امیر پوردستان در مراسم رونمایی از کتب ارتش:

دشمنی آمریکا با امضای توافق تمام نشده است/ تهدیدات را رصد می‌کنیم

کد خبر: 293432
|
12:49 - 1394/06/30
نسخه چاپی
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه به طور مداوم تهدیدات را رصد می‌کنیم، گفت: آمریکایی‌ها از ۲۳ بهمن ۵۷ می‌خواستند ریشه انقلاب را بزنند و با امضای چند توافق، این دشمنی تمام نشده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از مهر امیر احمد رضا پوردستان در مراسم رونمایی از کتب «ارتش در گذار از بحران‌‌های انقلاب اسلامی» و جلد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ «تقویم تاریخ دفاع مقدس» که صبح امروز در فرهنگسرای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی برای آمریکایی‌ها یک شوک ژئوپلیتیک بود و تمام معادلات آنها در منطقه را برهم زد.

وی افزود: ایران قبل از انقلاب برای آمریکایی‌ها مزیت‌های مختلفی داشت؛ یکی از این مزیت‌ها این بود که کشور ما در شمال آبراه بزرگ تنگه هرمز قرار داشت که مسیر عبور انرژی بود و آمریکایی‌ها می‌توانستند از این طریق به هر کشوری که بخواهند فشار وارد کنند.

پوردستان با بیان اینکه درد اصلی آمریکایی‌ها این بود که انقلاب اسلامی ایران با خود ادبیات جدیدی آورد، گفت: این ادبیات شامل نفی سلطه، استکبارستیزی و ولایت فقیه بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: به این دلیل آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب، حرکات براندازانه خود را شروع کردند. آنها از ۲۳ بهمن ۵۷ می‌خواستند ریشه انقلاب را بزنند و حالا با امضای چند توافق، این دشمنی تمام نشده است.

وی با بیان اینکه امام (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: این شیطان بزرگ هرگز دست از دشمنی برنخواهد داشت.

پوردستان، اهداف آمریکا از حمله عراق به جمهوری اسلامی ایران را براندازی نظام نوپای ایران دانست و افزود: در این عرصه ارتش توانست به شایستگی عمل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برخی ارتش را متهم به عدم آمادگی در زمان آغاز جنگ می‌کنند، تصریح کرد: چطور در آن زمان ۱۴۰ فروند هواپیما یکدفعه اهداف دشمن را مورد اصابت قرار می‌دهد؟

وی عظمت کار ارتش را از سال ۵۷ تا ۳۱ شهریور ۵۹ دانست و تاکید کرد: ارتش هم‌اکنون نیز به طور مداوم تهدیدات را رصد می‌کند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد