اختلافی لاینحل در تبریز؛

تخریب روحانی برای رسیدن به عارف

کد خبر: 293366
|
17:47 - 1394/06/17
نسخه چاپی
تخریب روحانی برای رسیدن به عارف
ظاهرا همایش مدیران و فعالان مستقل اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی همانند سایر رفت و آمدها نه تنها نتوانسته قدمی به سمت وحدت بردارد، بلکه ایراد سخنانی مانند حرف های حاجی به اختلاف آن ها دامن می زند.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل ازآناج، دیروز همایشی تحت عنوان مدیران و فعالان مستقل اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد که سخنران این برنامه مرتضی حاجی رئیس دفتر رئیس جمهور دوره اصلاحات بود.

از درون مایه سخنان وی می توان به صراحت به این نتیجه رسید که اصلاح طلبان و طیف های متعدد آن جناح دارای اختلافات بسیار فاحشی بوده و همچنین درصددند با کشاندن شخصیت ها به تبریز به وحدت حداقلی برسند، اما آن گونه که به نظر می آید کارگزارانی ها به هیچ وجه تمایلی به وحدت با اصلاح طلبان نداشته و این مهم یکی از عواملی است که حاجی نیز در با پرده پوشی به آن پرداخته است.

وی در سخنان خود می گوید: آقای عارف در شرایطی که فاصله ی چندانی هم از لحاظ رای آوری با آقای دکتر روحانی نداشت، اما به دلیل مصالح کشور، پذیرفت که به ائتلاف و کناره گیری تمکین کند.

این طور به نظر می رسد که خاتمی گراهای طیف اصلاحات می خواهند با مطرح کردن محمد رضا عارف او را به ریاست مجلس رسانده و هم چنین به جریان اصلاح طلب بیشتر تمکین نمایند، از طرفی با توجه به اینکه حسن روحانی کاندیدای بالقوه و بالفعل کارگزاران و هاشمی در انتخابات 92 بود، این گونه اظهارات نشان از آن دارد که اصلاح طلبان در سطح کلان نیز هنوز نتوانسته اند اختلافات خود در رابطه با عارف و روحانی را حل نمایند، چرا که با رجوع به رسانه های اصلاح طلبان به راحتی می توان به این نتیجه رسید که اصلاح طلبان در دسته های متفاوت تقسیم شده اند؛ عده ای می خواهند مجلس پنجمی با افراد معتدل حضور داشته و عده ای دیگر معتقد به مجلس ششم با تندروی ها هستند.

اما چرا حاجی و اطرافیان محمد خاتمی همچنان در حمایت های روحانی از اصلاح طلبان دچار تشکیک بوده و بر این باورند که سایه کارگزاران بر آنها سنگینی خواهد کرد؟

مدیرانی که نباید می آمدند/ دانشگاهی که نباید باشگاه سیاسی شود

برگزاری این همایش سوالات بسیاری را در اذهان عمومی به وجود می آورد از جمله حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی در این همایش بود . علاوه بر اینکه این افراد بنا به گفتی دولتی ها نباید در چنین همایش هایی حضور یابند ، مسئله ای که بیش از همه فضای سیاسی به خصوص فضای سیاسی دانشجویی را درگیر خود نموده است؛ حضور رییس دانشگاه تبریز در این همایش بود.

در طول تاریخ، دانشگاه تبریز محل بسیاری از حرکت های سیاسی در کشور و آذربایجان شرقی بوده است و در این برهه زمانی که چیزی به انتخابات مجلس نمانده است حضور رییس دانشگاه تبریز در این همایش این براورد را در میان فعالین سیاسی دانشگاهی به وجود می آورد که دانشگاه تبریز دوران بسیاری سخت و پرتنشی را پشت سر خواهد گذاشت.

از آنجایی که با آمدن محمدرضا پورمحمدی به دانشگاه تبریز، انجمن اسلامی دانشجویان شکل گرفته است، از این رو به نظر می رسد این دانشگاه علی رغم مواضع ظاهرا اعتدالی خود در رابطه با تشکل های دانشجویی، حمایت های خود را در ایام انتخابات از این تشکل اصلاح طلب بیشتر کرده و بقیه تشکل ها در انزوای سیاسی قرار گیرند.

با این حال برگزاری چنین همایش هایی در تبریز نشان از این دارد که فضای سیاسی اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی از آشفتگی بسیاری برخوردار است و این رفت و آمدها نه تنها نتوانسته قدمی به سمت وحدت آنها بردارد بلکه ایراد سخنانی مانند حرف های مرتضی حاجی به اختلاف آن ها دامن می زند.

 گفتنی است انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان به نحوی شورای هماهنگی اصلاحات را به انزوا کشاند که باید منتظر ماند و دید که آیا این دو شورای که می خواهند پرچم دار وحدت اصلاح طلبان باشند ، می توانند خودشان به وحدت برسند؟

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد