پاسخ نامه آقای چشمه گچی به امام جمعه محترم اسلام آباد غرب

کد خبر: 293257
|
17:22 - 1394/05/25
نسخه چاپی
پاسخ نامه آقای چشمه گچی به امام جمعه محترم اسلام آباد غرب
حضرتعالی با توجه تلمذ ! خود در محضر بزرگان مستحضرید که در فرازی از زیارت عاشورا امده است : و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله ... یعنی خدایا لعنت کن کسانی که برای قتل حضرت اباعبد الله الحسین (ع) همراهی ، بیعت و تبعیت کردند . پس هر کسی که پس از اتمام حجت ولی فقیه زمان ، با اهل فتنه همراهی ، بیعت و یا از آنها تبعیت کند در جرگه منافقین قرار میگیرد .
جناب آقای مهدوی چشمه گچی
به استحضار میرساند در خصوص نامه شما به امام جمعه محتر م اسلام آبد نکاتی را معروض میداریم :
اولا در نامه خودتان به دوستی با آیت الله نجومی و آیت الله حاج آخوند وآیت الله کاظمی  .. اشاره فرموده اید که جای بسی تعجب دارد .به دلیل اینکه :
1-این بزرگواران در طول حیات پربرکت خویش همواره ملجا و پناهگاه مردم بوده اند و بسیاری از افراد هم به آنها مراجعه مینمودند . حال اگر جنابعالی توفیق دست بوسی این حضرات را در اعیاد و مجالس عمومی و ... پیدا کرده اید و یا با آنها سلام و علیکی داشته اید به هیچ وجه نباید خود را در جرگه شاگردان این بزرگواران و یا خوشه چین ! خرمن دانش آنان بدانید مگر اینکه بیوت این بزرگواران صحت و سقم مطالب شما را بررسی و اعلام نمایند .و البته تلمذ ! شما نیز باید در حوزه های علمیه مورد تایید قرار گیرد .
2-برای اطلاع از مواضع این بزرگان بهتر است اندکی به قبل برگردید تا بدانید دوستان واقعی و پیرو مکتب آنها چه کسانی بوده و هستند و شما اکنون در کجای این مسیر قرار دارید ؟
 گرچه این روزها پیروان حاج آقا خاطره (حجه الاسلام رفسنجانی ) به تاسی از وی ، از افرادی خاطره میگویند که در قید حیات نیستند و و به همبن دلیل هم نمیتوانند به انکار و یا تایید آن بپردازند .
4-ازجنابعالی که از خرمن دانش آیت الله نجومی بهره مند شدید ! بعید است نتوانید بحث نفاق را در قرآن و روایات تحلیل کنید و معنی عامیانه آن را برداشت کنید . حالا جهت اطلاع شما عرض میکنیم که نفاق همیشه به معنای کفر باطن و صلاح ظاهر نیست . همینکه کسی رفتارش خلاف اعتقادش باشد در جرگه نفاق قرار میگیرد . مثلا کسانی  در مصاحبه ها وسخنرانی های خود اسم رهبری را میاورند ولی در باطن اعتقادی به ولایت فقیه ندارند در جرگه منافقان قرار میگیرد . اما منافق به گونه های متفاوتی تقسیم میشود که به اختصار توضیح میدهیم :
نفاق را مى توان به سه نوع كلى تقسيم كرد:

1. نفاق در ايمان

در اين نوع, انسان خود را مسلمان معرفى مى كند و از مؤمنان به شمار مى آورد, اما در باطن, كافر يا مشرك بوده و يا دچار ضعف در ايمان است و تمايل شديدى به كفر و الحاد دارد. ضربه و زيان اين نوع از نفاق, بيشتر متوجه اصل اسلام بوده و چنين شخصى با اعمال مرموز خويش در صدد براندازى حكومت اسلامى است; همچون منافقان زمان حضرت رسول(ص), چه آنان كه هرگز به اسلام ايمان نياوردند و چه آنان كه ايمان آوردند, ولى بعدها مرتد شدند و براى حفظ مصالح خويش, به اسلام تظاهر مى كردند .

2. نفاق در عبادت

در اين نوع از نفاق ممكن است كه انسان واقعاً مسلمان باشد, اما خداوند را به قصد قربت و رسيدن به ثواب, اطاعت و عبادت نكند, بلكه با تظاهر به اطاعت و عبادت و زهد و ورع, به دنبال دست يابى به موقعيتى اجتماعى يا رياست و مقام هاى عالى است .

3. نفاق در معاشرت هاى اجتماعى

اين نوع از نفاق, عام و فراگير بوده و در تمام جوامع انسانى به چشم مى خورد. در اين نوع, انسان بر اساس مصالح و منافع شخصى و دنيادوستى, با هركس به ميل و سليقه او سخن مى گويد و اعمال و رفتارش را طبق ذوق اشخاص تنظيم مى كند, با كافر, كافر است و با مؤمن, مؤمن. هركسى كه به طريقى به دوست, خانواده و اجتماع خويش خيانت كند و با آن ها برخوردى دوگانه داشته باشد, دچار اين نوع از نفاق است .

چنين نفاقى بدترين نوع نفاق بوده و پس از نفاق در ايمان, شديدترين عقوبت را به دنبال دارد. اگر آدمى در حضور مردم, خصوصاً مردم مسلمان, به گونه اى رفتار كند و در غياب آنان و خلاف آن را انجام دهد, يا زبان به ناسزا و كشف عيوب آنان بگشايد و آبرويشان را در ميان مردم ببرد, بزرگ ترين ظلم و خيانت را در حقّ آنان مرتكب شده است .
   پیامبر اسلام(ص) می فرماید: «کسی که باطنش با ظاهرش ناسازگار باشد او منافق است، هر که می خواهد باشد»(بحارالانوار، ج۷۲، ص۲۰۷).
 
 جناب چشمه گچی ، حال که با معنای نفاق آشنا شدید بهتر است بفرمایید از کجا دانسته اید که منظور اصلی حجت الاسلام محمدی پور کدام از این انواع بوده است .یله کسانی که به اجتماع اسلامی خیانت کردند و به فرمایش مقام معظم رهبری ، جمهوری اسلامی را تا لب پرتگاه برده اند منافقند و طرفداران آنها نیز همچنین ... چرا که حضرتعالی با توجه تلمذ ! خود در محضر بزرگان مستحضرید که در فرازی از زیارت عاشورا امده است : و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله ... یعنی خدایا لعنت کن کسانی که برای قتل حضرت اباعبد الله الحسین (ع) همراهی ، بیعت و تبعیت کردند . پس هر کسی که پس از اتمام حجت ولی فقیه زمان ، با اهل فتنه همراهی ، بیعت و یا از آنها تبعیت کند در جرگه  منافقین قرار میگیرد . گرچه بسیاری از اصلاح طلبان معتقد به نظام هم بودند که پس از کشف فتنه و تبیین و سخنرانی مقام معظم رهبری راهشان را از سران فتنه جدا کردند و همکنون نیز در مناصب مهم دولتی مشغول بکارند . روی سخن ما و امام جمعه محترم اسلام آباد نیز با کسانی بوده و هست که شهر به شهر سفر میکنند و از آزادی سران فتنه دم میزند و قصدشان هم رضای خدا و تقویت نظام نیست .
حتی حجه الاسلام محمدی پور صریحا ملحوظ داشته اند که اینها قصد اختلاف افکنی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان معتقد به نظام را دارند یعنی به نوعی اعلام کرده اند که این دسته از سیاسیون اصلاح طلب که در چاربوب نظام اسلامی فعالیت میکنند بحثشان با دیگران جداست .

توصیه ما به جنابعالی اینست اول متن را کامل مطالعه کرده و پس از فهم دقیق آن اقدام به فرافکنی ، نامه نویسی و کارهای زیباکلامی بنمایید . ایام بکام !

 

منبع: خط قرمز

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها