نامه ی یک کارگر اسلام آبادی به رئیس جمهور ،حسن روحانی!

درخواست کمک برای آزادسازی خرمشهر غرب!/ اسلام آبادغرب در تصرف دشمن"فقر و بیکاری"

کد خبر: 292883
|
11:08 - 1394/03/04
نسخه چاپی
درخواست کمک برای آزادسازی خرمشهر غرب!/ اسلام آبادغرب در تصرف دشمن"فقر و بیکاری"
اسلام آباد خبر: یکی از کارگران اسلام آبادی جهت انعکاس فقر و بیکاری و مشکلات مردم اسلام آبادغرب در قالب نامه ای به رییس جمهور برخی از این مشکلات این شهر را جهت اطلاع مسئولین در این نامه آورده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به قلم یک کارگر اسلام آبادی

 

بسمه تعالی

سلام آقای رئیس جمهور!!!

اینجا خرمشهر غرب است ! صدای جمهوری اسلامی ایران !

اینجا اسلام آبادغرب است ! ندای مردم مظلوم اسلام آبادغرب !

 

آقای رئیس جمهور!!دیشب وقتی اخبار را نگاه کردم و گفتی در حال مبارزه با دشمنان برای آزاد کردن خرمشهر اقتصادی و خرمشهر نفت هستید خیلی خوشحال شدم و به این فکر افتادم که نامه ای به شما بنویسم تا آزادی خرمشهر غرب (اسلام آبادغرب) را از چنگال دشمن فقر و بیکاری  در برنامه مبارزات آزادسازی دولت تدبیر و امید قرار دهید.

 

 آقای رئیس جمهور!! من هم یکی از میلیون ها نفری هستم به شما رای دادم، البته اول خواستیم به شخص دیگری رای بدهیم اما شعار های اعتدال و تغییر شما باعث شد به شما رای بدهیم!

 

 آقای رئیس جمهور!پس از 8 سال دفاع مقدس و بیرون کردن سربازان بعثی عراق از میهن اسلامی وشکست منافقین کوردل در عملیان غرور آفرین مرصاد در اسلام آبادغرب، باز هم دشمنان خونخوار ملت در قالب فقر و بیکاری به شهر اسلام آبادغرب هجوم آوردند، با گذشت قریب به سه دهه بعد از دفاع مقدس بغیر از چند محله مرفه نشین اکثر خانه های و محله های فقیر نشین خرمشهر غرب (اسلام آبادغرب) در تصرف دشمن فقر و بیکاری درآمده است.

 

اماآقای رئیس جمهور!جوانان خرمشهر غرب (اسلام آبادغرب) هنوز تسلیم نشده اند به امید رسیدن نیروی کمکی هنوز مقاومت می کنند و اما تک تیراندازهای دشمن فقر و بیکاری هر از چند گاهی جان یکی از جوانان ما را می گیرد.

 

راستیآقای رئیس جمهور! اگر از تعداد فاتحه خوانی هایی که رفتم بخواهم یک آمار غیر رسمی سرانگشتی به شما بدهم، در یک سال گذشته بیش از 10 نفر از جوانان این شهر بعلت فقر و بیکاری دست به خودکشی زده اند.

 

آقای رئیس جمهور!در یک سال گذشته چندین نفر وزرای محترم کابینه شما به شهر اسلام آبادغرب آمدند و از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب دیدن کردن هرکدام قولهایی دادند! اما طولانی شده  تا خرمشهر غرب سقوط نکرده باید کاری کرد فعلا" مردم در حال مبارزه و مقاومت هستند شما هم تدبیری بیندیشید تا امید مردم نومید نشده اند.

 

آقای رئیس جمهور! نماینده شهرمان گفت اگه شرکت پتروشیمی در منطقه ویژه اسلام آباد افتتاح بشه مشکل بیکاری حل میشه و یک کارخانه لاستیک سازی هم با اشتغالزایی 1000 نفر قراره در اینجا تاسیس بشود که اگر عملی بشود خوب است.

 

آقای رئیس جمهور! نمی دانم گیر کار کجاست، چرا کارها خیلی دیر پیش میره، مثل اینکه بعضی ها مثل بنی صدر  دوست دارن خرمشهر به دست دشمن بیفته! شما نباید بگذارید این اتفاق بیفته چون ما مردم پشت شما هستیم  پس هر کسی را که  کارشکنی می کنه را از گلوگاه های استراتژیک بردارید.

 

آقای رئیس جمهور! بعضی مواقع نفس کشیدن در این شهر سخت مشکل می شود و آنهم بخاطر مهمان ناخوانده غبار و ریزگردهایی است که از کشور عراقبه کشور ما می آیند و چه بد گفت مسئول مربوطه که مردم باید با آن بسازند و کاری از دستمان بر نمی آید بعضی مواقع اگر یک سایستمدار حتی به مردم هم دروغ مصلحتی بگوید اما حق ندارد امید مردم را نا امید کند.

 

آقای رئیس جمهور! امیدوارم حالتان خوب باشد و با توکل به یکتای بی همتا و در زیر سایه ولایت موفق و پیروز باشید اگر از احوالات ما خواسته باشید ملالی نیست جز دوری شما.

 

آقای رئیس جمهور!مادرم زانوهایش درد می کند و پول نداریم او را به دکتر متخصص ببریم و مدتی است خانه نشین شده،مادرم هر وقت شما را پشت تلویزیون می بیند برای شما دعا می کند، البته برای رهبرخیلی بیشتر دعا می کند چون می گوید محور اعتدال کل قوا و حافظ نظام است و حتی دعا می کند که خدا از عمر ما بگیرد و به عمر سید علی خامنه ای بیفزاید.

 

آقای رئیس جمهور! می بینم در این مدت کوتاه ریاست جمهورینسبت به اوایل موهای بیشتری از محاسن شما سپید شده و گرد پیری بر سیمایتان نشسته، البته به شما حق می دهم مملکت داری کار آسانی نیست و برآورده کردن نیاز این همه جمعیت و گوش دادان به تمام نظرات موافق و مخالف آدم را پیر می کند.

 

راستیآقای رئیس جمهور! بچه هایتان چطورن! حالشان خوبه الحمدلله، خانواده ما هم خدا را شکر خوب هستن ،

 

محمد برادرم بخاطر بیکاری به شهر ساوه رفتن اونجا خودش و خانمش رفتن یه شرکت ، میگن حقوقش کارگریه اما از بیکاری اسلام آباد بهتره.

 

حامد داداش کوچیکم که عاشق یاسمندختر داییم بود با پا درمیانی بزرگان فامیل ازدواج کردن، پدرم که هیچی نداشت بهشان بده 5 میلیون وام ازدواج گرفتن که باهاش یه پیکان خرید مدتی باهاش مسافر کشی کرد ولی گفت فایده نداره اینجا مسافرکش شخصی زیاده و پلیس هم زیاد جریمه می کنه، بالاخره یه کم پول رهن خانه از دایی م گرفتن اینها هم رفتن کرج خودش و خانمش رفتن یه شرکت کارگری می کنن، هر وقت زنگ می زنه میگه من و یاسمن در مجموع 1میلیون و 600 هزار تومان حقوق می گیریم اما خرج زندگی و اجاره خونه کرج گرونه، اگر تو شهر خودم نصف، نصف این هم درآمد داشتم آواره غربت نمی شدم و زنم را هم به سر کار نمی فرستادم.

 

آقای رئیس جمهور! من خودم هم در یکی از شرکت های خصوصی اسلام آبادغرب مشغول کارگری هستم، ناشکر نیستم ،خودم قانعه، اما دین زن و بچه ام به گردنمه، شرکت حتی حقوق پایه اداره کار هم بهمان نمیده، از عیدی و پاداش و سنوات و حق شیفت و اضافه کاری و بن کارگری و ... خبری نیست، اما امضاء و اثرانگشت از ما گرفتن که همه چی را تحویل گرفتیم.

 

رفتم پیش آقای صفری رییس اداره کار، گفت کتاب قانون کار همه اش به نفع کارگره شکایت کن تا حقت را ازشان بگیرم، اما شکایت نکردم چون از یه طرف می بینم خدایی کارفرما هم درآمدشان خیلی پایینه و از طرف دیگه اگه از کارفرمام شکایت کنم دیگه نمی زاره برم سرکار و اخراجم می کنهدر نهایت منم مثل دو تا برادرم باید آواره غربت بشم.

 

آقای رئیس جمهور!مادرم میگه خوبه تو شهر خودمان حقوق بخور و نمیری داری و حداقل می بینیمت شاد می شیم، راستش خیلی دوست دارم مثل تو فیلمها بعضی وقتها یه سبد میوه یا یک جعبه شیرینی دستم بگیرم  و برای پدر و مادرم ببرم اما واقعا" هیچی از حقوقم نمیمونه!

 

آقای رئیس جمهور!هفته پیش حسین، پسرم را میگم، هشت سالشه کلاس سوم دبستانه شاگرد اولم هست، هفته پیش حسین تو بازار چشمش به زردآلو افتاده بود و هی می خواست، منم قیمت کردم دیدم خیلی گرانه ، رفتم هندوانه براش خریدم، هندوانه اول کیلویی 500 تومان بود الان شده کیلویی 1800 تومان، میگن صادر میشه به همین خاطر گران شده، گفتم بابا بگذارید از همین نعمت های ایران خودمان ما سیر بخوریم بعد اضافیش را صادر کنید!

 

آقای رئیس جمهور! یه هندوانه کوچیک خریدم 6هزار تومان،حسین تو چشمام نگاه معنا داری کرد وتشکر کرد، ازش سیر خورد، گفت بابا دیگه زردآلو نمی خوام ولی هر وقت پول داشتی موز برام بخر!

 

الان معنی شرمندگی یه پدر در مقابل خانواده  را می فهمم ،دوران بچگی از پدرم دوچرخه خواستم گفت برات می خرم اما الان 35 سالمه هنوز نخریده! البته اون زمان بچگی ما، با وجود اینکه دوران جنگ بود خیر و برکت و فراوانی زیاد بود!

 

آقای رئیس جمهور! سه تا خواهر دارم که یکی شان شوهر کرده دو تاشون دانشگاهی بیکارن، به شوخی به بعضی از جوان های مجرد می گم بیاین اینا رو بگیرین، اما جوانهای این دوره زمونه دنبال خانم شاغل یا دختری که پدرش پولدار باشه هستن.

یکی از خواهرام بعلت درد استخوانهای دست و پا بردیم پیش دکتر جعفری از دکترای خیر شهره ویزیت نگرفت، گفت استخوان هاش نرم شده و یتامین بدنش خیلی کم شده، خواهر گفت دکتر پرسیده آخرین بار کی گوشت خوردین، خواهر گفت شرمم آمد بگم خیلی وقته نخوردیم اما دکتر خودش خیلی استاده از رنگ رخساره آدمها تشخیص داد مقداری قرص و دارو تقویتی نوشته بود که نسخه دکتر هم آوردیم خانه بغل نسخه ام آر آی مادرم گذاشتیم....

 

آقای رئیس جمهور! پدرم را یادم نرفته چون پدر کوه رنجه ، پدر یه تاریخه ، نمی دانم چی درموردش بگم، اونم تازهاز کارگری عسلویه برگشته و فعلا"با یکی از اقوام یه کار بنایی مشغوله.

 

آقای رئیس جمهور!یه وقت خدای نکرده ناراحت نشی ما اونقدر هم وضع مان بد نیست، تازه تو این شهر خیلی آدم های بدبختی هستن که ما نسبت به اونا شاه هستیم بعضی خانواده ها زندگی شون فقط با حقوق کمیته امداد یا بهزیستی و یارانه دولت می گذرانن ، اگه می شد این  یارانه را هدفمند هدفمند می کردی خیلی خوب می شد، اونایی که وضعشون خوبه یارانه شون قطع بشه و به این بدبختای بی بضاعت برسه.

 

آقای رئیس جمهور! گفتم کهاونقدر هم وضع مان بد نیست، بعد از 10 سال ثبت نام از سال 86 قراره کلید مسکن مهر را بهم بدن ، البته رییس تعاونی مسکن مهر اسلام آباد که رییس شورای شهر هم هست خیلی به من و امثال من کمک کرده ، البته واحد ها مشکلاتی دارن که ربطی به تعاونی نداره مشکل پیمانکاره ، مهندس های ناظر تعاونی دنبال رفع و رجوع مشکلاتن، برخی پیمانکارا هم کار را خواباندن و رفتن...

 

اماآقای رئیس جمهور! مهمتر از همه مشکل این مسکن مهر راه دسترسی اونه، راستش راه و شهرسازی استان که از ابتدا فکر جاده را نکرده بود، الان برای تملک زمین های جاده مسکن مهر، گیر 7-8 میلیارد تومان پوله !آقای رئیس جمهور!اگه بودجه داری یه کمکی به این پروژه بکن!

 

آقای رئیس جمهور! نامه طولانی شد، سرت را درد آوردم خواستم گزارشی از شهر بشما بدم تو یک نامه نمیشه ، انشاءالله در نامه های بعدی برایت می نویسم، فقط مختصر می گویم:

 

کرم محمدی رفت، فرماندار قبلی را میگم، اینجور وانمود کردن که دراثر اختلاف با نماینده عوضش کردن اما اختلاف خود اصلاح طلبا تیشه به ریشه اش زد، یه فرماندار جدید دیگه آمده آقای "مهندس افشین کریمی " آدم خوبیه ، اطلاعات زیادی ازش در دست نیست برخی سایتها نوشتن آدم دست پاکیه برخی هم نوشتن از جبهه منحله مشارکت، تاکنون سعی در حفظ ظاهر اعتدال داره، اما یک سخنی را چند بار تکرار کرده، گفته من نمی گذارم در اتخابات آینده حتی یک رای جابجا شود، پدرم گفت: برو پیشش و او را امر به معروف کن چون این القای تقلب در انتخابات چه آگاهانه و چه نا آگاهانه کار خطرناکی است، سیاستمدار باید سادهلوح نباشد و مواظب حرف زدنش باشه!

 

آقای رئیس جمهور! بازهم معذرت می خواهمنامه طولانی شد، اما لازمه به ارشاد تذکر بدی که این خواننده های زیرزمینی محلی که هرچی دلشان می خواد می خوانند را کنترل کنه همچنین به لازمه آموزش و پرورش بیشتر به پرورشی اهمیت بده، البته تربیت اصلی را خانواده ها انجام میدن که صدا وسیما هم باید فرهنگ سازی بکنه! الان می گم چرا؟

 

دیروز کمی زودتر رفتم دنبال پسرم تعدای از بچه های کلاس سوم دبستان ورزش داشتن که معلم اونا را ول کرده بود داخل محوطه، یکی داشت ترانه می خواند و بقیه هم همسرایی می کردند: "عشق ، عشق لاتی ، شراب و آبجو قاتی " و ... ، واقعا" بچه های این دوره و زمانه چه آهنگ ها و چه موسیقی هایی گوش می دن ، تازه پسرم می گفت یکی از همکلاس هاس چند وقت پیش از فیلم های مبتذل ماهواره تعریف می کرده....

آقای رئیس جمهور!  میدانی که ما که کودکی مان در دوران جنگ بود تا سالها ترانه ما ای لشکر صاحب زمان آماده باش ... و دایه دایه وقت جنگه بود و بازی ما ستون کشی جنگ نمادین رزمندگان ایرانی و عراقی بود، تما عشقم این بود که فانسقه و قمقمه عموی بسیجیم را به کمر ببندمو به دشمن عراقی حمله کنم!

 

آقای رئیس جمهور!امسال خشکسالی و عدم بارش نزولات آسمانی خیلی به کشاورزان دیم کار فشار آورده که انشاءالله دولت در صورت توان کمکی به این قشر انجام بده، که طبق آمار رییس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از 60هزار هکتار فقط 5 هزار هکتار بیمه هسند، خلاصه مردم در شهر فقط دو فقیر و غنی تقسیم میشن و در روستا به دو قشر دارای زمینهای دیم یا آبی.

آقای رئیس جمهور!صبح امروز یه پنیرنیمه خالی خریدم روش نوشته بود2900 تومان اما مغازه دار 3200 تومان از من گرفت و گفت بنزین گران شده! ظهر امروز یه ماست یه ظرف ماست خریدم که با کمی ماکارونی شب قبل مانده بخوریم که روش قیمت زده بود 2700 تومان اما 3000 تومان از من گرفت، مغازه دار گفت امروز 2700 تومان خودم خریدش کردم، میگن سوخت گران شده و کرایه میره روی اجناس.

 

آقای رئیس جمهور! راستی دیشب اخبار اعلام کرد بالاخره بنزین تک نرخی شد، خوب این کار خوبیه و شما هم قانون را اجرا کردی و جلوی سوء استفاده بعضی ها را می گیره ، اما در هنگام اجرای قانون نیم نگاهیبه ما فقیر و فقرا داشته باش .

 

و اما حرف آخر،

آقای رئیس جمهور!من کارگر م اما حزب کارگر نیستم من مردمم اما حزب مردم نیستم من فقط جزئی از ملت خروشان ایران اسلامی هستم که در استان کرمانشاه و شهر اسلام آبادغرب زندگی می کنم... پس !

آقای رئیس جمهور!کمک کنید خرمشهر غرب (اسلام آبادغرب) از دست دشمن فقر و بیکاری آزاد شود!

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد