رئیس‌ جمهور در دیدار علما، برگزیدگان و ایثارگران ‌همدان:

شروع کار دولت به سختی بود/بیش از حد تصور موفقیت کسب کرده‌ایم/بهبود وضع اقتصادی را شاهدیم

کد خبر: 293296
|
18:12 - 1394/06/04
نسخه چاپی
شروع کار دولت به سختی بود/بیش از حد تصور موفقیت کسب کرده‌ایم/بهبود وضع اقتصادی را شاهدیم
رئیس جمهور در دیدار علما، ایثارگران و منتخبان همدان گفت: آرامش کنونی بازار را ناشی از تلاش و صبوری مردم دانست و گفت: در بحث اقتصاد نیز کاهش و مهار تورم منجر به بهبود وضع اقتصادی شد.

به گزارشاسلام آبادخبر،  حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار علما، برگزیدگان و ایثارگران استان همدان با اظهار خرسندی از حضورش در هفته همدان و بزرگداشت ابن‌سینا در این شهر اظهار داشت: با رزمندگان، سپاهیان و بسیجیان این استان آشنا هستم و در روزهای اول دفاع مقدس به همدان آمدم.

 

وی افزود: مردم بسیار خوب و ایثارگر و وحدتی که امروز در استان وجود دارد، خوشحال کننده و ارزشمند است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه یاد شهید مدنی را که مدتی در این استان امام جمعه بوده، باید گرامی داشت، گفت: ایشان یک عالم و عارف و فرد اخلاقی بودند که مدتی نیز بنده در نجف در خدمت ایشان بودم.

 

وی با بیان اینکه این شهر عالمان بزرگی به خود دیده است، خاطرنشان کرد: همدان شهر و دیاری است که استعداد و لیاقت در هنر، اقتصاد، فرهنگ و گردشگری دارد و می‌تواند در گردشگری و صنایع دستی روز به روز پیشرفت کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بسیاری از مواقع در مقابل ما چند راه برای طی طریق وجود دارد، افزود: در طی طریق باید بین آنچه بهتر است راه آسان و مطمئن را برگزید.

 

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که امروز جامعه ایران اسلامی حماسه سیاسی آفرید، افزود: در شرایطی که دشمن در این فکر بود که ملت را مأیوس کند، مردم با آرا 73 درصدی خود حمایت از نظام و انقلاب را به رخ انها کشیدند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه شروع کار دولت به سختی بود،‌ گفت: در آن دوره هر گامی که دولت بر می‌داشت برخی از دوستان بر آن بودند که اهداف دولت دست یافتنی نیست.

 

وی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در خرداد سال 92 بیش از 45 درصد بود، گفت: تورم 12 ماهه نیز بیش از 40 درصد بود که امروز تورم نقطه به نقطه طبق اعلام مرکز آمار به 11.5 درصد رسیده است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه در همه این مسیرها به حول قوه الهی با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، بیش از حد تصور موفقیت کسب شده است، اظهار کرد: این موفقیت‌ها همگی ناشی از امید و حضور همیشه در صحنه مردم بود.

وی آرامش کنونی بازار را ناشی از تلاش و صبوری مردم دانست و گفت: در بحث اقتصاد نیز کاهش و مهار تورم منجر به بهبود وضع اقتصادی شد.

 

روحانی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی در سال 91 منفی 7 درصد بود، افزود: تا سال 92 دولت موفق به بهبود رشد اقتصاد نشد اما در سال 93 این میزان با روند رو به رشد به مثبت 3 درصد رسید.

 

وی با اشاره به وعده‌هایی که در هر سفر استانی از سوی دولت مطرح می‌شود، بیان کرد: در جلسات هیئت دولت بارها تأکید دارم که اگر مسئله‌ای از سوی دولت قابل حل نیست به مردم وعده داده نشود.

 

رئیس جمهور با اشاره به 42 پروژه‌ای که از سوی هیئت دولت در استان همدان پیگیری می‌شود، بیان کرد: ویژگی این پروژه‌ها در هیئت دولت تشریح شده و همه وزرا قول انجام آنها را داده‌اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان هزاران میلیارد تومان اعتبار برای توسعه نیاز دارد، افزود: بر این اساس کار باید به مردم واگذار شود که این امر بهترین است.

 

روحانی تأکید کرد: هر جایی که کار به مردم واگذار شد و دولت ناظر بر کار بخش خصوصی شد، کارها بهتر و ارزان‌تر پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه مدارس دولتی با مدیریت بخش خصوصی بهتر اداره می‌شود، بیان کرد: باید در همه امور تا جایی که امکان‌پذیر است کار را به مردم واگذار کنیم.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به بخش کشاورزی اضافه کرد: در بخش کشاورزی چون خود مردم دخیل هستند، با کسب موفقیت‌هایی در تولید میزان محصولات افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه اگر دولت در بخش کشاورزی دخیل بود شاهد میزان تولیدات تا این حد نبودیم، افزود: در سال 92 میزان واردات مواد غذایی 8 میلیارد دلار بود که اکنون به 5.3 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه بخشی از بحران آب به عوامل انسانی برمی‌گردد، افزود: باید با طبیعت مصالحه و تعامل کرد، نباید با آلودگی محیط زیست و جنگ با طبیعت منجر به برخی کمبودها شویم.

 

وی با بیان اینکه دولت تلاش زیادی برای کاهش بحران آب در سطح کشور می‌کند، افزود: باید آبیاری کشاورزی از حالت سنتی خارج شود و مانند کشورهای پیشرفته مصرف صحیحی در آب داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه آبیاری تحت فشار استفاده صحیح در کشاورزی است، بیان کرد: وعده تبدیل قریب به 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به آبیاری تحت فشار در این سفر داده شده است.

 

وی راه توسعه در کشاورزی، صنعت، گردشگری و علم و دانش را حضور بیشتر مردم دانست و گفت: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این زمینه ورود داشته باشند.

 

روحانی در پایان سخنانش با بیان اینکه سرمایه‌داران و کارآفرینان خوبی از داخل و خارج از کشور تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دارند، افزود: بر این اساس با شرکت‌های بزرگ نیز مذاکراتی مبنی بر سرمایه‌گذاری انجام شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد