در جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب مطرح شد:

درخواست دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز سفر به استان کرمانشاه/ تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی / نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی/ نقش ماهواره در معضل بالا رفتن آمار طلاق

کد خبر: 293391
|
09:14 - 1394/06/23
نسخه چاپی
درخواست دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز سفر به استان کرمانشاه/ تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی / نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی/ نقش ماهواره در معضل بالا رفتن آمار طلاق
اسلام آبادخبر:جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آباد غرب در دفتر امام جمعه و با حضور اعضای شورا برگزار گردید.

به گزارشاسلام آبادخبر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آبادغرب در دفتر امام جمعه و با حضور اعضای این شورا برگزار گردید.

 

در این جلسه برنامه ریزی جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) – تشکیل گروه تعزیه در شهرستان و گسترش فرهنگ مطالعه و تشکیل کتابخانه در ادارات  صورت پذیرفت.

 

مسعود قنبری دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن طرح موضوعات صورت جلسه، به بیان نظرات خود خود پرداخت و هر کدام از اعضای شورا نیز پیشنهادات ارزنده ای در رابطه با موضوعات مطرح شده عنوان کردند و پس از جمع بندی نظرات اعضا، مصوباتی نیز تنظیم گردید.

 

امام جمعه شهرستان  با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی ، ایرانی خواهان توجه جدی به مسائل فرهنگی در جامعه شدند و دغدغه های خود را در رابطه با ازدواج جوانان و مشاوره قبل از ازدواج عنوان داشتند.

 

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم در مراسمات  دچار تکرار و روز مرگی نشویم، در خصوص برگزاری تعزیه خاطرنشان کرد:  تعزیه باید دارای پیام باشد و مهمترین پیام آن روحیه مبارزه با ظلم، مقاومت و استکبارستیزی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی پور خواستار تشکیل یک کمیته در راستای پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سالروز سفر رهبری به استان کرمانشاه در 20 مهر گردید و همچنین از مسئولین ذیربط خواست در این سالروز مردم این استان با امام خامنه ای دیداری داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب از قول یکی از بزرگان که استقبال از سفر رهبری به قم خوب بود ولی در کرمانشاه بسیار خوبتر بود،  افزود:  مردم استان کرمانشاه مهمان نوازی، پهلوانی و ولایتمداری شان را به دنیا نشان دادند.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آبادخبر، برخی از مدیران حاضر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آباد غرب با ارائه  پیشنهادی خواستار توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان شدند و از جمله اینکه دایر کردن یک کتابخانه در محیط اداری ادارات  و برگزاری مسابقات کتابخوانی برای اعضا و خانواده های ایشان و همچنین دایر کردن  کتابخانه در محیط های عمومی مانند بانک ها، صف نانوایی، صف آرایشگاه های مردانه و زنانه، مساجد وسایر مکان هایی که مراجعه عمومی وجود دارد تا روند ترویج فرهنگ مطالعه فعال گردد.

 

فتاحی رییس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب نیز در این جلسه با اشاره به مواردی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 91 در خراسان شمالی به بیان برخی از دغدغه های معظم له من جمله: افزایش طلاق در برخی مناطق، طراحی لباس و معماری شهری، حقوق افراد در رسانه ها و اینترنت، علت بروز بیماری قانون گریزی، ضعیف بودن فرهنگ جمعی کار در جامعه و ...  پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه در آماری مشاهده شده که در طول یک هفته 35 مورد طلاق قانونی و قضایی در شهرستان ثبت شده است، گفت: این یعنی 35 خانواده در یک هفته متلاشی شده است و این وحشتناک است و متاسفانه مشکلات روابط زوجین به روابط والدین با فرزندان سرایت کرده است.

 

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهواره بنیان خانواده های ما را تهدید می کند، گفت: در آسیب شناسی ماهواره توسط کارشناسان مشخص شده که برخی شبکه ها بطور مغرضانه اعتقادات مذهبی خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند و با نفوذ فرهنگی ماهواره روابط محدود عاشقانه در بین محارم را ترویج می کنند که بصورت نرم و آهسته در حال ترویج فساد و بی عفتی هستند.

 

وی مشکلات پدیده طلاق،منافیات و ربا را سه مشکل عمده دانست و افزود: ربا  از شکل سنتی و کانالیزه خود خارج شده و با آرایش جدیدی درسیستم معاملات وارد شده که معاملات اسلامی را زیر سوال می برد و ربا نقش مهمی در پدید آوردن سایر مشکلات نیز دارد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آبادخبر،  در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آباد غرب ، سرهنگ رجبی معاون فرماندهی سپاه شهرستان و حجت الاسلام کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب، بر اجرای هرچه بهتر برنامه غدیر که چندین سال متوالی در شهرستان اجرا شده است تاکید نمودند.

 

حجت الاسلام کماسی با بیان اینکه در گذشته خانواده ها حلال زادگی فرزندانشان را با حب علی (ع) می شناختند، افزود: نباید بگذاریم عید غدیرخم که عیدالله اکبر است کمرنگ شود و در احادیث داریم که در این روز مبارک برای فرزندان خود خرید کنید و شیرینی بدهید و این باید به جامعه القاء شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها