سردار نقدی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه خراسان شمالی:

تشبیه مردم امروز به مردم دوران امام حسن(ع) بی انصافی است

کد خبر: 293173
|
16:29 - 1394/05/02
نسخه چاپی
تشبیه مردم امروز به مردم دوران امام حسن(ع) بی انصافی است
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: ملت ایران با آمادگی کامل همیشه مدافع ولایت بوده و لحظه ای رهبر خود را تنها نگذاشته، این انصاف نیست که با مردم زمان امام حسن (ع) مقایسه شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه جواد الأئمه (ع) در مراسمی قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلای شهر بجنورد با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولین استان برگزار شد.

 

در این مراسم از زحمات وتلاش های ده ساله سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده به عنوان فرمانده سپاه حضرت جواد الأئمه استان خراسان شمالی تقدیر شد و سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسن مرتضوی که قبل از این بیش از سه سال فرمانده سپاه سلمان (ع) استان سیستان و بلوچستان بوده، به عنوان فرمانده سپاه جوادالأئمه(ع) معرفی شد.

 

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع پر شور مردم مؤمن بجنورد، در مصلای این شهر با اشاره به اینکه این برنامه اولین معارفه فرمانده سپاه استان در نماز جمعه است، گفت: این سنت حسنه که فرمانده سپاه استان به عنوان یک مسئول مردمی در جمع مردم و در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه انجام شود، از استان خراسان شمالی آغاز شده و ان شالله به عنوان یک روال در معارفه های بعدی انجام خواهد شد.

 

سردار نقدی با تأکید بر اینکه نماز جمعه یک مراسم صرفا عبادی نیست اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یک برنامه عبادی و سیاسی الگویی کارآمد است که برای تولید قدرت در حاکمیت دینی تعبیه شده تا به پیشبرد امور جامعه کمک کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خداوند اراده کرده تا قدرت خود را بر زمین در کف اولیاء خود با ولایت تکوینی و اتحاد و جمع اراده های مردم بر یک امر، متجلی کند افزود: وقتی همه مردم بر یک امر مجتمع شوند به مصداق آیه ان الله لایغیر بقوم الا ما بانفسهم، قدرت خدا نیز در آنجا متجلی خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه این سنت الهی را باید به درستی شناخت، خاطر نشان کرد: تنها قدرت خدا اصیل و پایدار است و هیمنه و قدرتی که طاغوت ها دارند همه پوشالی است و از ترس و جهل مردم نسبت به مقاومت و ایستادگی در برابر آنها به وجود می آید.

 

سردار نقدی قدرت طاغوت ها را به تعبیر قرآن کف روی آب خواند و ادامه داد: اگر جوامع بشری قدر و قدرت حقیقی  خود را ندانند و با فریب خوردن، مقهور این قدرت های ظاهری شوند، طاغوت ها حاکم خواهند شد و اگر مردم فریب این ظاهر را نخورند و در مقابل این هیمنه دروغین ایستادگی کنند دیگر از آن نخواهند ترسید و حاکمیت طاغوت را نمی پذیرند.

 

وی نماز جمعه را تجلی اتحاد مردم و قدرت خدا دانست و افزود: در نماز جمعه، مردم با توجه به راهنمایی های عبادی امام جمعه رابطه خود با خدا را اصلاح می کنند و با بهره گیری از راهنمایی های سیاسی، از فریب های طاغوت ها آگاه شده و مقهور قدرت نای ظاهری نمی شوند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود بر جایگاه رفیع نماز جمعه و مسجد در رفع مشکلات و اداره جامعه دینی تأکید کرد و اظهار داشت: ما انقلاب اجتماعی کرده ایم اما هنوز انقلاب عبادی در جامعه ما انجام نشده. باید برای حل مشکلات و انجام امور به ظرفیت های مساجد، مصلاها و نمازهای جمعه توجه کنیم.

 

وی ادامه داد: هنوز در جامعه این تفکر غالب است که راه حل مشکلات و مسیر انجام امور پشت میزهای اداری و بروکراسی پیچیده حاکم بر آن حاصل می شود. در حالی که اداره جامعه و راه حل مشکلات در توجه به جمع و اتحاد مردم در مراکز عبادی است.

 

سردار نقدی اظهار داشت: نباید تصور کرد که می توان با تکه بر قدرت های پوشالی و ظاهر فریبنده طاغوت ها می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم و با اعتماد بی جا انتظار داشته باشیم این قدرت ها برای رفع گرفتاری های ما کاری کنند.

 

وی با اشاره به روند مذاکرات و توافق هسته ای و حضور چند هیأت اروپایی در ایران، بیان داشت: نیازمندی کشورهای غربی به منابع کشور ما و بازار گسترده ایران برای اقتصاد در حال فروپاشی این کشور ها باعث شده در حالی که هنوز جوهر توافق خشک نشده، هیأت های اروپایی سراسیمه به کشور ما بیایند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید براینکه باید آگاهانه مراقب بود و از این حرکت غربی ها فریب نخورد، بیان داشت: باید برای حل مشکلاتمان نگاه را به قدرت و توان داخلی کشور معطوف داشت. قدرت ملت ایران منحصر در حضور آگاهانه در عرصه سیاسی نیست که تنها در ایام انتخابات حضور حداکثری داشته باشند، بلکه با اعتماد و سپردن امور به آنها، مردم در تمام عرصه ها توانایی حل مشکلات خود را دارند.

 

وی با بیان اینکه با همین روش ملت ایران ۳۶ سال در مقابل همه دشمنان و طاغوت ها ایستادگی کرده است، گفت: ملت ایران بصیرت، آمادگی، تحمل، برباری و حزم خود را از ابتدای انقلاب نشان داده و با ایستادگی در مقابل حرکت های تروریستی، جنگ تحمیلی، فشار تحریم ها و سختی های مشکلات فراوانی که استکبار برای آنها ایجاد کرده، قاطعانه پشتیبان ولایت فقیه بوده است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: ملت ایران با آمادگی کامل همیشه مدافع ولایت بوده و لحظه ای رهبر خود را تنها نگذاشته، این انصاف نیست که با مردم زمان امام حسن (ع) مقایسه شوند.

 

وی گفت: امام راحل در وصف این مردم گفت «شهادت می دهم مردم ما امروز از مردم حجاز در عهد رسول الله (ص)، برترند».

 

وی با بیان اینکه جوانان بسیاری اصرار دارند تا برای دفاع از اسلام ناب و حریم حرم اهل بیت به عراق یا سوریه اعزام شوند، گفت: اگر همین امروز اجازه اعزام صادر شود، صدها هزار نفر از جوانان آماده نبرد در یک جا برای اعزام جمع می شوند. این نشان از عمق بصیرت و اشتیاق این مردم دارد. البته پاسخی که داده می شود این است که خود آنها رزمنده دارند، نیازی به اعزام رزمنده نیست.

 

سردار نقدی بصیرت، آگاهی، ایستادگی بر آرمان ها و مقاومت در مقابل طاغوت و ظلم را از ویژگی های  ملت ایران دانست و ادامه داد: با وجود ایستادگی ملت ایران هیچ کس حجتی ندارد که ذره ای در مقابل دشمن کوتاه بیاید و سازش کند. باید بر همه اصول، ارزش ها، آرمان ها، خطوط قرمز ملت قاطعانه ایستاد.

 

وی مشکلات امروز کشور را ناشی از عدم مدیریت صحیح و همت کم دانست و افزود: اگر ظرفیت ها و داشته های ملت بدرستی مدیریت شود و به واقع همت شود همه مشکلات حل خواهد شد و برتی حل مشکلات هیچ نیازی به خارج نیست.

 

سردار نقدی با اشاره به تعبیر مقام مظم رهبری، بیان داشت: کلید طلایی حل مشکلات تکیه به توان داخلی است و بسیج نمونه و مصداق بارز بکارگیری این توان دانست.

 

وی به آمادگی بسیج برای کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج در عرصه اعتلای فرهنگ، خدمات رسانی، نظامی و رزمی، اقتصاد مقاومتی و ... کارهای بزرگی را انجام داده. در عرصه صنعت نیز این آمادگی برای بسیجیان وجود دارد تا با ورود مؤثر، مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل شده یا در شرف تعطیلی را حل کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه بر اهمیت حفظ آمادگی رزمی بسیجیان تأکید کرد و اظهار داشت: امروز بسیج در عرضه نظامی و آمادگی های رزمی در اوج اقتدار قرار دارد. ۱۵۴۳گردان مجهز بیت المقدس، صدها گردان رزمی امام حسین (ع) و امام علی (ع)، گردان های عاشورا و الزهرا(س) ترکیب رزمی آماده و قوی را برای بسیج فراهم کرده.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد