یادداشت/جلیل محمدی

امروزه امت اسلامی باید طراح و معمار دهکده جهانی برپایه صلح و دوستی باشند

کد خبر: 293235
|
09:45 - 1394/05/15
نسخه چاپی
امروزه امت اسلامی باید طراح و معمار دهکده جهانی برپایه صلح و دوستی باشند
اسلام آباد خبر: در جهان کنونی، اخلاقیات در اثر متزلزل شدن هنجارها ونظامهای ارزشی و سست شدن اعتقادات دینی مورد تهدید قرارگرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، در جهان کنونی، اخلاقیات در اثر متزلزل شدن هنجارها ونظامهای ارزشی و سست شدن اعتقادات دینی مورد تهدید قرارگرفته است در حالیکه انسان بعنوان اشرف مخلوقات زمانی متعالی و جاودانه میشود که دارای اخلاق و تربیت انسانی باشد در غیر اینصورت آدمی موجودی خطرناک است که با بهره گیری از هوش سرشار انسانی، مخرب دنیای امن و آباد خواهد بود. بیتردید بشرهمواره برای نیل به سعادت و تعالی، نیازمند الگو و سرمشق مناسب است و قدر مسلم بهترین الگوها، اسوههایی هستند که تربیت یافته مکتب الهی هستند، پیامبر اکرم، الگوی حسنهای است که در صورتی که مشی و دیپلماسیاش سرلوحه بشریت قرار گیرد صلح، دوستی، مؤدت و همدلی جهان را فراخواهد گرفت.

 

محمد مردی بود متخلق به اخلاق که میفرمود: انی بعثت تمم مکارم اخلاق: من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم. سید مرسلین آموزگار مهربانی بود که همواره مکارم اخلاق را در سه چیز توصیف میکرد؛ اول، در گذشت کردن از هرکه بدی کند، دوم، ارتباط و صله کردن با هرکه بریده وساز جدایی میزند و آخر، بردباری در برابر جاهلان و نادانان، وی که نمونه بارزی از یک انسان کامل بود در سیره فردی و اجتماعی خویش به اخلاق عنایت ویژهای داشت، آن چنان متواضع بود که متکبران را به  اعجاب وا میداشت، هر دلی در برابرش به خضوع مینشست و هر غروری از شکستن دریای عظمتش سیراب میشد، در سیره فردی، خداوند، درسیره اجتماعی، محبت به خلق الله و درسیره سیاسی، بصیرت افزایی به سلاطین، اساس برنامه اش بود.

 

یکی از عوامل مهم گسترش آنی دین اسلام در سراسردنیا، محبت و اخلاق نیکو، ملایم ومتین حضرت ختمی مرتبت و صحابهاش بود که دلها را به تسخیر درآورد و مرزها را شکست، به راستی بی محبت میتوان زنده بود اما نمیتوان زندگی کرد، مهربانی، تواضع، گذشت، ساده زیستی، صداقت و هزاران مشی انسانی دیگرکه آموزههای اسلام نبوی بود چنان اعراب جاهلی را متحول نمود که متخلق به اخلاق نبوی شدند، آنان که تا دیروز دخترانشان را زنده به گور میکردند و زن رامایع ننگ میدانستند و در جنگ و خونریزی از یکدیگر گوی سبقت میربودند تحت تعالیم نبی الهی مشق مهربانی میکردند و به هر دیاری که میرفتند مردم تشنه محبت را جذب پیام صلح و دوستی اسلام ناب محمدی میکردند.

 

و امروز امت رسول الله باید به تاسی از مبانی و آموزههای دینی و دیپلماسی اخلاق مدارانه و صلح دوستانه نبی الرحمه، با ترویج اخلاق نبوی ، طراح و معمار دهکده جهانی برپایه صلح و دوستی باشند و با محبت و اخلاق که مهمترین ابزارهای ارتباطی بشریت هستند، همدلی را، اولاً در سطح ملی و ثانیاً در سطح بین المللی ترویج نمایند تا انشاءلله فضای ظهور موعود و قائم آل محمد مهیا گردد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها