موافقین و مخالفین حضور استاندار معزول در کرمانشاه چه کسانی بودند + اسم و سند

کد خبر: 293434
|
12:52 - 1394/06/30
نسخه چاپی
موافقین و مخالفین حضور استاندار معزول در کرمانشاه چه کسانی بودند + اسم و سند
بعد از عزل رضایی بابادی از استانداری کرمانشاه شاید نگاهی به موافقین و مخالفین حضور او در استان برای شناخت بهتر عرصه قابل استفاده باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازمرصاد 9 آذر سال 92 بود که استاندار خوزستانی کرمانشاه قدم در عرصه مدیریت ارشد استان کرمانشاه گذاشت تا دوره ای ماندگار از لحاظ حاشیه سازی و ناکامی را در تاریخ استان کرمانشاه رقم بزند.

 

رضایی بابادی استاندار پرحاشیه استان کرمانشاه بالاخره پس از ماه ها نقش آفرینی در عرصه رکود استان با کوله باری از ناکامی ها امروز توسط هیئت دولت عزل شد تا فضای استان کرمانشاه بالاخره پس از مدت ها بار دیگر تغییراتی را به خود ببیند.

 

در این میان برخی از احزاب، شخصیت های سیاسی و رسانه ها بودند که تا آخرین روز از او در قبال پسرفت کرمانشاه حمایت کردند و خواستار ابقای او در سمت استانداری کرمانشاه شدند.

 

در مقابل نیز مخالفین حضور رضایی بابادی در مسند استانداری از مدت ها پیش انتقادات خود را آغازکرده بودند و تا آخرین لحظات بر مواضع خود پافشار کردند.

 

حامیان حضور رضایی بابادی در کرمانشاه

 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه که متشکل از احزاب اصلاح طلب است بارها در موضع گیری های خود، از رضایی بابادی استاندار کرمانشاه حمایت کرده بود.

 

صمدی سخنگوی این شورای چندی پیش گفته بود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه بر این باور است که در شرایط کنونی بحث تغییر استانداری کرمانشاه به هیج وجه جایز نیست و تداوم فعالیت مهندس رضایی بابادی استاندار کرمانشاه به صلاح استان کرمانشاه و منطبق بر مصلحت و منفعت مردم است . بنابراین همانگونه که ذکر شد ما خواهان ادامه کار ایشان در استان کرمانشاه می باشیم .(1)

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه متشکل از حزب کارگزاران سازندگی، خانه کارگر، حزب اعتماد ملی، خانه کشاورز، حزب توسعه کرمانشاه، حزب وحدت و همکاری ملی، حزب مردم سالاری، مجمع متخصصین، جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاهی (جاداک)، حزب اسلامی ایران زمین، مجمع روحانیون مبارز، حزب اسلامی کار و کانون همبستگی فرهنگیان استان کرمانشاه بود(2) که چندی پیش حزب توسعه به دلیل مخالفت با مواضع این شورا در حمایت از استاندار سابق ناتوان کرمانشاه از آن خارج شد. (3)

 

در این شرایط برخی از معاونین و سرپرستان معاونت های استانداری کرمانشاه ( به جز معاونت عمرانی استانداری) نیز در این خصوص تحرکات چشم گیری داشتند. موضع گیری های این افراد از سال گذشته وجود داشته و تا آخرین لحظات نیز ادامه داشت.

 

شاه آبادی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در این خصوص وظیفه تکذیب خبرهای موثق از رفتن بابادی را بر عهده داشت و البته در جریان اهانت بابادی به روحانیت که کار عزل او را قطعی کرد، وظیفه جلب حمایت های ویژه برای استاندار را بر عهده گرفت که البته در این مسیر هم خوب ظاهر نشد.(4)

 

در این میان نیز برخی از رسانه های نیز سکوت نکردند و به صورت آشکار حمایت های خود را از رضایی بابای اعلام کرده و در مواقعی نیز به تریبون اختصاصی وی تبدیل شده بودند.

 

خبرگزاری های ایرنا و ایسنا به عنوان رسانه هایی دولتی به عنوان تریبون های اصلی استاندار، صحبت ها، مواضع شخص استاندار را به صورتی ویژه پوشش می دادند. در این میان نیز خبرگزاری های دیگری چون موج و کردپرس نیز به دلیل برخی از ارتباطات عملکردی مشابه را داشتند.

 

خبرگزاری تسنیم نیز دیگر رسانه ای بود که در میان تعجب بسیاری از فعالان عرصه فضای مجازی عملکردی حمایتی از رضایی بابادی داشت. نمونه آن را می توان در مصاحبه این خبرگزاری با شاه آبادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در خصوص تکذیب عزل استاندار کرمانشاه دانست. (4)

 

در میان نشریات مکتوب نیز، پویان غرب (رسانه مشاور فرماندار کرمانشاه) و آوای کرمانشاه( رسانه کارکنان استانداری کرمانشاه) به دلیل وابستگی ها به مدیران جز حمایت مشی دیگری نمی توانستند که داشته باشند.

 

باختر دیگر نشریه مکتوب کرمانشاهی است که بارها تیتر های اصلی خود را به مطالب مرتبط با رضایی بابادی  اختصاص داده بود. بارز ترین جنبه حمایت این نشریه، سخنان خبرنگار این نشریه در آخرین نشست خبری رضایی بابادی را رسانه ها بود. این سخنان خبرنگار باختر در حالی مطرح شده بود که تعدادی از رسانه های حاضر در آن جلسه به نقد عملکرد استاندار پرداخته و خواستار استعفای او شده بودند (5)

 

مجمع هماهنگی اصلاحطلبان کرمانشاه را نیز باید از حامیان استاندار کرمانشاه ارزیابی کرد.

 

همچنین خانواده شعبانی با محوریت محمد رضا شعبانی به دلیل آزادی عمل بی سابقه در سهم گرفتن از پست های اجرایی را نیز باید یکی از حامیان مهم مدیریت رکود در کرمانشاه دانست. شعبانی به واسطه برخی ارتباطها با نوبخت با انتصاب چند مدیر در استانداری کرمانشاه، دو فرماندار، شهردار و اعمال نفوذ در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه همواره از مدیریت منفعلانه بابادی حمایت کرده است. وب نوشت وابسته به شعبانی هم تا آخرین لحظه سعی در تکذیب رفتن بابادی داشت.

 

برخی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی را هم می توان به عنوان حامیان رکود در کرمانشاه یاد کرد.

 

مخالفان حضور رضایی بابادی در مسند استانداری کرمانشاه

 

در سوی دیگر، مخالفان حضور رضایی بابادی در استانداری کرمانشاه قرار داشتند که از ماه ها پیش تا آخرین لحظات حضور بابادی در مسند استانداری  علاوه بر انتقاد به عملکرد بابادی، مخالف حضور وی در این جایگاه بودند.

 

در صدر این مخالفین باید روحانیت استان کرمانشاه را عنوان کرد که بعد از اهانت به ساحت علما و روحانیت از سوی استاندار گام اصلی در مسیر عزل وی برداشته شد.

 

برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مانند محمد ابراهیم محبی نمانیده مردم سنقر و علی جلیلیان نماینده اسلام آباد غرب بیشترین دلنگرانی از عقب گرد کرمانشاه در دوره مدیریت رضای بابادی را داشته اند.

 

در میان رسانه های آنلاین و خبرگزاری ها شبکه اطلاع رسانی مرصاد و خبرگزاری فارس، 2 رسانه ای بودند که مخالفت خود را در موقعیت های مختلف با حضور بابادی اعلام کردند. پس از انتشار گزارش ها و مطالب متعدد در این حوزه، اوج این مخالفت ها در نشست خبری استاندار کرمانشاه بود که مسئول شورای سیاست گذاری شبکه اطلاع رسانی مرصاد از رضایی بابادی خواست که استعفا داده و عطای استانداری کرمانشاه را به لقایش ببخشد.(5)

 

هفته نامه نقد حال به صورت ویژه، هفته نامه غرب و ابوذر دیگر نشریات مکتوب استان بودند که بارها به مخالفت با رضایی بابادی پرداختند و در مقابل تحمیل رکود بی سابقه به کرمانشاه سکوت نکردند.(6)

 

هر چند که در میان احزاب استان کرمانشاه حزب توسعه مخالف جدی فعالیت استاندار سابق کرمانشاه بود اما  در میان شخصیت های سیاسی اصلاح طلب نیز مخالفانی دیده می شد.

 

حسنعلی مهدوی چشمه گچی دبیر حزب توسعه کرمانشاه یکی از افرادی که بارها بر این مخالفت خود تاکید کرده و خواستار تغییر استاندار شد به طوری که در آخرین شماره نشریه غرب که ارگان حزب توسعه محسوب می شود، بر لزوم تغییر استاندار کرمانشاه تاکید کرد.

 

مهدی نوروزی دبیر حزب کارگزاران کرمانشاه با انتقاداتی که در حوزه مدیریتی استان داشت را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از شخصیت های سیاسی اصلاح طلب مخالف رضایی بابادی محسوب کرد گرچه خود حزب کارگزاران با محوریت منصور سرمست سینه چاک مدیر کم تحرکی مانند رضایی بابادی بودند.

 

........................................................................................................

پانوشت:

(1): http://www.aftabksh.ir/fa/detail.aspx?id=83532

(2): http://tuseah.com/next.aspx?asp=3398

(3): http://ttnk.ir/post/289/%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D8%AD%D8%B...

(4): http://www.tasnimnews.com/22Bahman/Single/365944

(5): http://mersadnews.ir/node/239793

(6): http://naghdehal.com

(7): http://www.mersadnews.ir/node/241892

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها