چاپی
روزنامه نو پای همدلی با قرا گرفتن در مسیر روزنامه‌های زنجیره ای سعی در القای رفتار نیک آمریکا و به ویژه رئیس جمهور این کشور با ایران دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روزنامه «همدلی» که تلاش بسیاری برای تطهیر رییس‌جمهور آمریکا و بزک کردن سیاست‌های ظالمانه این کشور دارد، طی هفته گذشته در مطلبی با عنوان «تغییر نگاه کاخ سفید" آورده است: «...چه کسی باور می کرد رییس جمهوری در آمریکا پس از انقلاب ایران روی کار بیاید که هرسال نوروز را به ایرانیان تبریک بگوید و از فرهنگ کهن ایرانی هم به نیکی یاد کند و دست دوستی به‌سوی تهران دراز کرده، برای رهبران ایران نامه دوستانه و آشتی جویانه ارسال کند؟

این در حالی است که اوباما در راستای تغییر در فرهنگ ایرانی و همچنین پیش بردن یک جنگ نرم هر سال پیام نوروزی خود درباره ایرانیان را منتشر می‌کند و همچنین تا کنون در طی یک و نیم سال مذاکرات هسته ای هیچ گونه دوستی از سوی این کشور دیده نشده است.

این روزنامه در جایی دیگر، دلیل موفقیت‌های اقتصادی ترکیه را نزدیکی به آمریکا دانسته و با مطلبی تحت عنوان «چرا مثل ترکیه نشویم؟» می‌نویسد: «...قدیمی ترها وضعیت بد ترکیه را به خاطر دارند، زمانه ای که اقتصاد ایران بهتر و جلوتر از همسایه غربی اش بود. اسلام گرایان ترکیه دریافتند که برای رسیدن به رفاه، ضروری است به غرب و ایالات‌متحده آمریکا نزدیک شوند، این سیاست و سیاست‌های باز اقتصادی باعث شد تا رشد اقتصادی ترکیه دورقمی و تورم، یک‌رقمی شود و این کشور به‌صورت یک بازیگر مهم سیاسی و اقتصادی، عضو ناظر گروه 20 (کشورهای صنعتی) درآید. ...»

به نظر می رسد روزنامه نو پای همدلی با پای گذاشتن در جای پای روزنامه‌های زنجیره‌ای به دنبال قبح زدایی و تطهیر دشمنان و رقبای ایران بوده و سعی رد ترویج فرهنگ آمریکایی در کشور را دارد.

هرچند تا کنون خطوط قرمز زیادی از سوی رسانه های زنجیره‌ای زیر پا گذاشته شده است، اما باید دید روند مدارای مسئولین مطبوعاتی شامل حال روزنامه همدلی هم شده و یا اینکه این روزنامه مسیر اصلاح رویکرد خود را در پیش خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد