رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان دراسلام آبادغرب/

رهامی: نخبگان اصلاح طلبان در سال 84 نانخبگی کردند/نماینده مجلس در اسلام آباد باید در حد قد و قواره نام بزرگ اسلام آباد و کرمانشاه باشد

کد خبر: 293237
|
14:06 - 1394/05/16
نسخه چاپی
رهامی: نخبگان اصلاح طلبان در سال 84 نانخبگی کردند/نماینده مجلس در اسلام آباد باید در حد قد و قواره نام بزرگ اسلام آباد و کرمانشاه باشد
اسلام آبادخبر: ظهر امروز مسئول کمیته انخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشور در محل رستوران سیب در اسلام آبادغرب برای جمعی از اصلاح طلبان این شهرستان سخنرانی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت‌الاسلام محسن رهامی ظهر جمعه در محل رستوران سیب در جمع گروهی از اصلاح‌طلبان ضمن تشکر از مسئولین سیاسی شهرستان و فرمانداری، گفت: چنین فرصت هایی مغتنم است که نخبگان سیاسی دور هم جمع می شوند که چند کلمه حرف حسابی با ایشان بزنیم.

 

وی با بیان اینکه من جزو شورای حکمیت دکتر روحانی و دکتر عارف بودم، افزود: استان کرمانشاه هفدهمین یا هیجدهمین استانی است که بعنوان  رئیس کمیته انتخابات اصلاحطلبان به آن سفر کرده ایم و قصد ما اینست که از نزدیک مسائل را ببینیم و مشکلات مطرح شده در جلسات را به مسئولین و ازجمله آقای جهانگیری معاون اول دولت منتقل کنیم.

 

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور بیان داشت: ما بیشتر حرف می زینیم تا گوش گوش کنیم و اگر بتوانیم عادت کنیم که گوش کنیم خیلی از مسائل ما حل می شود،باید تلاش شود مسئولین حرف مردم را گوش کنند، یکی از بزرگترین صفات پیامبرگوش دادن بود و خدا بخاطر این نعمت رحمت بر پیامبر منت گذاشته است.

 

وی افزود: ما می خواهیم جامعه ای براساس مدل های پیامبر اکرم بسازیم و امروز متاسفانه دنیای اسلام از دنیای پیشنهادی پیامبر اکرم فاصله زیادی گرفته و این کار بزرگی است که به گردن همه ما خصوصا" آنهایی که بنام اسلام حرف می زنند، امروز بنیاد اسلام دچار انحراف بسیار شدیدی شده که کم سابقه بوده است و درکشورهای همسایه ما مانند عراق سوریه، لیبی و یمن و افغانستان و سایر بنام اسلام خشونتی را ترویج می کنند که انسانهایی را سر می برند که در تاریخ اسلام سابقه نداشته است و امروز دنیاس اسلام دچار تبلیغات زهزآگین علیه پیامبرو اسلام شده است که همه ما باید اسلام ناب را تبلیغ کنیم.

 

حجت‌الاسلام رهامی با اشاره به  سوره فتح و مذاکره پیامبر با مشرکان  گفت: در قرآن کریم بزرگترین هنر و فتح الفتوح پیامبر اکرم شمشیر زدن در جنگ های بزرگ نیست، بلکه  إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا ، اینست که پیامبر و مشرکین بنشینند و با هم مذاکره کنند که یک طرف مذاکره پیامبر(ص) بود و طرف دیگر کسانی که پیامبر و یارانش را از شهرو یدارشان بیرون کرده بودند و در جنگ های گذشته عموی پیامبر و تعدادی از یاران پیامبر را کشته بودند.

 

وی با بیان اینکه این کار تارخی که دکتر روحانی و سرداران صلح ما انجام دادند هنر است ، گفت:  هنر اینست که بتوانی با دشمن حرف بزنی و مذاکره کنی و در مذاکره باید یکی بدهی و یکی بگیری ، آنجایی که نیزه، شمشیر، تفنگ و تانک خارج می شود قلم به میدان می آید.

 

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور ابراز داشت: اگر ما توانستیم منطق، گفتگو، حرف زدن و نشستن در کنار هم با رقیب را امتحان کنیم و از خرد جمعی وارد شد این می شود إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا ، و آن چیزی که در مذاکرات بدست آمد تنها این نیست که تحریم ها برداشته شد یا پول های بلوکه شده آزاد شود و فقط این نبود که خطر جنگ را از ما دور کرد، بلکه دنیا فهمید که در این مملکت عقلانیت و قانون حاکم است و ما اهل قلم هستیم و بلافاصله بسیاری از کشورهای خارجی که تا دیروز ما را تحریم کرده بودند مسابقه آغاز رابطه با ایران را گذاشتند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خو گفت: آقای مطهری نماینده مجلس که مسلمان، بچه شهید که پدرش از تئوریسین های انقلاب بوده و امام گفته آبروی نظام پدر ایشان است، می رود تا در یک شهری سخنرانی کند ، هنوز حرف نزده می زنند و سرش را می شکنند و اینها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند که اجازه سخنرانی به نماینده مجلس را نمی دهند.

 

رهامی با بیان اینکه پیامبر پای حرف مشرکین می نشیند، گفت باید تلاش کنیم هرکه حرف دارد حرفش را بزند و گوش کنیم و در آن تعقل کنیم که اگر حرف درستی زد بپذیریم.

 

وی با بیان اینکه باید برای توسعه سیاسی کشور و برای پیاده کردن مدنیت اسلامی تلاش کنیم، افزود: پدران ما از زمان مشروطه از طریق پارلمان و احزاب تلاش کردند که کشور را قانونمند کنند تا کشور را از طریق مدل های بین المللی اداره کنند، در کشورهای دیگرنظرات مردمی در قالب  احزاب و تشکل ها و خرد جمعی بالا می آید و پارلمان تشکیل می دهد و این خرد جمعی در پارلمان قانون وضع می کند و نتیجه آن اینست که مجالس قوی که تشکیل شده برای نظارت بر تخلفات مملکت تفکر می کنند.

 

حجت‌الاسلام رهامی گفت: در برخی از کشورهای اروپایی که از خرد جمعی و قدرت خدادادی عقل استفاده کرده اند، امکان اینکه یک رییس جمهور یا یک وزیر دزدی کند صفر است و نیا برای پایین آوردن فساد راهکار هایی را درست کرده که باید از آنها استفاده کنیم، همانطور که برای پیشگیری از سرطان دارو می آوریم و در صنعت و کشاورزی تلاش می کنیماز آخرین دستاوردهای بشری استفاده کنیم، همچنین در اداره کشور باید از سرمایه های بشری استفاده کنیم و عمل صحیح را باید دید و یاد گرفت.

 

وی بیان داشت:ما گاهی به مسائل جزیی می پردازیم، مسائل کلان مملکت یادمان می رود، این سراشیبی مملکت است که آدمهای بزرگ کنار بمانند و آدم های کوچک کارهای بزرگ بگیرند.

 

وی افزود: معلوم نیست برخی از پول های مملکتکه بایدکار و شغل تولید کنند کجا می روند و اگر فقط یک قلمی که رییس بانک ملی به کانادا برد در همین اسلام آبادسرمایه گذاری شود، شاهد چه تغییراتی خواهیم بود.

 

 

حجت‌الاسلام رهامی گفت: مملکت را باید خودمان درست بکنیم، این مملکت که مملکت امام زمان، مملکت امیرالمومنین و مملکت ولایت فقیه و علما و فضلاست و این مملکت که مملکت سرداران شهید و انسانهای پاک است و بهترین قانون اساسی در این مملکت تصویب شده است، نماینده آن باید پاک باشد و نماینده ای که آلوده است و دستش در جیب مردم است و نماینده ای که وقتی دیگران دزدی می کنند چشمش را می بندد این به درد جمهوری اسلامی و جمهوری امام خمینی و جمهوری آیت الله خامنه ای نمی خورد.

 

وی افزود:  وقتی میلیاردها دلار پول ایران به دبیر و کانادا ، ترکیه و مالزی رفته و با پول ایران آباد شده اند ، نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات و کمیسیون دیوان محاسبات و سایر کمیسیون ها چکار می کردند، شما که می توانید هر روز یک وزیر را به مجلس بکشانید و جوب لای چرخ دولت روحانی بگذارید و نگذارید مملکت درست شود دیروز شما کجا بودید و چکار می کردید.

 

مسئول کمیته انخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشورگفت: آقای روحانی در جلسه ای گفته که ما آسیب های جدی دیده ایم و قطعنامه های شدیدی بر علیه ما صادر شده، و بخشی از این ها به خود ما بر می گشت  چون خطا های بزرگ ضرر بزرگتری می زند و اختلاف خود ما باعث بالا رفتن رقیب شد، در سال 84 رای هاشمی، کروبی، معین و مهرعلی زاده 85 درصد رای کشور می شدند و نخبگان ما هم گاهی نانخبگی کردند و  بزرگان ما هم اشتباه کردند  و حاضر نشدند کنار بروند خطاهای  بزرگان ما باعث شکاف شد و میدان را به حریف داد.

 

رهامی با اشاره به شورای حکمیت و اتحاد اصلاح طلبان گفت: در ارزیابی ما در زمان 3 روز مانده به انتخابات سال 92 این بود که قالیباف با 38 درصد آرا اول بود و روحانی و عارف آخر بودند اما با اتحاد اصلاح طلبان و کنار رفتن عارف، ارزیابی دکتر روحانی به 50 درصد رسید و این پیروزی متعلق به همه مردم و همه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان است و اگر عارف کوتاه نمی آمد هم روحانی و هم عارف و هم خاتمی می شکست.

 

وی افزود: دوستان اصولگرای ما علی رغم تلاش مرحوم مهدوی کنی، که هرچه به ایشان می گفت از اصلاح طلبان یاد بگیرید، یاد نگرفتند و به اتحاد نرسیدند وما هم همان را داریم تکرار می کنیم و وقتی برنده ایم که با هم باشیم.

رهامی با بیان اینکه احزاب هنوز در آن حد نیست ولی زیربنای توسعه سیاسی تمام دنیا احزاب هستند، گفت: اما احزاب باید یارگیری کنند و به همراه شخصیت های محلی و قومی جمع شوند و حتی بنده خودم در سیستان به خدمت آقای عبدالحمید مولوی رفتم و باید کاری کنیم که نماینده مجلس در اسلام آباد باید در حد قد و قواره نام بزرگ اسلام آباد و کرمانشاه باشد.

 

وی افزود: ممکن است آدمی باشد حزبی نباشد ولی تعداد زیادی رای داشته باشد و ما رای می خواهیم و باید این ها را جمع کنیم و برای شان سخنرانی و میتینگ بگذاریم اما فعلا" معلوم نشود هدف تان کیه، کارتان را جلو ببرید و ما هم از آن طرف با شورای نگهبان در حال هماهنگی هستیم و با و دفتر مقام معظم رهبری در ارتباط هستیم.

 

رهامی بیان کرد: شماباید تلاش کیند و شوراهای انتخاباتی خود را تشکیل دهید و نیرو های خود را شناسایی کنید و من قبل از اصلاح طلب بودن می گویم قوی بودن،رشید بودن، پاک دست بودن، جرآت داشتن ، توان حرف زدن ، جلوی فساد را گرفتن ودید ملی داشتن به ملت فکر کردن و کل منطقه، استان و کشور فکر کردن مهمتر از اصلاح طلب بودن است.

 

وی  با بیان اینکه  بنده خودم وکیل دانشجوهای کوی دانشگاه بودم و در آن قضایا تلاش و حمایت می کردم، یادآور شد: برای احیای جنبش دانشجویی تلاش می کنیم و این رکود دارد جبران می شود و انجمن اسلامی دانشجویان درحال فعال شدن است و تلاش مان این است که احزاب را تقویت کنیم و ریشه کار ما توسعه احزاب و اصلاح ساختار سیاسی جامعه از طریق احزاب است و جنبش دانشجویی هم در کنار این ها قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد