عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دشمنان می‌خواهند چرخ هسته‌ای و چرخ معیشت هیچکدام نچرخد/مایوس‌کردن تولیدکننده داخلی یک خیانت است

کد خبر: 292982
|
08:33 - 1394/03/30
نسخه چاپی
دشمنان می‌خواهند چرخ هسته‌ای و چرخ معیشت هیچکدام نچرخد/مایوس‌کردن تولیدکننده داخلی یک خیانت است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خیلی خوب است این دو چرخ با هم بچرخند منتهی اگر دشمنان بگذارند زیرا می‌خواهند این دو چرخ هیچکدام نچرخد و نباید تسلیم شویم.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از  صبح توس،حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: باید درود فرستاد بر شهدای مظلومی که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیدند؛ آنها قربانیان جنایت مدعی کدخدایی جهان همچون آمریکا، ۱+۵، رژیم‌های آل‌سعود و فاسد منطقه و همدستی تمام آنها باهم، منافقان و برخی گرو‌ه‌های به اصطلاح ملی‌گرا هستند که به مدافعان اسلام و ایران خیانت کردند.



وی ادامه داد: در عملیات کربلای ۴ تلاش‌های کافی برای یک عملیات قاطع و دقیق صورت گرفته بود، اما با خیانت‌هایی که ناجوانمردانه انجام گرفت عملیات قبل از انجام افشا شد که عاملان آن آمریکا، کشورهای منطقه و منافقان داخلی بودند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شاهد این بودم که بسیاری از دوستان ما در آن عملیات شهید و مفقود شدند و یکی از زیباترین عملیات‌هایی که بنده حضور داشتم در شب کربلای ۴ و برادران غواص، لشگر نصر و خراسان بود.


وی با بیان اینکه نیرو و ظرفیت عظیمی در این کشور هنوز کشف نشده است تاکید کرد: اگر ارتباط ما با تمام جهان هم قطع می‌شد و به سرمایه‌های عظیم داخلی آگاهی و ایمان پیدا می‌کردیم به تعبیر امام نه فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات دنیا را حل می‌کردیم.

چرخیدن سانتریفیوژها برای تأمین مشکلات دنیای مردم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی مسئولان گفتند هم چرخ زندگی معیشتی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها، حرف بسیار درستی است؛ منتهی نکته اول چرخیدن سانتریفیوژها را برای آخرت که نمی‌خواهیم بلکه برای تأمین مشکلات دنیای مردم است.


رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: نکته دوم این است که بسیار خوب است دو چرخ باهم بچرخد، اما اگر دشمنان این ملت بگذارند، چراکه آنها می‌خواهند هیچ کدام از چرخ‌ها نچرخد.


وی، خطاب به مسئولان سه قوه و نهادهای حکومتی، خصوصی و نخبگان و صنعتگران گفت: اگر فرض کنیم تحریم‌ها تازه به وجود آمده بود و سبب ایجاد مشکل بود، اما اگر بر همین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم می‌توان مشکلات کشور، مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان را حل کرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در این راستا توجه به مباحث حقوقی و اخلاق اسلامی می‌تواند مشکلات آخرت مردم و دنیایی آنها را حل کند که به رفع تحریم‌های دشمنان نیاز ندارد.

مسئولان بدون نگاه به خارج از کشور، موانع تولید را برطرف کنند
رحیم پوز ازغدی بیان کرد: بهترین آموزه‌های اقتصادی از سوی امام رضا(ع) مطرح شده است، برخی بازاریان مشهد حواسشان باشد که مشهور به گرانفروشی نشوند و این ننگ بزرگی برای شهر امام رضا(ع) است. خود بازار مشهد باید در این زمینه به ویژه در ایام زیارتی فکری برای این مسئله بردارد.


وی افزود: ما علاوه بر اینکه بعد حقوق و اخلاق اسلامی را باید در بازار تامین کنیم قطعا دنیای ما هم تامین می‌شود و تحریم‌ها نیز برطرف می‌شود.


وی بیان داشت: اگر مسئولان می‌خواهند مشکلات بدون نیاز به خارج از کشور توسط داخل کشور حل شود باید کاری کنند که تمام مراحل تولید اقتصادی، کالا و علم برطرف شود و موانع را شناسایی کنند.


وی گفت: مسئله اول اگر تمام تحریم‌ها را بردارند اگر به این چه امام رضا می‌فرمایند عمل نکنیم در دنیا و آخرت بدبخت هستیم، اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود تمام مشکلات برطرف نمی‌شود. امام رضا ۵ اخلاق فاسد را شناسایی می‌کنند که سبب تراکم ثروت می‌شود و این ۵ اخلاق شدید اخلاق سرمایه داری، آرزو پروری و تخیل، حرص در بازار، قطع رابطه خویشاوندی بخاطر پول و ترجیح دنیا بر آخرت است.


وی تبیین کرد: امام رضا(ع) در روایت دیگر می‌فرمایند: «اگر شیعه ما هستید به دنبال سود محدود باشید نه نامحدود»، براین اساس اگر تحریم نباشیم و به این موارد عمل نکنیم باز هم احساس فقر می‌کنیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین آن حضرت می‌فرمایند که مؤمن از مؤمن سود نامعقول نمی‌گیرد.


رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در تعبیر بعد آمده است اگر مال انسان مظلوم و یتیم را برای سود بیشتر بالا می‌کشید شما قاتل و آدم‌کش هستید، چرا که کلاهبرداری همانند قتل است که فردی را به گودال بدبختی می‌رساند.

خداوند از وعده های توخالی متنفر است
رحیم پور ازغدی بیان کرد: اصل بعدی که از سوی حضرت مطرح می‌شود این است که خداوند از چند صفت و سبک رفتاری متنفر است: یک سر و صدای الکی و شعار توخالی، وعده‌های بیخود، بهانه گیری از یکدیگر، ضایع کردن پول و ثروت و سرمایه. چقدر پول و ثروت دست مردم و مدیران است که درست برنامه ریزی نمی‌شود؟


وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل عدم داشتن عقل معاش است تاکید کرد: امام رضا(ع) مالک همه چیز را خداوند معرفی می‌کند، اگر اموال به نحوی مدیریت شود که درست و عاقلانه مصرف نشود و پول زائل شود در اینجا خداوند متعال از شما متنفر است، در کار اقتصادی نباید بدون عقل وارد شد.


مایوس‌کردن تولیدکننده داخلی یک خیانت است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیکاری هم فساد دنیاست و هم عذاب آخرت، افزود: اگر مسئولان کاری کنند که تولیدکننده داخلی مأیوس شود اینها خیانت است و از خیانت به غواصان کربلای ۴ هم بدتر است، بنابراین وقتی بیکاری باشد، دزدی و طلاق زیاد می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه جهاد مقدس امروز ایجاد کار، تولید و اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر فردی را بر منصبی بگذارید که به مردم خیانت کند شما مسئول هستید.


وی در ارتباط با زکات از دیدگاه حضرت رضا(ع) افزود: آن حضرت می‌فرمایند که اگر در جامعه‌ای باشید، اما اخلاق و انسانیت در جامعه نباشد آن جامعه انسانی نیست، بلکه حیوانی است، چراکه جامعه‌ای انسانی است که رأفت به حال فقرا داشته باشد.


وی افزود: کار، کار و کار سه رکن مهم است، بنابراین آن مذهبی که شما را به مفت‌خوری دعوت کند، مذهب امام رضا(ع) نیست.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  عنوان داشت: جامعه بشری بدون کار و عرق ریختن نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند و نباید تلاش را کنار بگذارید؛ همچنین نباید راحت‌طلب باشید و باید با قدرت و به صورت مداوم زحمت بکشید.


وی با بیان اینکه زیارت حضرت رضا(ع) باید قلبی،‌ عقلی و معنوی باشد، گفت: افراد فاسد تصور نکنند که اگر با پول حرام در کنار آن حضرت دفن شوند عذابی بر آنان حاکم نمی‌شود، بلکه آخرت مانند دنیا نیست و روایت داریم که این افراد بلافاصله بعد از مرگ عذابشان آغاز می‌شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: مشکل ما تحریم نیست بلکه باید کاری کنیم که اخلاق اسلامی و تلاش برای کسب و کار در جامعه حاکم شود و به سود محدود قانع باشیم.


رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در کشور و حتی در شهرهای مقدس، چنین توضیح داد: با وجود این شرایط و عدم رغبت زوج‌های جوان به بچه‌‌دارشدن ما در دو سه دهه آینده یکی از ملت‌های پیر و مسن خواهیم بود.




انتهای پیام/ر

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد