وبلاگ همراه رهبر:

جای خالی پرچم جمهوری اسلامی بر فراز اسلام آبادغرب

کد خبر: 293168
|
08:46 - 1394/05/01
نسخه چاپی
جای خالی پرچم جمهوری اسلامی بر فراز اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: « پرچم رسمی ایران به رنگهای سبز و سفید و سرخ با علامت مخصوص جمهوری اسلامی شعار الله اكبر است.» این طرح مبتنی بر فلسفه ای منطقی و مستحكم می باشد كه بیان كننده محتوای فرهنگ و هویت دینی و ملی مردم ایران و نظام اسلامی است.

پایگاه خبری همراه رهبر  :  همانگونه كه می دانیم پرچم ایران در طول تاریخ اشكال ، نمادها و نقوش مختلفی داشته كه ترسیم كننده خواست یا ارزشهای مردم یا نظام سیاسی هر دوره ای می باشد . انقلاب اسلامی نیز كه با مشاركت گسترده و بی نظیر مردم ایران به پیروزی رسید به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران زمین ، تحولی عظیم به وجود آورد و اراده و خواست مردم مسلمان ایران زمین را در ابعاد مختلف كشور محقق ساخت . قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران كه در این راستا تدوین و به تصویب اكثریت مطلق ملت ایران رسید ، در اصل هجدهم پیرامون كیفیت و چگونگی پرچم رسمی كشور مقرر می دارد : « پرچم رسمی ایران به رنگهای سبز و سفید و سرخ با علامت مخصوص جمهوری اسلامی شعار الله اكبر است.» این طرح مبتنی بر فلسفه ای منطقی و مستحكم می باشد كه بیان كننده محتوای فرهنگ و هویت دینی و ملی مردم ایران و نظام اسلامی است.

 

واژه ایران در فارسی میانه برگرفته از نام «آریانا» یعنی سرزمین آریاییهاست است.معنای اصلی این واژه « آزاده» یا « نجیب » میباشد و ایرانیان و آریا ئیان هند خود را به این نام می خواندند.در باختر زمین ، از سده های وسطی،ایران را به نام هایی چون« پارس » و « پرشیا » كه بر گرفته از لفظ یونانی و قسمتی از ایران( فارس) بود، می نامیدند. در سال ۱۳۱۴ شمسی طبق تقاضای دولت ایران،نام رسمی ایران به جای پرس و پرشا برای كشور ما ثبت شد.

 

حال باتوجه به عظمت كشور عزیزمان ایران و تعصب بی چون و چرای این مردم با آب و خاك و پرچم خود چرا شهرداری اسلام اباد برای نصب یك یا چند پرچم بزرگ در سطح شهر كه موقعیت اسلام اباد بعنوان سه راهی  چندین استان كشور و مركز عبور بسیاری از زائران و اتباء عراقی و غیره  هستیم اقدامی صورت نداده است در حالیكه در بیشتر شهرهای ایران عظمت این كشور با نصب پرچمهای بلند به رخ دیگران كشیده میشود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد