مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه برگزار شد

کد خبر: 293441
|
09:53 - 1394/07/02
نسخه چاپی
مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه برگزار شد
با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور استاندار جدید کرمانشاه روز چهارشنبه در سرسری شهدای دولت استانداری معرفی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم با تقدیر از زحمات و تلاشهای 22 ماهه ابراهیم رضایی بابادی استاندار قبلی کرمانشاه آقای اسدالله رازانی را به جای وی معرفی کرد.

 آیت‌الله مصطفی علما در مراسم معارفه استاندار کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس بهترین الگو برای به زانو درآوردن قدرت‌های بزرگ است که از میان این کارزار اتکا به نیروهای خودی و اقتصاد مقاومتی حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای است که توسعه و پیشرفت کشور با توجه به ظرفیت‌های داخلی را تا دهه‌های آینده تظمین می‌کند.

آیت‌الله علما با اشاره به برکات و توفیقات هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که به شهدا بدهکار هستیم و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده است.

وی با بیان اینکه حق شهدا با فعالیت و تلاش تحقق می یابد، تاکید کرد: اگرچه باید در مجامع بین‌المللی برای وصول حقوق ملت تلاش کرد و بر سر 1+5 فریاد زد ولی با توسل به خدا و استفاده از ابتکارات و ظرفیت‌های داخلی پیشرفت حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه دفاع مقدس را دانشنامه و دستورالعملی برای تاریخ بیان و اظهار کرد: رزمندگان اسلام و ملت ایران هشت سال با دست خالی در برابر 80 کشور حامی مقاومت کردند و این ایستادگی درس سیاست، اقتصاد و غیره است.

آیت‌الله علما با اشاره به درس‌های دفاع مقدس برای ملت‌های منطقه، بیان کرد: ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و غیره درس ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها را یاد داد و سبب پیروزی آن‌ها شد.

امام جمعه کرمانشاه مشکل استان را امور اقتصادی و بیکاری بیان کرد و افزود: با به کارگیری آموزه‌های دفاع مقدس می‌توان از سد این مشکلات عبور کرد که شناسایی ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف زیربنای این موفقیت خواهد بود.

همچنین در این مراسم ابراهیم رضایی بابادی گفت: به خود می بالم به خاطر تلاشی که برای ایجاد فضای باز و آزاد در استان انجام دادم.
استاندار سایق کرمانشاه اضافه کرد: در مدت 22 ماه مدیریتم در استان رسانه ها و فعالان سیاسی و مدنی دست و دلشان برای انتقاد از دولت نلرزید و هیچ گاه نگذاشتم این فضا بسته شود.
وی اظهار کرد: جلسات متعدد و منظم با جوانان حامی و همسوی دولت که در قالب شبکه مشاوران جوان به مثابه یک پارلمان استانی انجام می شد که جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی و اصلی دولت بدون واسطه و رودررو و بدون لکنت به طرح مطالبات خود از مدیر ارشد استان می پرداختند. 
وی گفت: این فضای عمومی ایجاد شده باعث شد تا احزاب اصولگرا و اصلاح طلب کرمانشاه میزبان بسیاری از چهره های سیاسی کشور باشند و تمامی نشست ها بدون کوچکترین تنشی برگزار شود.
وی در ادامه گفت: دولت یازدهم در شرایطی سرکار آمد که تورم بیش از 43 درصدی و رکود بالا را در کشور داشتیم، لذا دولت راهبرد اصلی خود را مهار تورم و خروج از رکود قرار داد.
وی افزود: از دیگر مشکلات دولت کاهش چشمگیر قیمت نفت و کاهش فروش آن بود از این رو دولتمردان شبانه روزی کار کردند تا شاهد بهبود شاخص های اقتصادی باشیم.
استاندار پیشین کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار، احیای 60 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان و رساندن نرخ بیکاری کرمانشاه از رتبه سی ام به بیست و چهارم را به عنوان مهمترین دستاوردهای خود در استان ذکر کرد.
وی افزود: در جذب سرمایه گذاری نیز با رشد 304 درصدی جزو پنج استان برتر کشور بودیم، همچنین شاخص فلاکت نیز در استان کرمانشاه از 55 درصد به 27 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد در شرایط رکود اقتصادی در کشور، ما در کرمانشاه شاهد رشد 6 پله ای در کاهش نرخ بیکاری در بهار 94 با نرخ 7/13 درصد بودیم.
استاندار پیشین کرمانشاه اظهارداشت: عملیاتی کردن پروژه پالایشگاه آناهیتا، کلنگ زنی واحد بیواتانول، اخذ مجوز پتروشیمی چهارم، تعیین تکلیف ایران خودرو، فعال کردن بازارچه مرزی سومار، شروع بازسازی نفت شهر، تسریع در احداث راه آهن غرب کشور و انجام کارهای اداری آزاد راه همدان به کرمانشاه از دیگر فعالیت هایی است که در طول مدت 22 ماه حضور در کرمانشاه با کمک دوستان انجام دادم.
رضایی بابادی تلاش برای استفاده از ظرفیت سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، تلاش برای ایجاد زیر ساخت ها و اجرای پروژه های حوزه آی تی و آی سی تی در مناطق شهری و روستایی همانند گسترش فیبر نوری پوشش موبایل و اتوماسیون اداری و انتقال پادگان سروران به خارج از شهر کرمانشاه و تعیین تکلیف هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری سفر رهبری و همچنین جذب پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری برای اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر فعالیت های خود ذکر کرد.
جذب اعتبار مناسب برای اجرای مهار آب های مرزی استان در قالب طرح بزرگ گرمسیری و سدها و شبکه های آبیاری و زهکشی مرزی در قالب هشت میلیارد دلار مصوبه صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری، راه اندازی و افتتاح پایانه مسافری در مرز رسمی پرویزخان،
تبدیل مونوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از دیگر فعالیت های دوران تصدی استاندار سابق کرمانشاه بود که رضایی بابادی به آن ها اشاره کرد. 
استاندار سابق کرمانشاه در ادامه کسب رتبه نخست در اجرای طرح تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و قرار گرفتن در میان سه استان برتر به جهت اجرای مطلوب این طرح، اجرای موفق طرح تحول سلامت و بیمه نمودن بیش از 340 هزار نفر از مردم استان که قبلا هیچ گونه پوشش بیمه ای نداشتند را از اقدامات خود در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد. 
رضایی بابادی اجرای موفق طرح سلامت الکترونیکی در استان و تجهیز بیمارستان شهرستان پاوه به تخت های هوشمند و سایر تجهیزات پزشکی از راه دور پس از انتخاب این شهرستان بعنوان پایلوت اجرای طرح، تعیین تکلیف و اختصاص زمین بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه با 40 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر فعالیت های خود ذکر کرد.
شروع طرح جامع علوم پزشکی شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و پرستاری، ساخت بیمارستان سوختگی و پرونده الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه از دیگر اقداماتی بود که استاندار سابق کرمانشاه در دوران فعالیت خود آنها را اجرا کرده بود.
استاندار کرمانشاه ایجاد فضای با نشاط فرهنگی، هنری و ورزشی در جامعه و تولید حس شادی و تحرک در میان جوانان با برگزاری حدود 60 کنسرت از بزرگان موسیقی کشور و همچنین جشنواره های فاخر مانند موسیقی مقاومت، مرزداران غیور، جشنواره بین المللی سنگنوردی در دیواره بیستون، مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در کرمانشاه و برگزاری جشنواره فیلم و موسیقی فجر را از مهمترین اقدامات فرهنگی و ورزشی دوران مسئولیت خود عنوان کرد. 
رضایی بابادی از رییس جمهوری، اعضای هیات دولت و رحمانی فضلی وزیر کشور به خاطر اعتمادی که به وی در مدت 22 ماه خدمتگزار به مردم شریف استان کرمانشاه کردند قدردانی کرد.

 کرمانشاه نیازمند آرامش است

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان برای پیشرفت نیازمند آرامش و وحدت است.

مجمد ابراهیم محبی نیز در این مراسم اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به موقعیت حساس و ویژه ای که در همسایگی با عراق جنگزده دارد نیازمند توجه ویژه دولت است.
وی افزود: استان کرمانشاه دارای مشکلات عمده ای همچون بیکاری، طلاق و پروژه های اجرا نشده است که باید برطرف شوند.
نماینده مردم سنقروکلیایی عنوان کرد: انتظار داریم با توجه به موقعیت ویژه کرمانشاه و وجود دشمن در آن سوی مرز ها به نیروهای نظامی و اطلاعاتی استان توجه ویژه ای شود.
محبی همچنین از استاندار جدید کرمانشاه خواست که برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات پیش رو برنامه ریزی کند.
نماینده مردم قصرشیرین؛ گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز در این مراسم از زحمات ابراهیم رضایی بابادی استاندار پیشین کرمانشاه تجلیل کرد و گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قصرشیرین یکی از اقدامات شایسته آقای رضایی بابادی در استان بود.
سید فتح الله حسینی افزود: آغاز بازسازی نفت شهر را نیز می توان از جمله دیگر اقداماتی دانست که پس از به روی کار آمدن دولت یازدهم و در زمان مسئولیت استاندار سابق کرمانشاه در استان انجام شد.

کرمانشاه ظرفیت های زیادی در بخشهای تجاری و کشاورزی دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این استان دارای ظرفیت های زیادی در بخش های کشاورزی و تجارت است که باید به آنها توجه شود.

 کیوان کاشفی نیز در این مراسم اظهار داشت: بزرگترین چالش استان کرمانشاه نرخ بالای بیکاری آن است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور شرایط اقتصادی دشواری را دارد گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه استان وجود دارد که باید از آنها به درستی استفاده کرد.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه باید در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه به کرمانشاه شود گفت: باید تمامی حوزه ها در بخش اقتصادی فعالیت کنند تا زمینه رشد استان فراهم شود.
کاشفی افزود: سیستم بانکی کشور نیز وضعیت خوبی ندارد تا تسهیلات بانکی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد از این رو چرخه برای انجام کارهای توسعه ای در سطح کشور و به تبع آن استان کرمانشاه بسیار تنگ است.
وی اظهارداشت: نیروهای خوبی در استان وجود دارد که با همکاری استانداری می توانند در این شرایط گام هایی در مسیر توسعه استان بر دارند.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: بخش خصوصی استان همراه و همگام با استاندار جدید کرمانشاه و مجموعه مدیریتی استان در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد.

افتخارات دفاع مقدس مرهون فداکاری شهدا است

سردار محمدنظر عظیمی نیز در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: عدم وجود منیت اصلی‌ترین عامل موفقیت ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس بود و تمامی رخدادها حاصل تلاش برای جلب رضایت خداوند بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه خداوند در دفاع مقدس به تلاش صادقانه و خالصانه ملت ایران و رزمندگان اسلام برکت داد، بیان کرد: تهدیدات دشمنان به پایان نرسیده و دشمن دست از توطئه برنداشته است.

عظیمی با اشاره به موقعیت حساس استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برای موفقیت باید به ملاک‌های پیروزی در دفاع مقدس پایبند بوده و راه شهدای گرانقدر را ادامه داد.

نماینده شورای تامین استان کرمانشاه از آمادگی لازم در این استان مرزی برای مقابله با هرگونه تهدید امنیتی خبرداد و اظهار کرد: تلاش اعضای شورای تامین صرف امنیت در سطح استان می‌شود.

عظیمی حضور در دفاع مقدس را برای خود افتخاری دانست و تاکید کرد: شرایط حساس استان و ویژگی‌ها و شرایط ویژه امنیتی توجه به این بخش را ضروری کرده است.

وضعیت توسعه استان کرمانشاه در بازه ۶ ماهه منتشر می‌شود

اسدالله رازانی در مراسم معارفه استاندار کرمانشاه که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با توجه به پایان نیمه نخست سال گزارشی از وضعیت استان به صورت شفاف، کتبی و مستند تهیه و از طریق رسانه‌ها منتشر کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های گزارش‌گیری از وضعیت استان، خاطرنشان کرد: براساس این گزارش فعالیت‌هایی انجام می‌شود که نتیجه فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های گوناگون در پایان امسال و براساس ارزیابی سازمان مدیریت کرمانشاه منتشر خواهد شد.

رازانی با بیان اینکه شعار تحول را برای استان کرمانشاه انتخاب کرده است، بیان کرد: شاخص ارزیابی و سنجش فعالیت مدیران براساس تدین، سلامت اخلاقی و مالی و کارکرد انجام خواهد شد و در این ارزیابی موضوعات شخصی، قومی، مذهبی و غیره ملاک قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به عقب ماندن استان‌های غربی و تاحدودی جنوبی کشور از مسیر توسعه،‌ اظهار کرد: مدیریت ارشد و مدیران استان مسئول سرنوشت کرمانشاه خواهند و همه گذشتگانی که در این سمت قرار داشتند نسبت به وضعیت امروز استان کرمانشاه مسئول هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کشور از نظر شاخص‌های توسعه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، تاکید کرد: میانگین کشور در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین جهانی پایین‌تر است و براین اساس دولت یازدهم یک برنامه مرحله‌بندی شده را برای برون‌رفت از این وضعیت در دستور کار قرار داده است.

رازانی برداشته شده تحریم‌ها و حل مسئله هسته‌ای را از نظر دولت مشکل شماره یک دانست و بیان کرد: دستگاه دیپلماسی تحت نظر مقام معظم رهبری در دو سال گذشته برای حل مسئله هسته‌ای و تحریم‌های ناشی از آن تلاش کرده است که امروز در آستانه تغییر و حل این مسائل قرار داریم.

وی با اشاره به استعدادهای فراوان موجود در کشور و به‌ویژه استان‌های غربی و جنوبی، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه سرزمین استعدادها است که این ظرفیت‌ها در روی زمین، زیر زمین و نیروی انسانی، زمین‌های قابل کشت، بارش‌های سالیانه، نفت، معدن و غیره وجود دارد.

استاندار کرمانشاه،‌ این استان را به تعبیر رئیس‌جمهور دروازه بزرگ تجاری کشور عنوان و اظهار کرد: برای تغییر وضعیت این استان با توجه به شاخص‌های منفی آن همچون نرخ بالای بیکاری باید به ریشه‌های وجود این آمارها و به‌ویژه ریشه‌های فرهنگی آن توجه کرد.

رازانی برطرف شدن مشکلات استان بدون بررسی ریشه‌های این مشکلات را ناکارآمد دانست و بیان کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌هایی همچون 10میلیارد مترمکعب منابع آبی، بیش از 800هزار هکتار زمین زراعی و ظرفیت‌های دیگری دارد که از آنها باید بطور صحیح استفاده کرد.

وی بخش خصوصی داخل و خارج استان را زمینه‌ای مناسب برای توسعه کرمانشاه بیان و اظهار کرد: امکانات بخش خصوصی از دولت بیشتر است و براین اساس در استان پذیرای حضور و فعالیت بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاههای استان کرمانشاه باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: سازمان‌ها، نهادها و غیره مسائل استان را به مرکز منتقل کنند و برای گسیل منابع از طریق این مراکز پیگیر باشند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد