حجت الاسلام کماسی:

باید پیشگیری کنیم که دشمان به اهداف پلید خود نرسند/وجود 98 مسجد در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 293000
|
17:30 - 1394/04/03
نسخه چاپی
باید پیشگیری کنیم که دشمان به اهداف پلید خود نرسند/وجود 98 مسجد در شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آباد خبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از محل مصوبات واعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه که مایه خیر و برکت بوده است، دبیرستان صدرا به مبلغ 960 میلیون تومان خریداری شده است که بحث تجهیز آن نیز برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام علی اوسط کماسی در گفتگو با خبر نگاراسلام آباد خبر، اظهار داشت: در سال 1358 بحث تأسیس سازمانی برای ترویج و گسترش اسلام ناب و فرهنگ اسلامی مطرح گردید و پس از طی دوسال تحقیق و چگونگی اجرای برنامه های آن در یکم تیرماه سال 1360 سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس می گردد.

 

وی با ارائه آماری در خصوص عملکرد این سازمان در شهرستان اسلام آبادغرب در دوران مدیریت خود افزود: از سال 88 ، تعداد 4 خانه روستایی قرآنی به بیش از 80خانه قرآنی شهری و روستایی و 2 مؤسسه قرآنی ارتقاء یافته است که در آنها سالیانه 1200 قرآن آموز فعالیت داشته و بالغ بر 8 هزار گواهی قرآن برای قرآن آموزان صادر شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرببا بیان اینکه اکنون در ماه مبارک رمضان 17 کلاس قرآنی در شهرستان دایر می باشد، گفت: در گذشته در کل شهرستان فقط 2 نفر مدرک تربیت مربی قرآن داشتند که با تلاش سازمان تبلیغات اکنون بیش از 100 نفر مدرک کشوری روخوانی و روانخوانی تربیت مربی قرآن از دارالقرآن کشور دارند.

 

وی افزود: کماسی با بیان اینکه از دیگر وظایف سازمان تبلیغات ساماندهی ونظارت بر هیئات مذهبی است، گفت: هم اکنون 135 هیئت مذهبی دارای کد رسمی هستند که تحت نظارت شورای هیئات مذهبی شهرستان فعالیت می نمایند .


کماسی گفت: تعدا 450 نفر از مداحان شهرستان شناسایی و دارای پرونده می باشند که همگی ساماندهی شده اند و اکثرا" مداح اهل بیت(ع) در ایام محرم هستند  و تعدادی هم در هیئت های مذهبی و هم بعنوان مجری مراسمات مذهبی فعالیت می نمایند.

 

وی افزود: از سال 88 تاکنون در مناسبتهای مختلف مذهبی از جمله محرم، صفر، رمضان، ایام فاطمیه و ... تعداد 5 هزار نفر اعزام مبلغ داشته ایم.


حجت الاسلام کماسی خاطرنشان کرد: با کمک دهیاری ها، بخشداری ها و خیرین 25 خانه عالم روستایی تهیه یا احداث شده است و یک باب خانه عالم شهری نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خریداری شده است.

 

وی افزود: دبیرستان صدرا یکی دیگر از کارهای خوب سازمان تبلیغات است که خروجیهای خیلی خوبی داشته است که با بهره گیری از اساتید مجرب و برجسته و بکارگیری روشهای آموزشی نوین علاوه بر اینکه دانش آموزان این دبیرستان از لحاظ درسی پیشتاز هستند از لحاظ معنوی نیز سرآمد هستند.


رییس سازمان تلیغات اسلامی شهرستان تصریح کرد: از محل مصوبات واعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه که مایه خیر و برکت بوده است، دبیرستان صدرا به مبلغ 960 میلیون تومان خریداری شده است که بحث تجهیز آن نیز برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: در شهرستان اسلام آبادغرب 83 مسجد تکمیل شده داریم و 15 مسجد در حال ساخت که بیش از 80 درصد پیشرفت کار داشته اند، وجود دارد که با تکمیل آنها از لحاظ کمبود مسجد فعلا" در شهرستان مشکلی نداریم.


حجت الاسلام کماسی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه وبا اشاره به در پیش بودن روز جهانی مبازه با مواد مخدر اظهار داشت: غربی ها برای اینکه کشورهای جهان سوم سیگار مصرف کنند برای ترویج آن یارانه می دهند.

 

وی با بیان اینکه ما در 8 سال دفاع مقدس اسلحه نداشتیم ولی با ایمان به خدا و تقوا در برابر دشمنان ایستادیم ، گفت: در جنگ، موشک فقط جسم جوانان ما را از بین می برد ولی امروزه خطر مواد مخدر از موشک هم بیشتر است چون مواد مخدر هم غیرت، شرف و انسانیت و هم مردانگی، وجدان، رحم، مروت و ایمان را از بین می برد.

 

علی اوسط کماسی ابراز داشت: در شهر اسلام آباد بسیاری از طلاق ها بخاطر مواد مخدر بوده و اکثر زندانی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباز هستند.

 

وی افزود: برای اینکه مواد مخدر به کشور وارد نشود هزینه های گزافی نظیر فدا کردن جان فرزندان و جوانان ملت را می دهیم ، پس ما هم باید دلسوزانه به این موضوع نگاه کنیم چون این مشکلات پای ما را هم می گیرد و باید پیشگیری کنیم که دشمان به اهداف پلید خود نرسند.

 

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد