کریمی:

معلمین قشری هستند که با وجود مشکلات رفاهی گذشت و ایثارشان بیشتر می شود/دولت وظیفه دارد خدمات بیشتری برای این قشر فراهم نماید

کد خبر: 292738
|
17:38 - 1394/02/16
نسخه چاپی
معلمین قشری هستند که با وجود مشکلات رفاهی گذشت و ایثارشان بیشتر می شود/دولت وظیفه دارد خدمات بیشتری برای این قشر فراهم نماید
اسلام آباد خبر: فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دولت هم وظیفه دارد که خدمات بیشتری برای این قشر فراهم نماید تا با خیال راحت به آموزش فکر کنند و نه اینکه به شغلهای دوم روی بیاورند که حتی وقت مطالعه نداشته باشند..

به گزارشاسلام آباد خبر، افشین کریمی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر، اظهار داشت:  درنظر دایم که با تعیین یک افق تربیتی ، علاوه بر مباحث مهمی که آموزش و پرورش به آنها پرداخته ، به مباحث تربیتی از لحاظ عمقی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ملاک های مد نظر ما در دو حوزه آموزش و پرورش هستند که باید یک افق و چشم انداز مکتوب مشخص شود، گفت: در اولین جلسه با مدیران آموزش و پرورش راهبردها و اهداف به اعضاء اعلام شده و سال آینده شورای آموزش و پرورش یک ارزیابی از عملکرد خود خواهد نمود.


فرماندار شهرستان با تآکید بر ارتقاء رتبه کنکوردانش آموزان شهرستان اسلام آبادغرب در استان و کشور در آزمون کنکور سراسری سال 95، ابراز امیدواری کرد: که با برنامه ریزی دقیق و آموزش و مشاوره به والدین و دانش آموزان  تعداد بیشتری از نخبگان  شهرستان که سرمایه های این مملکت هستند به دانشگاه های ملی ورود پیدا کنند.


وی تشریح کرد: منظور این نیست که دانش آموزان ما همه علامه شوند اما اگر یک دانش آموز ما به سن 18 سالگی رسید همانند احترام به پدر و مادر خود حقوق همسایگان و همشهریان خود را ببیندو بشناسد وبعنوان یک شهروند معمولی در مشکلات بر خشم خود مسلط باشد و در کارهای جمعی مشارکت داشته باشد، فهم دوست داشتن به مسائل هنری را داشته باشد و به هم نوع خود احترام بگذارد.


وی اضافه نمود علاوه بر اینکه برخی به گذراندن دوره تافل و زبان خارجی برای دانش آموزان اهمیت می دهند، نسبت به انجام فرایض دینی مانند نماز خواند تنبلی و کوتاهی نکنند و در کنار مسائل ملی و مذهبی تأمل داشته باشند و به راحتی از کنار آنها رد نشوند و برای جامعه و کشور خود گذشت و ایثار را آموخته باشند .


کریمی با پیشنهاد اینکه نباید اینگونه باشد که فقط مسئولین برای تبریک روز معلم به مدرسه ها بروند  بلکه آحاد جامعه ، اصناف و  اصحاب رسانه بروند از معلمانی که به آنها درس داده اند بدون مادیاتی کردن موضوع حتی با یک شاخه گل تقدیر نمایند.

 

وی با تاثیر برخی رفتار ها و کردار ها در روند تربیتی ابراز داشت: اگر یک استاد دانشگاه یا پزشک اسلام آبادی در یک مدرسه به دیدار معلمانش برود و از آنها تشکر نماید خیلی در روحیه و قدرشناسی و آینده نگری دانش آموزان نسل جدید تاثیر گذاری بیشتری دارد.

 

وی تصری کرد:  اگردر مباحثی مانند روز معلم دهه فجر و ... هرچه به این سمت برویم که نقش پشتیبان داشته باشیم  تا نقش مجری، زیبا تر خواهد بود .

 فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان نمود: در مناسبتی مانند نیمه شعبان که مردم خودجوش محله ها را چراغانی می کنند و شیرینی و شربت پخش می کنند خیلی آثار تربیتی بیشتری دارد تا اینکه توسط ادارات کلاف های زیاد چراغانی براه بیفتد و بنر های زیادی از بیت المال هزینه شود.


وی با تاکید بر اینکه جشن معلم جشن همه مردم است و باید مردمی برگزار شود، یادآور شد: اداره ارشاد اسلامی باید سعی نماید این مناسبتهای ملی و مذهبی را برنامه ریزی و اجرای آنرا بدست خود مردم  بسپارد.


کریمی با بیان اینکه شهید مطهری در حوزه کلام و فلسفه اسلامی با عقل و منطق احکام اسلامی را اثبات نمود، اظهار کرد: شهید مطهری سرمایه بزرگی برای ما بجا گذاشته است و بزرگداشت این شخصیت لازم است که حتی برای کودکان نیز کتاب نوشته است و امروز از برکت ایشان سالهاست که ما از کتابهای ایشان استفاده می کنیم.

فرماندار شهرستان یادآور شد معلمین جامعه قشری هستند که مشکلات رفاهی دارند اما یقین داریم که همه معلمان این سختیها را تحمل خواهند نمود واز اعتقاد و باورشان به جمهوری اسلامی کاسته نمی شود و گذشت و ایثارشان بیشتر خواهد شد .


وی با اشاره به اینکه در تمام عرصه ها از جمله پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، راهپیمایی ها ومناسبتهای مهم انقلاب، معلیمن در کنار مردم و انقلاب هستند و دولت هم وظیفه دارد که خدمات بیشتری برای این قشر فراهم نماید تا با خیال راحت به آموزش فکر کنند و نه اینکه به شغلهای دوم روی بیاورند که حتی  وقت مطالعه نداشته باشند.

کریمی با توصیه به تقویت پایه های اول ابندایی، گفت طبیعتا" بدلیل روحیه بازی گوشی کودکان و در کنار آن استعداد و قدرت بالای یادگیری و شکل گیری و پذیرش جامع یادگیری در این سنین مقطع پایه اول و ابتدایی خیلی مهم است و برای شکل گیری نگاه دانش آموزان در آینده به تعلیم و تربیت ، آموزش ، معلم و مدرسه ، که شروع همه آنها در این مقطع است ، آموزش پرورش باید نگاه ویژه  و پر اهمیتی به این ورودی داشته باشد تا خمیر مایه تربیت در دانش آموزان از همان ابتدا شکل قشنگی به خود بگیرد.

 

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها