حجت الاسلام محمدی پور:

زمین خواری خلاف قانون و شرعا" حرام است/ از مبارزه با زمین خواری حمایت می کنیم

کد خبر: 292994
|
16:09 - 1394/03/31
نسخه چاپی
زمین خواری خلاف قانون و شرعا" حرام است/  از مبارزه با زمین خواری حمایت می کنیم
اسلام آباد خبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مدتی است از قوه قضاییه برخوردهای خوبی در مبارزه با قانون شکنان دیده می شود و این برای اقشار مختلف مردم جا افتاده که قوه قضاییه جناحی نیست و تحت تاثیر جو جامعه تصمیم نمی گیرد.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، اظهار داشت: تذکر همیشگی ما یکی از آخرین وصایای امیرالمومنین مولا علی (ع) است که تقوی را در کنار نظم قرار داده اند و ما نظم را اطاعت از قانون معنا می کنیم واین بدان معناست که اگر انسان می خواهد با تقوا باشد یکی از نشانه های تقوا رعایت قانون و نظم پذیری است.

 

وی افزود: بدلیلی اگر قانون رعایت نشود حتما" حقوق دیگران ضایع می شود و ضایع کردن حقوق دیگران بی تقوایی و گناهی نابخشودنی است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  گفت: با توجه وصایای ائمه و قوانین امروزی و فتوای حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که اطاعت از قوانین حکومت اسلامی را واجب می دانند به همین دلیل زمین خواری که یکی از کارهای خلاف قانون است و شرعا" حرام است.

 

وی افزود: زمین خواری که الان وجود دارد عملا" به دو قسم تقسیم می شود؛ یکی تصرف زمین توسط اقشار ضعیف و ناتوان جامعه که در حواشی شهر محل زندگی محقری را برای خود درست کرده اند، قسم دوم زمین خواری توسط افراد ثروتمند و دارای قدرت و مکنت انجام می شود که در جاهای دیگری نیز برای خود مال و منالی دارند که اینها هم با سوءاستفاده از کنار مستمندان قرار گرفتن در حواشی شهر یا در جاهای دیگر و یا تصرف زمین های منابع طبیعی با حفر چاه بدون مجوز اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی می نمایند.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: زمین خواران ثروتمند کسانی هستند که در اولویت اول باید با آنها برخورد شود چون اینها قشری هستند که از روی قلدری وارد این کار شده اند و معمولا" بخاطر توان مالی زیاد با رشوه و امثال اینها افرادی را خریده اند و پشتوانه های محکمی دارند و برخورد با این افراد کار سختی است.

 

وی افزود:  مدتی است از قوه قضاییه برخوردهای خوبی در مبارزه با قانون شکنان دیده می شود و این برای اقشار مختلف مردم جا افتاده که قوه قضاییه جناحی نیست و تحت تاثیر جو جامعه تصمیم نمی گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان با بیان اینکه من خوشحال شدم از اینکه قوه قضاییه تصمیم جدی گرفته با این قضیه برخورد کند، گفت: در همه جرائم باید با مجرمین رده بالا برخورد شود که در این صورت مجرمین رده پایین خود به خود از بین می روند.

 

وی افزود: از دست اندرکاران مبارزه با زمین خواری چون در راستای نظم و قانون پذیری جامعه است ودر جهت رسیدن به آرمان بلند جامعه و تمدن بزرگ اسلامی است تا آنجایی که از دستمان بر بیاید حمایت می کنیم تا انشاءالله بتوانند دست افراد گردن کلفتی را که با زمین خواری و امثالهم حق ضعفا را پایمال کرده اند را از بیت المال کوتاه نمایند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد